Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Arteon - jedna modelová řada, dvě varianty

Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – Arteon Shooting Brake. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant.

Arteon je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo“ v podání značky Volkswagen, která nyní představuje modernizaci této modelové řady. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní. Výrazný charakter dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, markantními chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří formálně jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu tvář, která vyčnívá z davu – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému designu s diodami LED na přídi a zádi.


Oba nové modely se vzájemně výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken

v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.


Arteon eHybrid.

Mezi technické novinky patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid1 a Arteon Shooting Brake eHybrid1 budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.


Arteon R

Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů. Fascinující jsou nejen ryzí výkony, ale také způsob, jímž vozidla přenášejí svou hnací sílu na vozovku a přeměňují ji v rychlost. Nová progresivní technologie, R-Performance Torque Vectoring, zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu nejen mezi nápravy, ale v závislosti na situaci také mezi zadní kola. A zajišťuje novou úroveň jízdní dynamiky v této třídě.



Velký prostor

Cestující na předních i zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon profitují z výhod modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Maximální prostor pro nohy vzadu je s hodnotou 1016 mm nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu. Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly kombi je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí: 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1632 litrů, resp.1557 litrů. Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).


Nové asistenční systémy

Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE. Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist“. Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů). „Travel Assist“ zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist“ je adaptivní tempomat „ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky. Mezi funkce systému „Travel Assist“ patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců. Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View“ (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview“ (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs“ (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).


Nová přístrojová deska v interiéru.

V interiéru nadchne tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless“ pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay“ a „Android Auto“ (Google).

Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání). Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří – světlo tak vystupuje v roli „nového chromu“.




VW 25.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar