VW - devět světových premiér na IAA
Volkswagen představuje na autosalonu IAA celkem devět světových premiér, jejichž společným jmenovatelem je maximální úspornost. Výhled do budoucnosti pak poskytují atraktivní studie E-Up! a L1.
Společným jmenovatelem všech představovaných novinek je maximální úspornost, což se vztahuje také na Golf R s pohonem všech kol a novinky modelové řady T5, kde se také podařilo snížit spotřebu paliva o více než 20 procent. Všechny nové modely – včetně pětimístného Touranu TSI EcoFuel, který si také odbývá svou premiéru, preprezentují trvale udržitelné a cenově dostupné technologie dneška.
Studie E-Up!
Studie E-Up! s nulovými emisemi je inspirována novou malou rodinou vozů (New Small Family), jejíž příchod je plánován na rok 2011. S délkou 3,19 metru je kompaktnější a ukazuje vizi automobilky o elektrickém městském vozítku v roce 2013. Stylisticky jasné a čisté křivky karoserie konceptu vycházejí z designové DNA Volkswagen a ukazují její potenciál. Jedná o první „ultrakompaktní“ vůz, designově přitažlivý i kvalitně zpracovaný. Může se poměřovat s vozy o třídu výše. Novinka se nespoléhá na retro prvky, ale místo nich ukazuje nové směry a možnosti. Nejmenší VW uvnitř ohromí maximálním využitím prostoru – docnitř se vejdou tři dospělí a jedno dítě. Na jedno nabití lithium-iontových baterií lze ujet až 130 kilometrů.
Studie L1
Zcela unikátní studie váží díky karoserii z karbonových vláken (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) jen 380 kilogramů. Dvousedadlový vůz pohání nový vznětový dvouválec technologií vstřikování paliva common rail, a elektromotorem. S průměrnou spotřebou 1,49 l/100 km je maximálně aerodynamický koncept L1 (Cd 0,195!) jedním z nejúspornějších hybridních automobilů světa. Pokud se dostane v roce 2013 do sériové výroby, bude to zcela jistě začátek zcela nové éry automobilismu.
Třídveřové Polo
Díky delším předním dveřím, novému designu bočních oken a dynamickým linkám sportovního C-sloupku působí novinka z bočního pohledu téměř jako kupé. Při uvedení na český trh začátkem příštího roku bude Polo nabízeno v šesti motorizacích (od 44 kW / 60 k až po 77 kW / 105 k) a ve dvou výbavách Trendline a Comfortline. Cena modelu Polo se třemi dveřmi a zážehovým motorem 1.2 (44 kW / 60 k) v provedení Trendline je stanovena na 244 500 Kč. Široká nabídka provedení, motorizací a výbav nového Pola má napodobit úspěch bestselleru Golf.
Polo BlueMotion
Nové Polo BlueMotion (55 kW / 75 k) – s průměrnou spotřebou 3,3 l/100 km (87 g/km CO2) – se stává „třílitrovým vozem“ moderní doby a nejúspornějším pětimístným autem na světě. V porovnání s klasickým Polem TDI (75 k) byly emise oxidu uhličitého sníženy o 20 % a spotřeba o 0,9 l/100 km – to vše díky technologiím BlueMotion a použití moderního vznětového agregátu 1.2 TDI. Na jednu nádrže 45 litrů lze ujet až 1363 kilometrů.
Golf BlueMotion
Provozem téměř se stejnými náklady jako u Pola se může pochlubit nový Golf BlueMotion (77 kW / 105 k). Díky spotřebě 3,8 l/100 km (99 g/km CO2) se Golf stává nejúspornějším vozem na světě ve své třídě a jeho teoretický dojezd na jedno natankování činí 1447 kilometrů. Nejúspornější Golf všech dob pohání nový vznětový motor 1.6 TDI s technologií common rail. Podobně jako ostatní motory TDI nepostrádá agilitu a výkon – 105 k a 250 Nm od 2000/min. Díky tomu zrychlí na 100 km/h za 11,3 sekundy a jeho maximální rychlost činí 190 km/h.
Passat BlueMotion
Díky průměrné spotřebě 4,4 litrů nafty na 100 km (114 g/km CO2), dokáže novinka urazit 1591 kilometrů. Při průměrně ujeté vzdálenosti 11 tisíc km za rok tak majitele čeká pouhých 7 zastávek u čerpacích stanic. V současné době na trhu neexistuje úspornější vůz srovnatelné velikosti. Nový Passat BlueMotion, který sdílí stejný motor jako Golf, tj. 1.6 TDI (77 kW / 105 k), bude dostupný jak v provedení Limousine, tak jako kombi Variant.
Technologie BlueMotion dávají dohromady technologicky vyspělý balíček ekologicky šetrných řešení. Základním kamenem úsporných modelů BlueMotion jsou nové vznětové motory TDI se vstřikováním paliva common rail, upravenou řídicí jednotkou a sníženými volnoběžnými otáčkami. Přenos síly zprostředkovávají pětistupňové manuální převodovky s prodlouženými rychlostními stupni, o jejichž správně zařazení se stará ukazatel ideálního rychlostního stupně pro minimální spotřebu.
Dalšími doplňky BlueMotion jsou systém obnovy energie (regenerativní brzdění), Start-Stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem, vylepšená aerodynamika a u Pola a Golfu také snížený podvozek. Nové modely BlueMotion se od konvenčních odlišují stylistickými úpravami exteriéru a interiérem. Poprvé v historii dává VW modelům BlueMotion dynamický a sportovní vzhled, který přemosťuje propast mezi klasickými a ekologicky šetrnými vozy. Na Golfu a Passatu zaujmou např. nárazníky a boční prahy z modelů R-Line, zatímco Polo se chlubí novou přední maskou a speciálními koly z lehkých slitin. Polo a Passat Variant navíc disponují zcela novým zadním spoilerem.
Golf R
Automobilová vášeň má vždy něco společného s výkonem. S novým Golfem R (199 kW / 270 k) Volkswagen dokazuje, že i u sportovních vozů se dá pečlivým vývojem snižovat spotřeba paliva. Zatímco Golf R32 (184 kW / 250 k) spotřeboval v průměru na 100 km 10,7 litru paliva, nový Golf R spotřebuje díky přeplňovanému motoru TSI 8,5 litru benzinu, což je o 2,2 l, resp. o 21 % méně. Golf R s pohonem všech kol dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,7 sekundy (Golf R DSG: 5,5 s) a ručičku rychloměru zastaví až elektronický omezovač na 250 km/h. Exteriér vozu je od ostatních verzí Golfu odlišný použitím technologie LED na zadní světla a na denní svícení.
[b]Multivan a California[b/]
Transporter, Caravelle, Multivan a California – čtyři základní verze bestselleru, jehož se prodalo již miliony kusů. Ve světové premiéře se prezentují osobní verze Multivan a Caravelle. Inovované modely jsou úspornější, mohou se pochlubit nižšími emisemi, jsou pohodlnější, bezpečnější, vyspělejší a elegantnější než kdy dříve. Nové vznětové motory disponují technologií vstřikování paliva common rail, přičemž se podařilo snížit spotřebu až o 1,9 litru a 52 g CO2. Poprvé v této třídě si mohou zákazníci objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, samozřejmostí jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion 4. generace.
JL, 22.9.2009
Studie E-Up!
Studie E-Up! s nulovými emisemi je inspirována novou malou rodinou vozů (New Small Family), jejíž příchod je plánován na rok 2011. S délkou 3,19 metru je kompaktnější a ukazuje vizi automobilky o elektrickém městském vozítku v roce 2013. Stylisticky jasné a čisté křivky karoserie konceptu vycházejí z designové DNA Volkswagen a ukazují její potenciál. Jedná o první „ultrakompaktní“ vůz, designově přitažlivý i kvalitně zpracovaný. Může se poměřovat s vozy o třídu výše. Novinka se nespoléhá na retro prvky, ale místo nich ukazuje nové směry a možnosti. Nejmenší VW uvnitř ohromí maximálním využitím prostoru – docnitř se vejdou tři dospělí a jedno dítě. Na jedno nabití lithium-iontových baterií lze ujet až 130 kilometrů.
Studie L1
Zcela unikátní studie váží díky karoserii z karbonových vláken (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) jen 380 kilogramů. Dvousedadlový vůz pohání nový vznětový dvouválec technologií vstřikování paliva common rail, a elektromotorem. S průměrnou spotřebou 1,49 l/100 km je maximálně aerodynamický koncept L1 (Cd 0,195!) jedním z nejúspornějších hybridních automobilů světa. Pokud se dostane v roce 2013 do sériové výroby, bude to zcela jistě začátek zcela nové éry automobilismu.
Třídveřové Polo
Díky delším předním dveřím, novému designu bočních oken a dynamickým linkám sportovního C-sloupku působí novinka z bočního pohledu téměř jako kupé. Při uvedení na český trh začátkem příštího roku bude Polo nabízeno v šesti motorizacích (od 44 kW / 60 k až po 77 kW / 105 k) a ve dvou výbavách Trendline a Comfortline. Cena modelu Polo se třemi dveřmi a zážehovým motorem 1.2 (44 kW / 60 k) v provedení Trendline je stanovena na 244 500 Kč. Široká nabídka provedení, motorizací a výbav nového Pola má napodobit úspěch bestselleru Golf.
Polo BlueMotion
Nové Polo BlueMotion (55 kW / 75 k) – s průměrnou spotřebou 3,3 l/100 km (87 g/km CO2) – se stává „třílitrovým vozem“ moderní doby a nejúspornějším pětimístným autem na světě. V porovnání s klasickým Polem TDI (75 k) byly emise oxidu uhličitého sníženy o 20 % a spotřeba o 0,9 l/100 km – to vše díky technologiím BlueMotion a použití moderního vznětového agregátu 1.2 TDI. Na jednu nádrže 45 litrů lze ujet až 1363 kilometrů.
Golf BlueMotion
Provozem téměř se stejnými náklady jako u Pola se může pochlubit nový Golf BlueMotion (77 kW / 105 k). Díky spotřebě 3,8 l/100 km (99 g/km CO2) se Golf stává nejúspornějším vozem na světě ve své třídě a jeho teoretický dojezd na jedno natankování činí 1447 kilometrů. Nejúspornější Golf všech dob pohání nový vznětový motor 1.6 TDI s technologií common rail. Podobně jako ostatní motory TDI nepostrádá agilitu a výkon – 105 k a 250 Nm od 2000/min. Díky tomu zrychlí na 100 km/h za 11,3 sekundy a jeho maximální rychlost činí 190 km/h.
Passat BlueMotion
Díky průměrné spotřebě 4,4 litrů nafty na 100 km (114 g/km CO2), dokáže novinka urazit 1591 kilometrů. Při průměrně ujeté vzdálenosti 11 tisíc km za rok tak majitele čeká pouhých 7 zastávek u čerpacích stanic. V současné době na trhu neexistuje úspornější vůz srovnatelné velikosti. Nový Passat BlueMotion, který sdílí stejný motor jako Golf, tj. 1.6 TDI (77 kW / 105 k), bude dostupný jak v provedení Limousine, tak jako kombi Variant.
Technologie BlueMotion dávají dohromady technologicky vyspělý balíček ekologicky šetrných řešení. Základním kamenem úsporných modelů BlueMotion jsou nové vznětové motory TDI se vstřikováním paliva common rail, upravenou řídicí jednotkou a sníženými volnoběžnými otáčkami. Přenos síly zprostředkovávají pětistupňové manuální převodovky s prodlouženými rychlostními stupni, o jejichž správně zařazení se stará ukazatel ideálního rychlostního stupně pro minimální spotřebu.
Dalšími doplňky BlueMotion jsou systém obnovy energie (regenerativní brzdění), Start-Stop systém, pneumatiky s nízkým valivým odporem, vylepšená aerodynamika a u Pola a Golfu také snížený podvozek. Nové modely BlueMotion se od konvenčních odlišují stylistickými úpravami exteriéru a interiérem. Poprvé v historii dává VW modelům BlueMotion dynamický a sportovní vzhled, který přemosťuje propast mezi klasickými a ekologicky šetrnými vozy. Na Golfu a Passatu zaujmou např. nárazníky a boční prahy z modelů R-Line, zatímco Polo se chlubí novou přední maskou a speciálními koly z lehkých slitin. Polo a Passat Variant navíc disponují zcela novým zadním spoilerem.
Golf R
Automobilová vášeň má vždy něco společného s výkonem. S novým Golfem R (199 kW / 270 k) Volkswagen dokazuje, že i u sportovních vozů se dá pečlivým vývojem snižovat spotřeba paliva. Zatímco Golf R32 (184 kW / 250 k) spotřeboval v průměru na 100 km 10,7 litru paliva, nový Golf R spotřebuje díky přeplňovanému motoru TSI 8,5 litru benzinu, což je o 2,2 l, resp. o 21 % méně. Golf R s pohonem všech kol dosáhne rychlosti 100 km/h za 5,7 sekundy (Golf R DSG: 5,5 s) a ručičku rychloměru zastaví až elektronický omezovač na 250 km/h. Exteriér vozu je od ostatních verzí Golfu odlišný použitím technologie LED na zadní světla a na denní svícení.
[b]Multivan a California[b/]
Transporter, Caravelle, Multivan a California – čtyři základní verze bestselleru, jehož se prodalo již miliony kusů. Ve světové premiéře se prezentují osobní verze Multivan a Caravelle. Inovované modely jsou úspornější, mohou se pochlubit nižšími emisemi, jsou pohodlnější, bezpečnější, vyspělejší a elegantnější než kdy dříve. Nové vznětové motory disponují technologií vstřikování paliva common rail, přičemž se podařilo snížit spotřebu až o 1,9 litru a 52 g CO2. Poprvé v této třídě si mohou zákazníci objednat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, samozřejmostí jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion 4. generace.
JL, 22.9.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















