Volkswagen Beetle - ikona pro 21. století
Už od podzimu přijímají prodejci Volkswagen objednávky na nový Beetle a zatím zájem veřejnosti překonává očekávání. Dodnes jich evidují na dvě stě padesát, přičemž cíl si Volkswagen ČR stanovil na tři stovky. Není divu, první krátké seznámení na včerejší prezentaci nás přesvědčilo o jeho kvalitách.
Vedoucí divize VW v ČR pan Petr Janeba nás přivítal slovy – pěkný jarní den s pěkným novým autem od Volkswagenu a musíme mu dát plně za pravdu. Beetle pro 21. století nebo chcete-li ikona pro 21. století vás dostane ve všech směrech. Designem, zpracováním, pohodlím, jízdními vlastnostmi i skvělými pohonnými jednotkami, které obohatí v příštím roce ještě dvoulitr s výkonem 200 k. A nejrychlejší Brouk bude na světě. Navíc za cenu – 379 000 Kč za verzi 1.2 TSI a to už je hodně zajímavé. První generace s motorem 1.4 Mpi se tehdy prodávala za 524 000 Kč.
Brouk, prapředek této modelové řady, patří s 21,5 milionu prodaných exemplářů (přesně 21 529 464 kusů v letech 1938 až 2003) mezi trojici nejúspěšnějších vozů všech dob.
Kdo chce řídit vůz, který dává najevo emoce, nabízí dynamiku a přesto má uvnitř hodně místa a zvládá všední provoz i velké cesty, ten může uvažovat o modelu Beetle. Protože ale dynamika již nestačí, předesíláme, že nový Beetle je s průměrnou spotřebou 4,3 l/100 km (1.6 TDI) nejhospodárnějším Broukem všech dob.
Vůz je nejen nižší, ale i výrazně širší, kapota motoru je delší, dozadu posunuté čelní okno mnohem méně skloněné. Novinka má na šířku 1808 mm (+ 84 mm), na výšku 1486 mm (- 12 mm) a délku 4278 mm (+ 152 mm). Díky prodloužené délce je i oblouk střechy více protažený, čelní okno je posunuto dozadu a záď sleduje kontury prvního Brouka. Vývoj si vyžádal také větší rozchod kol (vpředu 1578 mm/+ 63 mm, vzadu 1544 mm/+ 49 mm) a rozvor (2537 mm/+ 22 mm).
V ČR přichází ve třech výbavových liniích Beetle Basic (základní verze), Beetle Design (střední linie) a Beetle Sport (vrcholná verze).
Tvar a barevné provedení lakovaného ozdobného panelu přístrojové desky dodávaného alternativně ve vzhledu uhlíkového kompozitu připomíná vizuálně prvního Brouka. V Evropě je panel v základním modelu lakován černou nemetalízou barvou. Ve výbavě Design má odstín příslušného laku karoserie. Kdo se rozhodne pro Beetle Spor, obdrží panel s povrchovou úpravou připomínající uhlíkový kompozit.
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Výkon – kW(k), točivý moment – Nm/min. spotřeba kombin. – l/100 km
J.Lasík 19.4.2012
Brouk, prapředek této modelové řady, patří s 21,5 milionu prodaných exemplářů (přesně 21 529 464 kusů v letech 1938 až 2003) mezi trojici nejúspěšnějších vozů všech dob.
Kdo chce řídit vůz, který dává najevo emoce, nabízí dynamiku a přesto má uvnitř hodně místa a zvládá všední provoz i velké cesty, ten může uvažovat o modelu Beetle. Protože ale dynamika již nestačí, předesíláme, že nový Beetle je s průměrnou spotřebou 4,3 l/100 km (1.6 TDI) nejhospodárnějším Broukem všech dob.
Vůz je nejen nižší, ale i výrazně širší, kapota motoru je delší, dozadu posunuté čelní okno mnohem méně skloněné. Novinka má na šířku 1808 mm (+ 84 mm), na výšku 1486 mm (- 12 mm) a délku 4278 mm (+ 152 mm). Díky prodloužené délce je i oblouk střechy více protažený, čelní okno je posunuto dozadu a záď sleduje kontury prvního Brouka. Vývoj si vyžádal také větší rozchod kol (vpředu 1578 mm/+ 63 mm, vzadu 1544 mm/+ 49 mm) a rozvor (2537 mm/+ 22 mm).
V ČR přichází ve třech výbavových liniích Beetle Basic (základní verze), Beetle Design (střední linie) a Beetle Sport (vrcholná verze).
Tvar a barevné provedení lakovaného ozdobného panelu přístrojové desky dodávaného alternativně ve vzhledu uhlíkového kompozitu připomíná vizuálně prvního Brouka. V Evropě je panel v základním modelu lakován černou nemetalízou barvou. Ve výbavě Design má odstín příslušného laku karoserie. Kdo se rozhodne pro Beetle Spor, obdrží panel s povrchovou úpravou připomínající uhlíkový kompozit.
Podrobný popis přineseme v příštích dnech.
Zážehové motory
| Typ | 1.2 TSI | 1.4TSI | 2.0TSI |
| Výkon | 77(105) | 118 (160) | 147(200) |
| Toč.moment | 175/1500 | 240/2000 | 280/5100 |
| Spotřeba | 5,5 | 6,6 | 7,7 |
Vznětové motory
| Typ | 1.6 TDI | 2.0 TDI |
| Výkon | 77 (105) | 103 (140) |
| Toč.moment | 240/2000 | 320/1750 |
| Spotřeba | 4,3 | 4,9 |
Pozn. Výkon – kW(k), točivý moment – Nm/min. spotřeba kombin. – l/100 km
J.Lasík 19.4.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















