VW Transporter po modernizaci (I)
Divize Volkswagen Užitkové vozy uvedla na český trh modernizovanou modelovou řadu s interním označením T5. Nové modely Multivan, Transporter, Caravelle a California jsou hospodárnější, čistější, kultivovanější a dynamičtější než dosud.
Vděčí za to především novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail a dalším technickým úpravám. Vzhled přídě byl přizpůsoben novému stylu designové DNA značky VW, uvnitř čekají na posádku nové informační, zábavní a asistenční systémy.
Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen Typ 2 (slavný Brouk nesl označení Typ 1).
Všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho neomezenou mobilitu a variabilitu.
Dodnes se prodalo více než 8 milionů Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Divize VW Užitkové vozy vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan; otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi vznikají v polské Poznani.
Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na Frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová limuzína (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter).
T5 vyhoví každému požadavku na mobilitu, ať se jedná o skříňový vůz, podvozek s kabinou nebo dvojitou kabinou, kombi, mikrobus, obytný vůz nebo van s normálním nebo dlouhým rozvorem. Pokud k tomu připočteme rozmanitou nabídku motorů, získáme 460 základních variant vozů T5. I když současná pátá generace nemá se svým předchůdcem T1 po technické stránce už nic společného, základní filozofie je pořád stejná. Dodnes platí, že rodina vozů Transporter je robustní, spolehlivá a mnohostranná a díky vysoké kvalitě se vyznačuje extrémně dlouhou životností a cenovou stabilitou na trhu ojetých vozidel.
V modernizovaných vozech VW T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5.
Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem
Pozn. Údaje pro skříň.variantu
Výkonové varianty 62 kW – 103 kW jsou přeplňovány jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Nejvýkonnější provedení spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5.
Mezi přednosti patří dynamičtější průběh točivého momentu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o 10 % nižší. S tím souvisí snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI dosahuje točivého momentu 400 N.m, a v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až
o 1,9 litru paliva méně, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.
K větší hospodárnosti přispívá nové čerpadlo posilovače řízení, jehož výkon je optimálně regulován v závislosti na skutečné potřebě. S provozní hospodárností souvisí nízké servisní náklady. Interval pro výměnu ozubeného řemene byl například prodloužen ze 125 000 km na 210 000 km.
Obsah oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech snižuje systém chlazené recirkulace výfukových plynů, který je doplněn u všech karosářských variant a motorů oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic.
Pokračování zítra
JL, 3.11.2009
Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen Typ 2 (slavný Brouk nesl označení Typ 1).
Všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho neomezenou mobilitu a variabilitu.
Dodnes se prodalo více než 8 milionů Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Divize VW Užitkové vozy vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan; otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi vznikají v polské Poznani.
Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na Frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová limuzína (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter).
T5 vyhoví každému požadavku na mobilitu, ať se jedná o skříňový vůz, podvozek s kabinou nebo dvojitou kabinou, kombi, mikrobus, obytný vůz nebo van s normálním nebo dlouhým rozvorem. Pokud k tomu připočteme rozmanitou nabídku motorů, získáme 460 základních variant vozů T5. I když současná pátá generace nemá se svým předchůdcem T1 po technické stránce už nic společného, základní filozofie je pořád stejná. Dodnes platí, že rodina vozů Transporter je robustní, spolehlivá a mnohostranná a díky vysoké kvalitě se vyznačuje extrémně dlouhou životností a cenovou stabilitou na trhu ojetých vozidel.
V modernizovaných vozech VW T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5.
Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem
Typ | Výkon | Toč.moment | Kombin.spotřeba | |
2.0 | 62 kW (84 k) | 220 Nm/1250-2500/ 7,2 l/100 km | ||
2.0 | 75 kW (102 k) | 250 Nm/1500-2500 | 7,2 | |
2.0 | 103 kW (140 k) | 340 Nm/1750 – 2500 | 7,4 | |
2.0 | 132 kW (180 k) | 400 Nm | 400 Nm/1500-2000 | 7,5 |
Pozn. Údaje pro skříň.variantu
Výkonové varianty 62 kW – 103 kW jsou přeplňovány jedním turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Nejvýkonnější provedení spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5.
Mezi přednosti patří dynamičtější průběh točivého momentu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o 10 % nižší. S tím souvisí snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI dosahuje točivého momentu 400 N.m, a v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až
o 1,9 litru paliva méně, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.
K větší hospodárnosti přispívá nové čerpadlo posilovače řízení, jehož výkon je optimálně regulován v závislosti na skutečné potřebě. S provozní hospodárností souvisí nízké servisní náklady. Interval pro výměnu ozubeného řemene byl například prodloužen ze 125 000 km na 210 000 km.
Obsah oxidů dusíku (NOx) a pevných částic ve výfukových plynech snižuje systém chlazené recirkulace výfukových plynů, který je doplněn u všech karosářských variant a motorů oxidačním katalyzátorem a filtrem pevných částic.
Pokračování zítra
JL, 3.11.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout