Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW vystaví první SUV kupé na autosalonu v Mnichově

Automobil se značkou ID.5 GTX oslaví 7. září světovou výstavní premiéru jako maskovaná studie na mezinárodním autosalonu IAA v Mnichově. Nový crossover je elegantní jako kupé, silný jako SUV a navíc má výhradně elektrický pohon.

První SUV kupé na základě modulární platformy pro elektromobily MEB přesvědčí elegantním designem a výkonným pohonem všech kol se dvěma elektromotory. Elektromobil ID.5 GTX nabídne plnou konektivitu, přijímá aktualizace bezdrátově (Over-the-Air) a je vybaven technologií Car2X.


ID.5 GTX je první plně elektrické SUV kupé značky Volkswagen. Ladné linie modelu ID.5 GTX jsou mimořádně elegantní a sportovní. Působivý charakter vozu umocňují krátké převisy karoserie a velká kola.Vysoké přídi dodávají sympatický výraz „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“, které zvyšují bezpečnost jízdy za tmy inteligentně řízenými dálkovými světly. Horizontální osvětlenou lištu přerušenou uprostřed logem Volkswagen doplňují na straně řidiče i spolujezdce tři výrazné, osvětlené voštinové prvky, které navazují na charakteristický vzhled potkávacích světel a vyjadřují sportovní charakter i u stojícího vozu. Ploché A sloupky zvýrazňují eleganci střešní linie - táhne se nízko nad karoserií a zužuje se v integrovaném zadním spoileru. Horizontální linie na zádi umocňují šířku vozu, nejnápadnější je pruh světel. Prémiový dojem podtrhuje 3D design zadních LED světel.


Zkratka GTX symbolizuje u značky Volkswagen novou sportovnost. GTX navazuje na tradici úspěšných modelů GTI, GTD a GTE, jejichž ducha přenáší do světa elektromobility. ID.5 GTX má po jednom elektromotoru na přední i zadní nápravě. Elektrický pohon všech kol zajišťuje vynikající jízdní výkony, suverénní trakci a sportovní ovladatelnost. Velká sada lithium-iontových akumulátorů mezi nápravami umožní dojezd až 497 km2 (předběžná hodnota).
ID.5 GTX se objeví u prodejců v příštím roce jako druhý model sportovní produktové značky GTX a další impulz pro realizaci strategie ACCELERATE. Volkswagen chce být nejžádanější značkou trvale udržitelné mobility. Cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů na celkovém prodeji značky Volkswagen v Evropě na 70 procent. Volkswagen bude mít do roku 2050 klimaticky neutrální bilanci emisí CO2.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar