Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen CC - asistenční systémy (II)

Volkswagen CC se stává ve své nejnovější verzi samostatnou modelovou řadou vyplňující prostor mezi Passatem a Phaetonem. Volkswagen CC přináší také nové asistenční systémy dodávané na přání.

Rozpoznávání únavy řidiče

Sériově dodávaný systém rozpozná polevující koncentraci řidiče a po dobu pěti sekund řidiče upozorňuje zvukovým signálem i grafickým doporučením na displeji na potřebu udělat si přestávku. Jestliže během následujících 15 minut nezastaví, upozornění se opakuje. Hned na začátku každé jízdy analyzuje systém chování řidiče za volantem. Za jízdy vyhodnocuje systém sledování únavy řidiče průběžně signály, jako je např. úhel natočení volantu. Jestliže dojde k odchylce od způsobu řízení registrovaného na začátku jízdy, dojde k aktivaci vizuálního a akustického upozornění. Nezávisle na tom upozorňuje aktivovaný systém řidiče po čtyřech hodinách nepřetržité jízdy na to, aby si udělal přestávku k odpočinku.


Side Assist Plus včetně Lane Assist

CC je prvním VW s kombinací systémů Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu). Na rozdíl od jednotlivých systémů, které lze objednávat také samostatně, nabízí kombinace obou systémů funkční rozšíření a výrazné zvýšení bezpečnosti díky tomu, že spolehlivě a důrazně upozorňují na konkrétní nebezpečí.
Side Assist upozorňuje řidiče blikajícími diodami LED ve vnějších zpětných zrcátkách na vozidla ve slepém úhlu nebo se zezadu přibližují. Lane Assist využívá signály z kamery. Jakmile systém zaregistruje, že řidič opouští bez zapnutých směrových ukazatelů svůj jízdní pruh, resp. přejíždí příslušné značení na vozovce, zasáhne Lane Assist do řízení.
Funkce obou systémů jsou sloučeny do Side Assist Plus včetně Lane Assist. Jestliže se jiné vozidlo nalézá při změně jízdního pruhu v oblasti, kam řidič nevidí, upozorní paket asistenčních systémů řidiče blikajícími diodami LED v pravém nebo levém vnějším zpětném zrcátku a vibracemi ve volantu a zároveň jej podpoří korigujícím zásahem do řízení. K tomu dochází při zapnuté i vypnuté signalizaci změny směru jízdy. Kombinace obou systémů může ještě účinněji přispívat k prevenci nehod s jinými vozidly ve slepém úhlu. Zodpovědnost za veškeré dění zůstává však dále na řidiči.


Systém sledování dopravního značení

Systém se dodává na přání výhradně v kombinaci s radionavigačním systémem RNS 315 nebo RNS 510 ve spojení s kamerovými systémy Lane Assist a / nebo Dynamic Light Assist. Prostřednictvím kamery integrované do vnitřního zpětného zrcátka rozpoznává dopravní značky omezující rychlost jízdy a zakazující předjíždění. Následně zobrazuje až tři tyto značky na displeji v panelu sdružených přístrojů před řidičem a na displeji navigačního systému. A to včetně všech doplňkových tabulek Pokud dešťový senzor hlásí déšť, pak se dostane dopravní značka platná „Za mokra“ na první místo


Asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist

Manuální přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly je minulostí. Dálkové světlomety se automaticky zapínají nad 65 km/h a zůstávají aktivní. Ve spojení s kamerou integrovanou za předním oknem jsou dálkové moduly na přání dodávané vrcholné verze bi-xenonových světlometů (včetně denních světlometů LED a dynamického natáčení světlometů do zatáček) odcloňovány pouze v oblastech, v nichž systém zjistí na základě analýzy riziko oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Realizaci této funkce umožňuje clona vložená mezi čočku a reflektor s xenonovou výbojkou DS3 bez obsahu rtuti. Ve spojení s natáčením modulu do stran (prostřednictvím funkce natáčení do zatáček) a individuálního ovládání levého a pravého světlometu umožňuje toto uspořádání odcloňovat zdroj světla v závislosti na aktuální situaci. Oslňování protijedoucích a vpředu jedoucích vozidel je tak vyloučeno.
Pro modely se sériovými bi-xenonovými světlomety (bez světlometů LED pro denní svícení a dynamického natáčení do zatáček) je k dispozici základní varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist. Tento asistent využívá kameru, která podle snímaných zdrojů světla rozpoznává nejrůznější dopravní situace a vydává pokyny k automatickému přepínání světlometů mezi dálkovými a tlumenými světly, a to od 60 km/h.


Park Assist 2. generace

Na rozdíl od systému Park Assist první generace, který podporoval parkování výhradně na podélně situovaná parkovací místa, umožňuje nejnovější asistent také asistované parkování do mezer umístěných napříč, tedy v pravém úhlu k vozovce. Systém se aktivuje při 40 km/h tlačítkem. Řidič zapnutím směrového ukazatele zvolí stranu, kam chce zaparkovat. Park Assist ultrazvukovými senzory vyhledá mezeru pro zaparkování a nyní může být zahájeno asistované parkování. Řidič zařadí zpětný chod a musí jen přidávat plyn a brzdit. Řízení přebírá vůz. Řidiče podporují akustické signály a vizuální pokyny na multifunkčním displeji.
Park Assist omezuje rychlost na 7 km/h. Systém dokáže vůz navíc aktivně zabrzdit, pokud hrozí srážka s překážkou. Řidič však zůstává i v těchto situacích sám odpovědný za brzdění, protože brzdná funkce systému Park Assist není schopna zabránit poškození vozidla v úplně každé situaci.
Manévrování usnadňuje kamerový parkovací systém OPS se snímáním okolí v rozsahu 360°. OPS zobrazuje vůz graficky seshora na barevném displeji příslušného rádia nebo rádia s navigačním systémem. Řidič přitom může prostřednictvím žlutých a červených signálů snadno rozpoznat, zda má Volkswagen CC vpředu a vzadu dostatečný odstup od překážek. Souběžně se ozývá zvukové upozornění.


Uzávěrka diferenciálu XDS

Ve spojení s motory 2.0 TDI (125 kW), 2.0 TSI (155 kW) a 3.6 FSI (220 kW) vylepšuje trakci sériově dodávaná elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Pro ostatní verze je na přání. Po technické stránce se v případě XDS jedná o funkční rozšíření elektronické uzávěrky diferenciálu EDS, integrované do ESP. Jakmile elektronika rozpozná, že je při rychlém průjezdu zatáčkou příliš odlehčeno vnitřní přední kolo, vytvoří hydraulický systém ESP na kole brzdný tlak, aby byla opět obnovena optimální trakce. XDS působí jako uzávěrka předního diferenciálu, s níž lze potlačovat nedotáčivost v rychle projížděných zatáčkách. Chování vozu je díky XDS preciznější a neutrálnější a svou charakteristikou připomíná spíš vůz s pohonem všech kol než s pohonem předních kol. XDS tak zlepšuje jízdní stabilitu a zároveň i potěšení z jízdy, protože je potlačována nedotáčivost.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar