Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW představí modernizovanou řadu T5

Čtyři základní verze – Transporter, Multivan, Caravelle a California – celosvětově nejprodávanějšího užitkového vozu Volkswagen, jehož se prodaly již miliony kusů, se dočkají světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu. Prodej nové generace úspěšných modelů bude v ČR zahájen v říjnu.

Design exteriéru koresponduje se současnou designovou DNA Volkswagen. Nové přední partie ukazují vůz v elegantnějším světle než dříve a také pod kapotou série T5 došlo k radikálním inovacím. Například nové vznětové motory TDI s technologií vstřikování paliva common rail jsou hospodárnější a tiché. Spotřeba paliva klesla u TDI až o 1,9 l/100 km a emise CO2 se podařilo snížit až o 52 g/km. Díky tomu všechny splňují emisní normu EU5.
To však zdaleka není vše – jako v prvním voze ve své třídě bude do řady T5 možno objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. Samozřejmou verzí bude provedení s pohonem všech kol 4Motion se spojkou Haldex čtvrté generace. Od počátku příštího roku budou obě technologie DSG a 4Motion dostupné i ve vzájemné kombinaci. Také bezpečnostní prvky novinky byly vylepšeny – všechny vozy budou již v sérii vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce, nouzovými brzdovými světly a dalšími pomocnými systémy na přání. Interiér je vybaven inovovanými sdruženými přístroji, volanty, navigačními systémy a novými interiérovými dekory.
Motory TDI přicházejí ve výkonových variantách 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Dvoulitr o výkonu 140 k je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, verze s výkonem 180 k využívá dvojitého přeplňování bi-turbo. Díky downsizingu je tak poprvé u užitkového vozu VW použita technologie dvojitého přeplňování turbodmychadlem.
Samostatnou kapitolou je hospodárnost nových modelů. Poprvé v historii může být dodávkový vůz na přání vybaven sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG, což u vrcholné verze motoru TDI snižuje spotřebu o 1,9 litru na 100 km při srovnání s dřívějším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem točivého momentu. Zážehový motor 2.0 FSI s výkonem 85 kW (115 k) byl upraven pro splnění emisní normy EU5.
V porovnání s předchozí generací dokázal Volkswagen snížit emise CO2 a spotřebu paliva o 10 % napříč celou řadou. Ve verzích s manuální převodovkou a s pohonem předních kol se emise CO2 a spotřeba pohybují mezi hodnotami 7,2 l/100 km (2.0 TDI/84 a 102 k) a 7,5 l/100 km (2.0 TDI/ 180 k), což je o 0,9 l/100 km méně.
Všechny čtyři vznětové agregáty reagují velmi rychle na povely plynovým pedálem. I základní provedení s 84 k se pyšní maximálním točivým momentem 220 Nm od 1250/min. Provedení s výkonem 102 k disponuje 250 Nm od 1500/min, verze se 140 k dosahuje točivého momentu 340 Nm od 1750/min a vrcholné provedení (180 k) poskytuje 400 Nm od 1500/min. Všechny jsou sériově vybaveny filtrem pevných částic DPF.
Nejzásadnější změnou na exteriéru je přepracovaná příď. Čisté horizontálně orientované linie propůjčují vozům nadčasový a elegantní vzhled. Žebra v přední masce jsou v černém provedení (Transporter, Caravelle Trendline a California Beach v matně černém), ve verzích Caravelle Comfortline, Multivan a California Comfortline je zdobí vodorovné chromované lišty. Také nové zadní mlhovky slouží jako statická obrysová světla.
V závislosti na výbavě obdrží zákazník vůz se 17 či 18“ koly z lehkých slitin a novými vnějšími zrcátky s lepší aerodynamikou, do kterých byl poprvé zakomponován kompletní anténový systém. Přelomovou inovací je také možnost vybavit si novinku systémem Side Assist. Stejně jako v Touaregu využívá systém LED diod ve zpětných zrcátkách, které upozorňují na výskyt jiného vozu v tzv. mrtvém úhlu. Vozy nové řady T5 mohou být na přání vybaveny také systémem kontroly poklesu tlaku v pneumatikách.
Interiér byl kompletně přepracován. Například sdružený přístroj je v novém provedení s bílým podsvícením a chromovanými rámečky, přičemž všechny modely budou na multifunkčním displeji řidiči ukazovat doporučení zařazené rychlosti.
Nový Transporter bude možné objednat s dvoumístnou přední lavicí pro spolujezdce, která v sobě obsahuje dodatečný skladovací prostor.


JL, 21.8.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar