Volkswagen CC - pokrok na kolech (I)
Na včerejší tiskové konferenci představila společnost Porsche Holding Salzburg, do které je nyní začleněn IVG Group nové čtyřdveřové kupé Volkswagen CC (Comfort Coupe). Po krátké testovací jízdě musíme přiznat, že nás okouzlil nejen designem, ale také zajímavými detaily.
První generace modelu Volkswagen CC debutovala před čtyřmi roky, ještě pod označením Passat CC. Nyní už jen Volkswagen CC. S novým CC přichází rozsáhlá modernizace. Výsledkem je ještě ušlechtilejší a zároveň dynamičtější vzhled.
Zpředu je nápadná nově tvarovaná chromovaná maska chladiče se 3 příčnými lamelami, po jejíchž stranách jsou nově koncipované bi-xenonové světlomety se statickými světlomety pro odbočování. V porovnání s předchůdcem se vyznačuje celá oblast zahrnující nový přední nárazník, světlomety a masku chladiče preciznějšími tvary. Přestože byly bezrámové dveře převzaty beze změn, vypadá novinka jinak i při pohledu z boční perspektivy. Podobně jako příď navrhli designéři nově také zadní nárazník. U modelů se systémem Rear Assist je v logu uložená zadní kamera. Na rozdíl od předchůdce jsou zadní svítilny vybaveny mimořádně rychle reagujícími a úspornými diodami LED s dlouhou životností.
V porovnání s první sérií je pokrok patrný v oblasti odhlučnění. Inženýrům se podařilo snížit hlučnost o několik decibelů. Konkrétně byla akustika optimalizována dodatečnými zvukově izolačními materiály v přední a zadní části karoserie a v bočních dveřích. V neposlední řadě je čelní okno sériově vybaveno přídavnou akustickou fólií. Rovněž boční okna vpředu lze na přání objednat s akustickou fólií. Od konce května bude možné navíc objednávat determální komfortní přední okno v novém provedení s vyhřívaným povrchem tvořeným vrstvou odrážející zároveň infračervené záření.
Konstrukce determálního komfortního předního okna je mimořádně zajímavá. Kromě dodatečné akustické fólie, která je vložená do sériově dodávaného okna, je toto sklo opatřeno speciální vrstvou, která odráží infračervenou část spektra slunečního záření. Determální okno je ze šesti vrstev a má tloušťku 4 mm. Vnější vrstva čirého skla (1,6 mm) překrývá první bezpečnostní fólii PVB (z polyvinylbutyralu / 0,33 mm), následuje akustická fólie PVB (0,1 mm), ještě jedna bezpečnostní fólie PVB (0,33 mm) a reflexní vrstva pro odrážení infračerveného záření a nakonec vnitřní vrstva čirého skla (1,6 mm). Vtip spočívá v tom, že speciální reflexní vrstva odráží na jedné straně díky svým vrstvám stříbra infračervené světlo a snižuje tak ohřívání interiéru, zároveň je však vrstva stříbra elektricky vodivá a funguje tak jako vyhřívání předního okna, aniž by bylo nutné používat běžné topné drátky.
S přídavnou akustickou fólií lze na přání objednat také přední boční okna. Jejich složení je následující: vnější sklo (2,6 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm), akustická fólie PVB (0,1 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm) a vnitřní sklo (2,6 mm). Uvedená konstrukce okna s tloušťkou téměř 6 mm snižuje vnitřní hlučnost o 2 až 4 dB (A) a nabízí také ochranu proti vandalismu, protože je při rozbití drženo fóliemi pohromadě a nerozpadne se na malé kusy.
Sériová výbava byla vždy bohatá a nechyběly v ní například dvojité koncovky výfuku, 17“ kola z lehké slitiny se samozacelujícími se pneumatikami, sportovní sedadla, klimatizace, sportovní podvozek, funkce Auto Hold, asistent pro rozjezd do kopce, automatické zapínání světlometů s funkcemi Leaving Home a Coming Home, víko zavazadlového prostoru s automatickým otevíráním zevnitř, adaptivní regulace podvozku DCC (od 125 kW / 170 k) a elektronický stabilizační systém ESP a 6 airbagů. U nového modelu CC patří k sériové výbavě v oblasti exteriéru navíc bi-xenonové světlomety, statické odbočovací světlomety, ostřikovače světlometů, zadní světlomety LED, osvětlení registrační značky LED a zvýrazněné boční prahy.
Mezi systémy převzaté novým modelem od předchůdce patří mj. adaptivní tempomat ACC (automatické udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla se systémem sledování okolí Front Assist a funkcí nouzového brzdění City) a adaptivní regulace podvozku DCC (elektronicky řízené tlumiče, sériová výbava od 125 kW). Dále jsou k dispozici panoramatické výklopné střešní okno, dva radionavigační systémy (na přání včetně kamerového sledování dopravního značení), multimediální rozhraní (MEDIA-IN), otvírání garážových vrat integrované do sluneční clony, nezávislé topení, kožený interiér nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, jakož i 17“, 18“ a 19“ kola z lehké slitiny.
Motory, převodovky a pohon všech kol
Volkswagen CC je nabízen s inovativními zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním. Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace. Všechny motory do 155 kW / 210 k lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestiválcová verze o výkonu 220 kW / 300 k je sériově dodávána s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. V průběhu roku nabídku doplní navíc verze s pohonem všech kol poháněné motory TDI o výkonu 103 kW / 140 k a 125 kW / 170 k.
V závislosti na točivém momentu motoru se jedná o šestistupňové nebo sedmistupňové převodovky DSG. Zatímco v sedmistupňové DSG pracují dvě suché spojky, otáčí se dvojitá spojka šestistupňové DSG v olejové lázni. Model V6 je sériově dodáván s trvalým pohonem všech kol 4Motion. Připojování zajišťuje elektrohydraulická spojka Haldex. Výhodou elektronického řízení je to, že není zapotřebí žádného rozdílu v otáčení kol (prokluz) přední a zadní nápravy, aby bylo možné sepnout spojku, protože nárůst tlaku (30 bar) zajišťuje elektrické čerpadlo.
Uspořádání podvozku
Na výborných jízdních vlastnostech se podílí čtyřprvková zadní náprava odizolovaná akusticky od karoserie prostřednictvím pomocného rámu, přední náprava typu McPherson využívající hliníkové komponenty a řízení s elektromechanickým posilovačem. A ve zvláštní míře to platí o modelech od výkonu 125 kW a vyšším, protože jejich sériová výbava zahrnuje adaptivní regulaci podvozku DCC. Vlastnosti podvozku přivádí k dokonalosti ESP s funkcí stabilizace přívěsu. Nechybí ani elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (sériově pro 125 kW, 155 kW a 220 kW).
Přední náprava používá konstrukci typu McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a pružicími vzpěrami. Tato náprava je extrémně lehká a kompaktní. Jen v oblasti mimořádně tuhého pomocného rámu se ušetřilo v porovnání s konstrukcí z ocelového plechu 3,5 kg. Rovněž lehká jsou příčná ramena z hliníkových výkovků (pouze V6). Čtyřprvková zadní náprava je rovněž lehká. Díky speciálnímu uspořádání závěsných ramen bylo možné vyladit podélnou a příčnou dynamiku nezávisle na sobě. Zadní náprava je uložena v izolovaném pomocném rámu, k němuž je každé zadní kolo připevněno prostřednictvím tří příčných ramen v příčném směru, zatímco vedení kola v podélném směru přebírá jedno podélné rameno. Na zadní nápravě nalézá kromě toho uplatnění dutý příčný zkrutný stabilizátor.
Zážehové motory
Vznětové motory
Typ|2.0TDI/140|2.0 TDI/1670|2.0 TDi Blue TDI
Výkon|103(140)|125(170)|103(140)/4200
Toč.moment|320/1750|350/1750|320/1750-2500
Rychlost|214|227|214
Zrychlení|9,8|8,6|9,8
Spotřeba|4,7|4,9|4,9
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombin. – l/100 km
Dokončení zítra
Zpředu je nápadná nově tvarovaná chromovaná maska chladiče se 3 příčnými lamelami, po jejíchž stranách jsou nově koncipované bi-xenonové světlomety se statickými světlomety pro odbočování. V porovnání s předchůdcem se vyznačuje celá oblast zahrnující nový přední nárazník, světlomety a masku chladiče preciznějšími tvary. Přestože byly bezrámové dveře převzaty beze změn, vypadá novinka jinak i při pohledu z boční perspektivy. Podobně jako příď navrhli designéři nově také zadní nárazník. U modelů se systémem Rear Assist je v logu uložená zadní kamera. Na rozdíl od předchůdce jsou zadní svítilny vybaveny mimořádně rychle reagujícími a úspornými diodami LED s dlouhou životností.
V porovnání s první sérií je pokrok patrný v oblasti odhlučnění. Inženýrům se podařilo snížit hlučnost o několik decibelů. Konkrétně byla akustika optimalizována dodatečnými zvukově izolačními materiály v přední a zadní části karoserie a v bočních dveřích. V neposlední řadě je čelní okno sériově vybaveno přídavnou akustickou fólií. Rovněž boční okna vpředu lze na přání objednat s akustickou fólií. Od konce května bude možné navíc objednávat determální komfortní přední okno v novém provedení s vyhřívaným povrchem tvořeným vrstvou odrážející zároveň infračervené záření.
Konstrukce determálního komfortního předního okna je mimořádně zajímavá. Kromě dodatečné akustické fólie, která je vložená do sériově dodávaného okna, je toto sklo opatřeno speciální vrstvou, která odráží infračervenou část spektra slunečního záření. Determální okno je ze šesti vrstev a má tloušťku 4 mm. Vnější vrstva čirého skla (1,6 mm) překrývá první bezpečnostní fólii PVB (z polyvinylbutyralu / 0,33 mm), následuje akustická fólie PVB (0,1 mm), ještě jedna bezpečnostní fólie PVB (0,33 mm) a reflexní vrstva pro odrážení infračerveného záření a nakonec vnitřní vrstva čirého skla (1,6 mm). Vtip spočívá v tom, že speciální reflexní vrstva odráží na jedné straně díky svým vrstvám stříbra infračervené světlo a snižuje tak ohřívání interiéru, zároveň je však vrstva stříbra elektricky vodivá a funguje tak jako vyhřívání předního okna, aniž by bylo nutné používat běžné topné drátky.
S přídavnou akustickou fólií lze na přání objednat také přední boční okna. Jejich složení je následující: vnější sklo (2,6 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm), akustická fólie PVB (0,1 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm) a vnitřní sklo (2,6 mm). Uvedená konstrukce okna s tloušťkou téměř 6 mm snižuje vnitřní hlučnost o 2 až 4 dB (A) a nabízí také ochranu proti vandalismu, protože je při rozbití drženo fóliemi pohromadě a nerozpadne se na malé kusy.
Sériová výbava byla vždy bohatá a nechyběly v ní například dvojité koncovky výfuku, 17“ kola z lehké slitiny se samozacelujícími se pneumatikami, sportovní sedadla, klimatizace, sportovní podvozek, funkce Auto Hold, asistent pro rozjezd do kopce, automatické zapínání světlometů s funkcemi Leaving Home a Coming Home, víko zavazadlového prostoru s automatickým otevíráním zevnitř, adaptivní regulace podvozku DCC (od 125 kW / 170 k) a elektronický stabilizační systém ESP a 6 airbagů. U nového modelu CC patří k sériové výbavě v oblasti exteriéru navíc bi-xenonové světlomety, statické odbočovací světlomety, ostřikovače světlometů, zadní světlomety LED, osvětlení registrační značky LED a zvýrazněné boční prahy.
Mezi systémy převzaté novým modelem od předchůdce patří mj. adaptivní tempomat ACC (automatické udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla se systémem sledování okolí Front Assist a funkcí nouzového brzdění City) a adaptivní regulace podvozku DCC (elektronicky řízené tlumiče, sériová výbava od 125 kW). Dále jsou k dispozici panoramatické výklopné střešní okno, dva radionavigační systémy (na přání včetně kamerového sledování dopravního značení), multimediální rozhraní (MEDIA-IN), otvírání garážových vrat integrované do sluneční clony, nezávislé topení, kožený interiér nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, jakož i 17“, 18“ a 19“ kola z lehké slitiny.
Motory, převodovky a pohon všech kol
Volkswagen CC je nabízen s inovativními zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním. Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace. Všechny motory do 155 kW / 210 k lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestiválcová verze o výkonu 220 kW / 300 k je sériově dodávána s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. V průběhu roku nabídku doplní navíc verze s pohonem všech kol poháněné motory TDI o výkonu 103 kW / 140 k a 125 kW / 170 k.
V závislosti na točivém momentu motoru se jedná o šestistupňové nebo sedmistupňové převodovky DSG. Zatímco v sedmistupňové DSG pracují dvě suché spojky, otáčí se dvojitá spojka šestistupňové DSG v olejové lázni. Model V6 je sériově dodáván s trvalým pohonem všech kol 4Motion. Připojování zajišťuje elektrohydraulická spojka Haldex. Výhodou elektronického řízení je to, že není zapotřebí žádného rozdílu v otáčení kol (prokluz) přední a zadní nápravy, aby bylo možné sepnout spojku, protože nárůst tlaku (30 bar) zajišťuje elektrické čerpadlo.
Uspořádání podvozku
Na výborných jízdních vlastnostech se podílí čtyřprvková zadní náprava odizolovaná akusticky od karoserie prostřednictvím pomocného rámu, přední náprava typu McPherson využívající hliníkové komponenty a řízení s elektromechanickým posilovačem. A ve zvláštní míře to platí o modelech od výkonu 125 kW a vyšším, protože jejich sériová výbava zahrnuje adaptivní regulaci podvozku DCC. Vlastnosti podvozku přivádí k dokonalosti ESP s funkcí stabilizace přívěsu. Nechybí ani elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (sériově pro 125 kW, 155 kW a 220 kW).
Přední náprava používá konstrukci typu McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a pružicími vzpěrami. Tato náprava je extrémně lehká a kompaktní. Jen v oblasti mimořádně tuhého pomocného rámu se ušetřilo v porovnání s konstrukcí z ocelového plechu 3,5 kg. Rovněž lehká jsou příčná ramena z hliníkových výkovků (pouze V6). Čtyřprvková zadní náprava je rovněž lehká. Díky speciálnímu uspořádání závěsných ramen bylo možné vyladit podélnou a příčnou dynamiku nezávisle na sobě. Zadní náprava je uložena v izolovaném pomocném rámu, k němuž je každé zadní kolo připevněno prostřednictvím tří příčných ramen v příčném směru, zatímco vedení kola v podélném směru přebírá jedno podélné rameno. Na zadní nápravě nalézá kromě toho uplatnění dutý příčný zkrutný stabilizátor.
Zážehové motory
Typ | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 V6 |
Výkon | 118(160)/5000 | 155 (210)/5300 | 220 (300)/6600 |
Toč.moment | 250/1500-4200 | 280/1700-5200 | 350/2400-5300 |
Rychlost | 223 | 242 | 250 |
Zrychlení | 8,5 | 7,3 | 9,3 |
Spotřeba | 7,1 | 7,3 | 9,3 |
Vznětové motory
Typ|2.0TDI/140|2.0 TDI/1670|2.0 TDi Blue TDI
Výkon|103(140)|125(170)|103(140)/4200
Toč.moment|320/1750|350/1750|320/1750-2500
Rychlost|214|227|214
Zrychlení|9,8|8,6|9,8
Spotřeba|4,7|4,9|4,9
Pozn: výkon – kW(k)/min, točivý moment – N.m/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba kombin. – l/100 km
Dokončení zítra
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout