Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Amarok - víc než povedený

V těchto dnech přichází na český trh Volkswagen Amarok, pikap střední třídy, který byť je určen hlavně do terénu, tak nemůžeme v žádném případě srovnávat třeba s Touaregem. Amarok má totiž klasický žebřinový rám, tuhou zadní náprava a listová pera. Pětimístný Double Cab 2.0 TDI začíná na hodně zajímavé ceně 516 646 Kč bez DPH.

Novinářská prezentace se uskutečnila v areálu Motorland Bělá pod Bezdězem, který pro akce tohoto přímo ideální. Každý rok zde přibudou nové překážky, a tak jsme si na terénním polygonu mohli vyzkoušet, pod vedením instruktora Michala Šestáka (zároveň nám poskytl naprosto vyčerpávající technickou prezentaci), prakticky všechny možné situace, do kterých se můžeme v terénu dostat. Nikde jinde bychom si asi terénní schopnosti Amaroka nemohli lépe vyzkoušet. K dispozici jsme měli verze 2.0 Biturbo TDI s přiřaditelným pohonem zadní nápravy a redukční převodovkou a na porovnání i jeden model se stálým pohonem všech kol 4Motion. Musíme říct, že každá verze má své přednosti i nevýhody, a prakticky bude záležet na zákazníkovi jakou verzi si vybere.
Už dnes ale můžeme prozradit, že Amarok se skvěle chová prakticky na jakémkoliv podkladě, a to i díky světlé výšce 240 mm, přechodovému úhlu 23 stupňů, podle výrobce zvládne boční náklon 49,7 stupně a stoupavost 45 stupňů. V pohodě zvládne i brody hluboké 500 mm.
Stejně jako jestli si zvolí pětimístnou kabinu Double Cab nebo upřednostní dvoudveřovou verzi Single Cab s větší ložnou plochou.
V oblasti poháněcího ústrojí sází Volkswagen Užitkové vozy hned od uvedení pickupu Amarok na trh na technickou lahůdku v podobě turbodieselu 2.0 BiTDI s přímým vstřikováním paliva common rail a výkonem 120 kW (163 k), jehož dvoustupňově řízené přeplňování dvěma turbodmychadly umožňuje dosáhnout točivého momentu 400 N.m již při 1500/min. Navzdory impozantní síle spotřebuje Amarok 4x2 v průměru jen 7,6 litru nafty na 100 kilometrů.
Druhou variantou je dvoulitrový čtyřválec TDI vyladěný na 90 kW (122 k) , jenž se může pochlubit například turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek kolem turbíny. „Malé“ TDI nabízí od 1750/min točivý moment 340 N.m a spotřebuje pouhých 7,5 l/100 km. Sériově se dodává šestistupňová mechanická převodovka. Na vybrané trhy se dodává ještě 2.0 TSI o výkonu 118 kW, ale do ČR se zatím dovážet nebude.
Vysokou úroveň aktivní bezpečnosti zajišťuje mj.elektronický stabilizační systém ESP, jehož součástí je funkce stabilizace přívěsu. Dalším příkladem je funkce „Offroad“, která se aktivuje tlačítkem a upravuje činnost ESP (Off-Road ESP), elektronické uzávěrky diferenciálu EDS (Off-Road EDS), protiprokluzového systému ASR (Off-Road ASR) a protiblokovacího systému ABS (Off-Road ABS) pro jízdu v náročných terénních podmínkách rychlostí až 100 km/h. V závislosti na charakteru povrchu zkracuje Off-Road ABS v terénním režimu výrazným způsobem brzdnou dráhu. Při rychlosti jízdy do 30 km/h je navíc při aktivní funkci „Offroad“ k dispozici asistent pro jízdu z kopce který udržuje konstantní rychlost jízdy cílenými brzdovými zásahy a poprvé v této třídě může řidič i při aktivním asistentu pro jízdu z kopce individuálně přizpůsobovat rychlost jízdy situaci přidáváním plynu nebo brzděním při zařazeném neutrálu.



Příklady cen základní výbavy Double Cab

TypCena bez DPHCena s DPH
2.0 TDi516 646 Kč619 975 Kč
2.0TDI 4 Motion557 852 Kč669 422 Kč
2.0 BiTD563 000 Kč675 602 Kč
2.0 BiTD 4 Motion604 208 Kč725 049 Kč


Volkswagen Amarok podrobně představíme příští týden.


J.Lasík, 25.3.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar