Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Arteon - hvězda autosalonu v Ženevě

Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o avantgardní gran turismo, nový Arteon, který zaujme postavení nad modelem Passat. Kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí

Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má šířku 1871 mm a výšku 1427 mm.

Mezi nejdůležitější stylistické prvky charismatického Arteonu patří nově vyvinutá přední partie. Výjimečným znakem je kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru. Vzniká tak design přední partie, za který by se nemusel stydět ani sportovní vůz nejvyšší úrovně.

Podobně jako u sportovního vozu jsou navrženy fascinující ramenní partie na zádi, svalnaté blatníky a výrazně tvarované podběhy kol obklopující až 20“ kola z lehké slitiny.

Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy. Pro model, jako je Arteon, je to velmi výhodné, protože s jeho prodejem se počítá v téměř všech zemích na světě, v nichž hraje tato třída důležitou roli. Prodej bude zahájen již letos v létě. Předprodej v prvních evropských zemích bude spuštěn souběžně se světovou premiérou modelu Arteon v Ženevě.

Arteon přináší novou interpretaci konceptu „gran turismo“ svou kombinací avantgardního designu, sportovního charismatu, mimořádné variability a velkorysé nabídky prostoru. Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce boduje nový Volkswagen šesti mimořádně úspornými motory (rozsah výkonu od 110 kW/150 k do 206 kW/280 k), pohonem předních nebo všech kol a digitalizovanými zobrazovacími a ovládacími prvky. K nim se řadí digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.

S avantgardním celkovým konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.

Arteon je navzdory své progresivní koncepci cenově atraktivním automobilem. Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude nabízen ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Jejich označení dokonale vystihují výsledný charakter. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci („Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů), masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a dvoubarevné čalounění kůží Nappa.

Šest motorů poskytuje nejvyšší výkony od 150 k do 280 k. Nový Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu 110 kW/150 k, resp. 140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon 206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je 176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor 1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.

Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od 140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem 2176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.




VW 8.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar