Volkswagen Arteon - není pro každého
Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o nový Arteon, který kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí.
V netradičním prostředí bývalého trojského pivovaru, později likérky a lihovaru, následně skladů, po povodních v roce 2002 jen už chátrajících objektů a nyní v tzv. berlínském stylu byl včera představen nejnovější Volkswagen, model Arteon, představitel prémiového segmentu.
Díky dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability
Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor je 2841 mm, mj. o 13 cm delší než u čtyřmístního modelu CC. Někdo by se mohl domnícat, že Arteon je jeho nástupce, ale není tomu tak. Příbuznost je čistě náhodná.
Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm.
Mezi nejdůležitější stylistické prvky patří kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru.
Když se podíváte na přední část pozorně, tak zjistíte, že vůz nemá mlhovky. Ano je tomu tak. Ty v podstatě nahrazují adaptivní natáčecí světlomety s předvídavým řízením. Díky informacím z kamery a datům navigačního systému (GPS a data o průběhu trasy) dochází k osvětlení zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Můžete je aktivovat také právě jako mlhovky.
Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu.
Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů.
S avantgardním konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.
Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude nabízen ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti.
Nový Arteon bude uveden na trh s šesti čtyřválcovými motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
Zážehové motory:
1.5 TSI/150 kW (205 k)
2.0 TSI/140 kW (190 k)
2.0 TSI/206 kW (280 k)
Vznětové motory
2.0 TDI/110 kW (150 k)
2.0 TDI/140 kW (190 k)
2.0 TDI/176 kW (240 k)
Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI s výkonem 176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.
Příklady cen
Vše s převodovkou DSG
VW + JL 23.6.2017
Díky dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability
Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor je 2841 mm, mj. o 13 cm delší než u čtyřmístního modelu CC. Někdo by se mohl domnícat, že Arteon je jeho nástupce, ale není tomu tak. Příbuznost je čistě náhodná.
Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm.
Mezi nejdůležitější stylistické prvky patří kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru.
Když se podíváte na přední část pozorně, tak zjistíte, že vůz nemá mlhovky. Ano je tomu tak. Ty v podstatě nahrazují adaptivní natáčecí světlomety s předvídavým řízením. Díky informacím z kamery a datům navigačního systému (GPS a data o průběhu trasy) dochází k osvětlení zatáčky ještě dřív, než do ní řidič zatočí. Můžete je aktivovat také právě jako mlhovky.
Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu.
Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů.
S avantgardním konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.
Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude nabízen ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti.
Nový Arteon bude uveden na trh s šesti čtyřválcovými motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
Zážehové motory:
1.5 TSI/150 kW (205 k)
2.0 TSI/140 kW (190 k)
2.0 TSI/206 kW (280 k)
Vznětové motory
2.0 TDI/110 kW (150 k)
2.0 TDI/140 kW (190 k)
2.0 TDI/176 kW (240 k)
Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI s výkonem 176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.
Příklady cen
2.0 TDI | Aerton | 1 007 900 Kč |
2.0 TSI 4 Motion | R-Line | 1 332 900 Kč |
2.0 Bi TDi 4 Motion | R-Line | 1 326 900 Kč |
Vše s převodovkou DSG
VW + JL 23.6.2017
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout