Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen CC už není Passat

Před čtyřmi roky byl Volkswagen Passat CC prvním čtyřdveřovým kupé ve střední třídě na evropském trhu. Z malé skulinky na trhu se rychle vyvinul celý segment, neboť dodnes se po celém světě rozhodlo pro sedan téměř 270 000 zákazníků.

Design s nově tvarovanou přední a zadní partií posunuje zdokonalený model blíž k třídě luxusních vozů. Exkluzivnější charakter získala také výrazně rozšířená sériová výbava, zahrnující mimo jiné nově koncipované bi-xenonové světlomety, statické odbočovací světlomety a nová zadní světla LED. V sériové výbavě nechybí systém sledování únavy řidiče, rádio RCD 310 s přehrávačem CD, prahové lišty z ušlechtilé oceli, na předních sedadlech bezpečnostní opěrky hlavy s doplňkovým seřizováním polohy také v podélném směru, multifunkční volant, parkpilot, tempomat a elektricky sklopná vnější zrcátka.
Kromě toho dostal Volkswagen CC nové asistenční systémy. Mezi ně patří na přání dodávané technologie, jako je v automobilu značky Volkswagen poprvé použitý systém Side Assist Plus včetně funkce Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a podporuje řidiče zásahem do řízení s cílem zabránit srážce), nebo Dynamic Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů) a kamerové sledování dopravního značení. Komfort je optimalizován klimatizovanými sedadly s integrovanou masážní funkcí.
Volkswagen CC je poháněn zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním paliva. Všechny vznětové motory TDI jsou vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace (zpětné získávání kinetické energie). Funkcí rekuperace disponují rovněž všechny zážehové motory. Jednotky TDI dosahují výkonu 103 kW / 140 k a 125 kW / 170 k. Zážehové motory evropských verzí CC nabízejí sportovně laděnou charakteristiku s výkonovou křivkou vrcholící hodnotami 118 kW / 160 k, 155 kW / 210 k a 220 kW / 300 k. Všechny motory jsou maximálně efektivní a úsporné. Skvělým příkladem je TDI o výkonu 103 kW / 140 k. Jeho spotřeba je v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou pouhých 4,7 l/100 km. Novinkou na českém trhu bude čistý diesel BlueTDI, který splňuje emisní normu Euro 6.
Volkswagen CC se veřejnosti představí ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles (18. až 27. listopadu). Uvedení na trh bude následovat krátce poté. Volkswagen začne prodávat čtyřdveřové kupé v únoru 2012 nejprve v Německu a následně i v celé Evropě, Americe, Rusku, Číně (lokální verze bude k dispozici od roku 2013) a na všech dalších trzích, kde je o tuto třídu vozidel mezi zákazníky zájem.
Na českém trhu se novinka představí koncem 1. čtvrtletí roku 2012, cena nebyla prozatím stanovena.

JL,8.11.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar