Vodíkový Hyundai NEXO ujede přes 800 km
Značka Hyundai se svým vodíkovým modelem NEXO stanovuje nová měřítka pro dopravu s nulovými emisemi. Zcela nové NEXO je výjimečným modelem i v rámci průběžně rozšiřované produktové řady inovativních elektromobilů Hyundai.
V prodeji bude v roce 2026 i na českém trhu, byť bude vzhledem k očekávané nízké poptávce realizován výhradně přímým prodejem přes lokální zastoupení značky.
NEXO druhé generace přináší velký pokrok v oblasti techniky poháněcího ústrojí. Nově vyvinutý systém výkonové elektroniky zdvojnásobuje výkon sady akumulátorů ze 40 kW na 80 kW. Zároveň spolupracuje s účinnější sadou palivových článků na vodík, jež nyní poskytuje nejvyšší celkový výkon 110 kW – to je nárůst o 16 % v porovnání s předchozími 95 kW. Využitelný výkon systému vzrostl o 11 %, z 85 na 94 kW. Tato vylepšení v souhrnu posouvají nejvyšší celkový výkon systému ze 135 kW až na 190 kW.
Vyšší výkon umožnil použití nového elektromotoru se 150 kW. Doba zrychlení z 0 na 100 km/h se tím zkrátila na pouhých 7,8 sekundy z dosavadních 9,2 sekundy. NEXO tak nabízí svižné zrychlení při předjíždění a sebevědomou dynamiku.
Vůz přesvědčí také výjimečnou hospodárností a praktickou využitelností díky předběžnému dojezdu 826 km (WLTP) po rychlém, pětiminutovém doplňování vodíku do nádrží. Ty nyní pojmou větší množství vodíku – 6,69 kg místo 6,33 kg – bez kompromisů ve vnitřním prostoru. Vyšší hustota skladování vodíku a nižší spotřeba paliva posilují konkurenční náskok modelu NEXO v dojezdu.
Mezi další zdokonalení patří vylepšená provozuschopnost za nízkých teplot, odolnější struktura membrány a větší homogennost palivových článků. Nová funkce „probuzení vozu“ proti zamrznutí a další optimalizace zajišťují spolehlivé provozní vlastnosti i v mimořádně chladném počasí a jistotu celoročního cestování.
Pokrokové technologie
Nové NEXO se může pochlubit vylepšenou aerodynamikou, která zahrnuje optimalizace spodní části vozu a vylepšené vedení vzduchu. Výsledkem je menší aerodynamický odpor a maximální hospodárnost. Důkladné odhlučnění interiéru posouvají na ještě vyšší úroveň pokrokové funkce jako aktivní protihlukový systém ANC-R a pneumatiky pohlcující hluk..
Inovativní systém e-Handling přináší další optimalizaci jízdních vlastností prostřednictvím řízeného rozdělování točivého momentu elektromotoru, které zvyšuje přilnavost, stabilitu a zrychluje reakce vozu na pohyby volantu. Systém zajišťuje precizní ovladatelnost a zlepšuje celkové provozní vlastnosti dynamickými úpravami výkonu elektromotoru v závislosti na provozních podmínkách.
NEXO je vybaveno také chytrým rekuperačním systémem SRS, který snižuje zatížení řidiče a podporuje plynulejší jízdu. Tento inteligentní systém automaticky upravuje intenzitu rekuperačního brzdění na základě navigačních dat a vzdálenosti vpředu jedoucích vozidel. Kromě toho používá také rozšířené mapové podklady, aby se mohl přizpůsobovat situaci na silnici, například úsekům s měřením rychlosti jízdy a zpomalovacím prahům. SRS snižuje četnost zásahů řidiče, přičemž zohledňuje nastavení vzdálenosti od vozidla vpředu podle preferencí řidiče.
V evropské specifikaci navíc model nabídne ještě širší možnosti využití díky nové možnosti připojení přívěsu. S nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 1000 kg se NEXO stane prvním elektromobilem s palivovými články, který nabízí tuto úroveň funkčnosti a všestrannosti.
Vodíková jízda intuitivní a komfortní
Páka voliče převodovky na sloupku řízení zvětšuje vnitřní prostor a na středové konzole ponechává více možností pro odkládání předmětů každodenní potřeby.
Systém ccNC kombinuje dva 12,3“ zakřivené displeje, které poskytují veškeré potřebné informace spolu s ovládacími prvky informačního a zábavního systému.
Head-up displej (HUD) promítá zásadní provozní informace – rychlost jízdy, údaje o autonomní jízdě a bezpečnostní upozornění – přímo na čelní okno, čímž minimalizuje rozptylování pozornosti řidiče.
Výbava zlepšující výhled dozadu zahrnuje na vybraných trzích digitální vnitřní zpětné zrcátko DCM a systém digitálních vnějších zpětných zrcátek DSM. Oba systémy nahrazují tradiční optická zrcátka, poskytují širší zorný úhel, usnadňují rozpoznání vozidel ve slepém úhlu a zlepšují viditelnost za tmy nebo špatných povětrnostních podmínek. DCM zahrnuje ostřikovač zadní kamery, součástí DSM je i kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), který zlepšuje výhled při změně jízdního pruhu.
Mezi další pokrokové funkce patří:
• Integrovaný kamerový systém Dash Cam nabízí vysoce kvalitní video záběry z předních a zadních kamer včetně zvukového záznamu a funkci detekce pohybu u zaparkovaného vozu, která může fungovat po dobu až čtyř dnů (není k dispozici pro evropské trhy).
• Systém autentizace otiskem prstu zjednodušuje ovládání, protože umožňuje biometrické spuštění vozu, elektronické platby a individualizaci nastavení.
• Systém Digital Key 2 umožňuje přístup k vozu pomocí chytrého telefonu nebo hodinek a podporuje až 15 zařízení současně. Nabízí i funkce dálkového ovládání a individualizované profily prostřednictvím funkce NFC Card Key.
• Asistent upozorňující na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) pomocí radarových senzorů detekuje pohyb na zadních sedadlech. Zvukovým a vizuálním upozorněním řidiče informuje o cestujících, například dětech, kteří zůstali uvnitř vozu.
Dostupnost jednotlivých funkcí se může lišit v závislosti na trhu a stupni výbavy.
Komplexní bezpečnostní výbava
Bezpečnost cestujících i vodíkových nádrží byla při vývoji nejvyšší prioritou. Vůz má odolný skelet karoserie s několika stupni deformačních zón a až devět airbagů. Je také vybaven nejmodernějšími technologiemi vyspělých asistenčních systémů ADAS, jejichž prioritou je předcházení kolizím.
Vnější vzhled definují osobité světlomety HTWO, které vytvářejí specifický designový prvek elektromobilu s palivovými články, v němž se snoubí odvaha s elegancí.
Prostorný interiér
Interiér nabízí cestujícím svým prostorem, komfortem i praktičností velkorysé prostředí. Bohaté, měkké čalounění interiéru používá vzory, které vyvolávají dojem tepla a útulnosti domova. Vnitřní prostor tak kombinuje praktičnost s moderním estetickým pojetím ve stylu high-tech..
Displeje digitálních vnějších zpětných zrcátek jsou dokonale integrovány do přístrojové desky, a přispívají tak k pocitu maximální otevřenosti a funkčnosti. Současně jsou také součástí konceptu „vybaveného prostoru“, který umožňuje sofistikované zážitky.
NEXO je delší, širší a vyšší než předchůdce. Výsledkem je více komfortu pro cestující i větší maximální objem zavazadlového prostoru 993 litrů. Nově použitá variabilní podlaha v zavazadlovém prostoru umožňuje použití příslušenství přizpůsobeného potřebám uživatelů.
Komfort pozvedávají také prémiová relaxační sedadla v první řadě s opěrkami nohou a štíhlými opěradly, jež ponechávají více prostoru pro kolena a nohy cestujícím ve druhé řadě. Větší je i prostor pro hlavu a ramena. Zadní dveře mají větší úhel otevření než v předchozí generaci modelu (80° oproti 70°), což usnadňuje nastupování a vystupování.
Stručné technické údaje
Elektromotor výkon: 150 kW
Elektromotor toč.moment: 350 Nm
Výkon pal.článků: 110 kW (využitelný 95 kW)
Akumulátor: 80kW/2,64 kWh
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Předp.dojezd: 826 km
Rozměry: 4750 x 1865 x 1640 mm
Rozvor kol: 2790 mm
Hyundai 18.11.2025
NEXO druhé generace přináší velký pokrok v oblasti techniky poháněcího ústrojí. Nově vyvinutý systém výkonové elektroniky zdvojnásobuje výkon sady akumulátorů ze 40 kW na 80 kW. Zároveň spolupracuje s účinnější sadou palivových článků na vodík, jež nyní poskytuje nejvyšší celkový výkon 110 kW – to je nárůst o 16 % v porovnání s předchozími 95 kW. Využitelný výkon systému vzrostl o 11 %, z 85 na 94 kW. Tato vylepšení v souhrnu posouvají nejvyšší celkový výkon systému ze 135 kW až na 190 kW.
Vyšší výkon umožnil použití nového elektromotoru se 150 kW. Doba zrychlení z 0 na 100 km/h se tím zkrátila na pouhých 7,8 sekundy z dosavadních 9,2 sekundy. NEXO tak nabízí svižné zrychlení při předjíždění a sebevědomou dynamiku.
Vůz přesvědčí také výjimečnou hospodárností a praktickou využitelností díky předběžnému dojezdu 826 km (WLTP) po rychlém, pětiminutovém doplňování vodíku do nádrží. Ty nyní pojmou větší množství vodíku – 6,69 kg místo 6,33 kg – bez kompromisů ve vnitřním prostoru. Vyšší hustota skladování vodíku a nižší spotřeba paliva posilují konkurenční náskok modelu NEXO v dojezdu.
Mezi další zdokonalení patří vylepšená provozuschopnost za nízkých teplot, odolnější struktura membrány a větší homogennost palivových článků. Nová funkce „probuzení vozu“ proti zamrznutí a další optimalizace zajišťují spolehlivé provozní vlastnosti i v mimořádně chladném počasí a jistotu celoročního cestování.
Pokrokové technologie
Nové NEXO se může pochlubit vylepšenou aerodynamikou, která zahrnuje optimalizace spodní části vozu a vylepšené vedení vzduchu. Výsledkem je menší aerodynamický odpor a maximální hospodárnost. Důkladné odhlučnění interiéru posouvají na ještě vyšší úroveň pokrokové funkce jako aktivní protihlukový systém ANC-R a pneumatiky pohlcující hluk..
Inovativní systém e-Handling přináší další optimalizaci jízdních vlastností prostřednictvím řízeného rozdělování točivého momentu elektromotoru, které zvyšuje přilnavost, stabilitu a zrychluje reakce vozu na pohyby volantu. Systém zajišťuje precizní ovladatelnost a zlepšuje celkové provozní vlastnosti dynamickými úpravami výkonu elektromotoru v závislosti na provozních podmínkách.
NEXO je vybaveno také chytrým rekuperačním systémem SRS, který snižuje zatížení řidiče a podporuje plynulejší jízdu. Tento inteligentní systém automaticky upravuje intenzitu rekuperačního brzdění na základě navigačních dat a vzdálenosti vpředu jedoucích vozidel. Kromě toho používá také rozšířené mapové podklady, aby se mohl přizpůsobovat situaci na silnici, například úsekům s měřením rychlosti jízdy a zpomalovacím prahům. SRS snižuje četnost zásahů řidiče, přičemž zohledňuje nastavení vzdálenosti od vozidla vpředu podle preferencí řidiče.
V evropské specifikaci navíc model nabídne ještě širší možnosti využití díky nové možnosti připojení přívěsu. S nejvyšší přípustnou hmotností přívěsu až 1000 kg se NEXO stane prvním elektromobilem s palivovými články, který nabízí tuto úroveň funkčnosti a všestrannosti.
Vodíková jízda intuitivní a komfortní
Páka voliče převodovky na sloupku řízení zvětšuje vnitřní prostor a na středové konzole ponechává více možností pro odkládání předmětů každodenní potřeby.
Systém ccNC kombinuje dva 12,3“ zakřivené displeje, které poskytují veškeré potřebné informace spolu s ovládacími prvky informačního a zábavního systému.
Head-up displej (HUD) promítá zásadní provozní informace – rychlost jízdy, údaje o autonomní jízdě a bezpečnostní upozornění – přímo na čelní okno, čímž minimalizuje rozptylování pozornosti řidiče.
Výbava zlepšující výhled dozadu zahrnuje na vybraných trzích digitální vnitřní zpětné zrcátko DCM a systém digitálních vnějších zpětných zrcátek DSM. Oba systémy nahrazují tradiční optická zrcátka, poskytují širší zorný úhel, usnadňují rozpoznání vozidel ve slepém úhlu a zlepšují viditelnost za tmy nebo špatných povětrnostních podmínek. DCM zahrnuje ostřikovač zadní kamery, součástí DSM je i kamerový asistent pro sledování slepého úhlu BVM (Blind-spot View Monitor), který zlepšuje výhled při změně jízdního pruhu.
Mezi další pokrokové funkce patří:
• Integrovaný kamerový systém Dash Cam nabízí vysoce kvalitní video záběry z předních a zadních kamer včetně zvukového záznamu a funkci detekce pohybu u zaparkovaného vozu, která může fungovat po dobu až čtyř dnů (není k dispozici pro evropské trhy).
• Systém autentizace otiskem prstu zjednodušuje ovládání, protože umožňuje biometrické spuštění vozu, elektronické platby a individualizaci nastavení.
• Systém Digital Key 2 umožňuje přístup k vozu pomocí chytrého telefonu nebo hodinek a podporuje až 15 zařízení současně. Nabízí i funkce dálkového ovládání a individualizované profily prostřednictvím funkce NFC Card Key.
• Asistent upozorňující na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) pomocí radarových senzorů detekuje pohyb na zadních sedadlech. Zvukovým a vizuálním upozorněním řidiče informuje o cestujících, například dětech, kteří zůstali uvnitř vozu.
Dostupnost jednotlivých funkcí se může lišit v závislosti na trhu a stupni výbavy.
Komplexní bezpečnostní výbava
Bezpečnost cestujících i vodíkových nádrží byla při vývoji nejvyšší prioritou. Vůz má odolný skelet karoserie s několika stupni deformačních zón a až devět airbagů. Je také vybaven nejmodernějšími technologiemi vyspělých asistenčních systémů ADAS, jejichž prioritou je předcházení kolizím.
Vnější vzhled definují osobité světlomety HTWO, které vytvářejí specifický designový prvek elektromobilu s palivovými články, v němž se snoubí odvaha s elegancí.
Prostorný interiér
Interiér nabízí cestujícím svým prostorem, komfortem i praktičností velkorysé prostředí. Bohaté, měkké čalounění interiéru používá vzory, které vyvolávají dojem tepla a útulnosti domova. Vnitřní prostor tak kombinuje praktičnost s moderním estetickým pojetím ve stylu high-tech..
Displeje digitálních vnějších zpětných zrcátek jsou dokonale integrovány do přístrojové desky, a přispívají tak k pocitu maximální otevřenosti a funkčnosti. Současně jsou také součástí konceptu „vybaveného prostoru“, který umožňuje sofistikované zážitky.
NEXO je delší, širší a vyšší než předchůdce. Výsledkem je více komfortu pro cestující i větší maximální objem zavazadlového prostoru 993 litrů. Nově použitá variabilní podlaha v zavazadlovém prostoru umožňuje použití příslušenství přizpůsobeného potřebám uživatelů.
Komfort pozvedávají také prémiová relaxační sedadla v první řadě s opěrkami nohou a štíhlými opěradly, jež ponechávají více prostoru pro kolena a nohy cestujícím ve druhé řadě. Větší je i prostor pro hlavu a ramena. Zadní dveře mají větší úhel otevření než v předchozí generaci modelu (80° oproti 70°), což usnadňuje nastupování a vystupování.
Stručné technické údaje
Elektromotor výkon: 150 kW
Elektromotor toč.moment: 350 Nm
Výkon pal.článků: 110 kW (využitelný 95 kW)
Akumulátor: 80kW/2,64 kWh
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Předp.dojezd: 826 km
Rozměry: 4750 x 1865 x 1640 mm
Rozvor kol: 2790 mm
Hyundai 18.11.2025
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















