Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Amarok ve světové premiéře

Dosud bylo prodáno v Evropě, Austrálii, na Novém Zélandu, v Africe, severní Asii a Jižní a Střední Americe více než 830 000 vozů Amarok první generace. Nyní následuje druhá generace, u níž je všechno nové. Silnější, charismatičtější, atletičtější a větší.

ednoznačným vyjádřením postoje je nová čelní partie pick-upu nabízeného ve výbavových variantách „Amarok, „Life“ a „Style“, jakož i ve vrcholných verzích „PanAmericana“ (offroadový styl) a „Aventura“ (exkluzivní styl). Na pohled zaujme vysoko umístěná kapota motoru, horizontální lišty na masce chladiče, na kterou navazují LED světlomety dodávané sériově pro všechny verze.
Ve verzích Amarok PanAmericana, Amarok Aventura a Amarok Style naleznou uplatnění „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“, které zajišťují interaktivní osvětlení vozovky jasným světlem jako za dne a vyznačují se nezaměnitelným světelným designem.


Nový Amarok bude uveden na trh se čtyřdveřovou dvojkabinou (DoubleCab) a dvoudveřovou kabinou (SingleCab). U siluety obou verzí vystupují obzvlášť do popředí podběhy kol. Na rozdíl od mnoha jiných pick-upů tvoří horní ohraničení podběhů kol téměř rovné linie místo kruhových, typický designový prvek modelu Amarok. Blatníky nad koly z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21 palců jsou výrazně rozšířené a na okrajích je chrání robustní plastové lemy. Vnější okraje zádě tvoří zadní svítilny ve tvaru písmene C, které zasahují daleko do siluety. Ve verzích „PanAmericana“ a „Aventura“ jsou zadní svítilny sériově vybaveny LED technologií.


Velký rozvor náprav

Nový Amarok je s vnější délkou 5350 milimetrů o 96 mm delší než předchůdce. Rozvor náprav 3270 mm je o 173 mm delší. Díky tomu mají cestující více prostoru, a to především na zadních sedadlech dvojkabiny. Nárůst rozvoru náprav je tedy výrazně větší než vnější délky. Tím se zkrátily převisy karoserie. Výsledkem jsou ještě atraktivnější proporce a vylepšené terénní vlastnosti díky větším nájezdovým úhlům. Ke zdokonaleným terénním vlastnostem modelu Amarok, který bude na mnoha trzích sériově vybaven trvalým pohonem všech kol, patří také mnohem větší brodivost pro průjezdy zaplavených úseků. Brodivost byla doposud 500 mm, u nového modelu Amarok to je 800 mm.


Velmi kvalitní interiér

Tým designérů navrhl funkční a velmi kvalitní interiér s přehlednými ovládacími prvky a digitálními displeji. Nabídka displejů sahá od 8,0“ digitálního panelu sdružených až po velmi moderní dotykový displej ve formátu tabletu (úhlopříčka 10,0 palce, od výbavové linie „Style“ sériově s úhlopříčkou 12,0 palce) pro informační a zábavní systém.
V Amaroku najdeme intuitivní ovládání kombinací digitálních funkcí a ergonomicky tvarovaných a uspořádaných tlačítek, resp. otočných ovladačů. Tlačítky se nastavuje například hlasitost informačního a zábavního systému nebo provozní režim pohonu všech kol


Mezi detaily patří také další prvky výbavy, například pro Amarok PanAmericana a Amarok Aventura sériově a pro další výbavové linie na přání dodávaný audiosystém Harman Kardon vyvinutý exkluzivně pro model Amarok. Varianty Amarok PanAmericana a Amarok Aventura jsou sériově vybaveny také přístrojovou deskou s povrchovou úpravou připomínající kůži s kontrastním prošíváním. S prémiovým postavením Amaroku na trhu korespondují navíc jeho nová sedadla. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou vyhrazena ergonomicky koncipovaná sedadla, ve vyšších stupních výbavy mnohostranně elektricky nastavitelná. Zadní sedadla verze DoubleCab poskytují velkorysý prostor a komfort pro cestování třem dospělým osobám.


Prostorná otevřená ložná plocha

Mimořádně prostorná je rovněž otevřená ložná plocha za kabinami verzí DoubleCab i SingleCab. Stejně jako u předchůdce platí, že mezi podběhy zadních kol je dostatečná šířka pro uložení jedné europalety napříč. Verze SingleCab (nebude nabízena na českém trhu) pojme dokonce dvě europalety umístěné napříč. Náklad lze zajistit k podlaze prostřednictvím kotevních ok se zatížitelností až 500 kilogramů. Ostatně nejvyšší užitečná hmotnost vzrostla z jedné tuny na 1,16 tuny. Otevřenou ložnou plochu lze navíc zabezpečit elektricky ovládaným roletovým krytem, který lze ovládat buď přímo z ložné plochy, z interiéru vozidla nebo dálkově prostřednictvím klíčku od vozu.


Nový sortiment příslušenství

Pro světoběžníky je zajímavé nejvyšší přípustné statické zatížení střechy 350 kg. Na vůz lze tedy namontovat střešní stan pro čtyři osoby, který bude nabízen jako příslušenství. Přímo z výroby nebo jako příslušenství se bude dodávat řada dalších prvků, například kola z lehké slitiny s průměrem ráfku až 21“, terénní pneumatiky (až 18“) či různá tažná zařízení. Pro nákladový prostor buda k dispozici například držák jízdních kol, multifunkční systém nosičů, manuální verze roletového krytu a více variant stylových ochranných rámů za kabinou. V nabídce bude znovu také pevná nástavba nad ložnou plochu, s níž se pick-up promění bezmála v SUV s objemem nákladového prostoru skříňového vozu. Terénní vlastnosti lze dále optimalizovat předním ochranným rámem, odolnými panely pro ochranu spodní části vozu, závěsnými oky pro odtah nebo třeba přívodem čerstvého vzduchu k motoru pro průjezdy vodou, umístěným podél levého střešního sloupku A.


Pět přeplňovaných motorů

Pro Amarok byly vyvinuty čtyři turbodiesely (TDI) a jeden přeplňovaný zážehový motor (TSI). Všech pět motorů kombinuje hospodárnost s vysokým točivým momentem. Například na africkém trhu nalezne uplatnění základní čtyřválec 2.0 TDI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k). Jako další výkonový stupeň bude na mnoha trzích celého světa k dispozici čtyřválcová jednotka TDI 2,0 litru vyladěná na 125 kW (170 k). Třetí výkonovou variantou bude čtyřválec 2,0 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který poskytuje v závislosti na trhu nejvyšší výkon 150 kW (204 k) nebo 154 kW (209 k). Jako nové vrchnolné TDI se uplatní motor V6 3,0 litru s výkonem 177 kW (241 k) nebo 184 kW (250 k). Speciálně pro klasické „benzinové“ trhy byl navíc koncipován přeplňovaný zážehový motor 2,3 litru s nejvyšším výkonem 222 kW (302 k). Pro český trh budou k dispozici pouze některé z výše uvedených motorizací.


Nová 10stupňová automatická převodovka

Od výkonu 154 kW budou všechny verze uvedeny na trh s novou 10stupňovou automatickou převodovkou v sériové výbavě. Pro verzi150 kW bude automat s elektronickým voličem provozních režimů k dispozici na přání. Nová 10stupňová převodovka nahradí 8stupňovou automatickou převodovku. Kromě toho se bude pro různé motory dodávat 6stupňová automatická převodovka nebo 6stupňová, resp. 5stupňová manuální převodovka.

Amarok se bude na mnoha trzích dodávat s pohonem všech kol (4MOTION) v sériové výbavě. V závislosti na regionu a motoru budou k dispozici dva různé systémy 4MOTION: jeden s připojitelným pohonem všech kol v závislosti na situaci a jeden s trvalým pohonem všech kol. Technika poháněcího ústrojí zajistí, že si i nový Amarok poradí s jakýmkoli terénem a v závislosti na verzi motoru zvládne jízdu s přívěsem o hmotnosti až 3,5 tuny.


Komfort

V nejrůznějších situacích podpoří řidiče až šest různých jízdních režimů – například pro jízdu na kluzkém povrchu nebo na úsecích s náročným terénem. Další zvýšení komfortu zajistí celá armáda asistenčních systémů. Více než 20 těchto systémů – například adaptivní tempomat „ACC+“ (při automatické regulaci zohledňuje také dopravní značení prostřednictvím kamerového snímání rozpoznávání dopravních značek) nebo „IQ.LIGHT – LED Matrix světlomety“ – je novinkou ve výbavě Amaroku. Tento Volkswagen je díky tomu jedním z nejkomfortnějších pick-upů na globálním trhu.




VW 7.7.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar