VW rozšiřuje řadu Cross - Touran
V těchto dnech představuje Volkswagen na autosalonu v Boloni dalšího člena rodiny „Cross“, tentokrát model CrossTouran. Přichází po úspěšném modelu CrossPolo a před CrossGolfem, který se objeví v prvních měsících roku 2007.
Promyšleně navržený Touran s pohonem předních kol potvrdil svoji pozici praktického vozu pro každodenní ježdění. Na českém trhu bude v nabídce od konce prvního čtvrtletí 2007 se šesti pohonnými jednotkami, přičemž vrcholem nabídky samozřejmě bude čtyřválec 1.4 TSI Twincharger se sériově dodávanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Díky dvojímu přeplňování kompresorem a turbodmychadlem motor disponuje vysokým výkonem a dynamikou. Navíc se jedná o úspornou pohonnou jednotku se spotřebou 7,6 litru na 100 km.
Benzinové motory
1.6 – 75 kW (102 k), 176 km/h, 8,3 l/100 km
1.4 TSI – 103 kW (140 k), 7,6 l/100 km
1.4 TSI – 125 kW (170 k), 208 km/h, 7,8 l/100 km
Vznětové motory
1.9 TDI –77 kW (105 k), 174 km/h, 6,2 l/100 km
2.0 TDI – 103 kW (140 k), 196 km/h, 6,2 l/100 km, 320 N.m
2.0 TDI – 125 kW (170 k), 210 km/h, 7 l/100 km, 350 N.m
CrossTouran se od „klasického“ modelu liší řadou dokonale sladěných exteriérových úprav. Např. eloxovaný podélný střešní nosič ladí s chromovanou přední maskou. Všechny ostatní vnější ochranné prvky (spodní části nárazníků, boční prahy, podběhy kol, boční lišty) jsou vyrobeny z kvalitních plastů, zpětná zrcátka jsou lakována v barvě karoserie.
Svěží laky umožňují dosáhnout velmi kontrastních efektů. Barevná paleta sahá od bílé „Candy“ až po černou „Deep“, přičemž červená „Rock“ podtrhuje unikátní charakter víceúčelového vozu.
Pneumatiky na ráfcích ve dvojí šířce - 6,5“ vpředu resp. 215/50 a 8“ vzadu (235/40) na 17“ kolech z lehkých slitin zvýrazňují výborné jízdní vlastnosti a zároveň vyplňují rozšířené podběhy kol, které společně s prahy plynule přecházejí do dveřních panelů. Tím poskytují vozu solidní a robustní charakter.
Kvůli zvýšení světlé výšky o 12 mm vybavili konstruktéři vůz zesíleným podvozkem, včetně modifikovaného systému odpružení. Podélný střešní nosič také není jen pro ozdobu. Díky němu lze na střechu ukotvit skladovací boxy s maximální hmotností až 100 kg.
Název „Cross“ reprezentuje nezávislou produktovou značku jako „GTI“ nebo „R“ se specifickým designem a speciálně vyvinutými doplňky.
Barevně korespondující materiály použili designéři nejen na komfortní přední i zadní sedadla, ale také na výplně dveří. Praktické uspořádání prostoru pro cestující je velice flexibilní, tři lehká sedadla ve druhé řadě lze posouvat podélně i příčně, sklápět nebo vyjmout. Na přání může být vybaven i třetí řadou sedadel, která můžeme zapustit do podlahy zavazadlového prostoru. Základní objem zavazadlového prostoru lze ze 695 litrů po odstranění druhé řady a zapuštění třetí řady sedadel rozšířit až na 1989 litrů.
Laserem svařovaná, velmi tuhá karoserie poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Sériovou bezpečnostní výbavu tvoří mj. hlavové opěrky na předních sedadlech a krajních sedadlech druhé řady, čelní airbagy, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy pro první dvě řady sedadel.
Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je mj. zabezpečena elektronickým stabilizačním systémem ESP s funkcemi impulsu do volantu a stabilizace přívěsu a posilovačem řízení s proměnlivým účinkem.
JL, 6.12.2006
Benzinové motory
1.6 – 75 kW (102 k), 176 km/h, 8,3 l/100 km
1.4 TSI – 103 kW (140 k), 7,6 l/100 km
1.4 TSI – 125 kW (170 k), 208 km/h, 7,8 l/100 km
Vznětové motory
1.9 TDI –77 kW (105 k), 174 km/h, 6,2 l/100 km
2.0 TDI – 103 kW (140 k), 196 km/h, 6,2 l/100 km, 320 N.m
2.0 TDI – 125 kW (170 k), 210 km/h, 7 l/100 km, 350 N.m
CrossTouran se od „klasického“ modelu liší řadou dokonale sladěných exteriérových úprav. Např. eloxovaný podélný střešní nosič ladí s chromovanou přední maskou. Všechny ostatní vnější ochranné prvky (spodní části nárazníků, boční prahy, podběhy kol, boční lišty) jsou vyrobeny z kvalitních plastů, zpětná zrcátka jsou lakována v barvě karoserie.
Svěží laky umožňují dosáhnout velmi kontrastních efektů. Barevná paleta sahá od bílé „Candy“ až po černou „Deep“, přičemž červená „Rock“ podtrhuje unikátní charakter víceúčelového vozu.
Pneumatiky na ráfcích ve dvojí šířce - 6,5“ vpředu resp. 215/50 a 8“ vzadu (235/40) na 17“ kolech z lehkých slitin zvýrazňují výborné jízdní vlastnosti a zároveň vyplňují rozšířené podběhy kol, které společně s prahy plynule přecházejí do dveřních panelů. Tím poskytují vozu solidní a robustní charakter.
Kvůli zvýšení světlé výšky o 12 mm vybavili konstruktéři vůz zesíleným podvozkem, včetně modifikovaného systému odpružení. Podélný střešní nosič také není jen pro ozdobu. Díky němu lze na střechu ukotvit skladovací boxy s maximální hmotností až 100 kg.
Název „Cross“ reprezentuje nezávislou produktovou značku jako „GTI“ nebo „R“ se specifickým designem a speciálně vyvinutými doplňky.
Barevně korespondující materiály použili designéři nejen na komfortní přední i zadní sedadla, ale také na výplně dveří. Praktické uspořádání prostoru pro cestující je velice flexibilní, tři lehká sedadla ve druhé řadě lze posouvat podélně i příčně, sklápět nebo vyjmout. Na přání může být vybaven i třetí řadou sedadel, která můžeme zapustit do podlahy zavazadlového prostoru. Základní objem zavazadlového prostoru lze ze 695 litrů po odstranění druhé řady a zapuštění třetí řady sedadel rozšířit až na 1989 litrů.
Laserem svařovaná, velmi tuhá karoserie poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Sériovou bezpečnostní výbavu tvoří mj. hlavové opěrky na předních sedadlech a krajních sedadlech druhé řady, čelní airbagy, boční airbagy vpředu a hlavové airbagy pro první dvě řady sedadel.
Vysoká úroveň aktivní bezpečnosti je mj. zabezpečena elektronickým stabilizačním systémem ESP s funkcemi impulsu do volantu a stabilizace přívěsu a posilovačem řízení s proměnlivým účinkem.
JL, 6.12.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout