Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Transporter - asistenční systémy a výbava (III)

Nová generace T5 dosahuje příkladné úrovně bezpečnosti díky velkému počtu asistenčních a ochranných systémů. Mezi ně patří např. zdokonalený stabilizační systém ESP, který se nyní dodává sériově pro všechny modely.

Dále asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), zadní kamera (Rear Assist), adaptivní funkce světlometů a kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách (RKA).
Všechny modely mají v sériové výbavě nejnovější generaci elektronického stabilizačního systému ESP včetně asistentu pro rozjezd do kopce. Kromě toho se při nouzovém brzdění zapnou výstražné blikače. Funkce pro stabilizaci přívěsu je vyladěna pro vyšší citlivost a účinnost. Zároveň ESP omezuje riziko převrácení při vysokém příčném zrychlení. Na základě porovnání točivého momentu a skutečného zrychlení zjišťuje řídicí jednotka skutečný stav zatížení vozidla (prázdné, poloprázdné, plné) a odpovídajícím způsobem přizpůsobuje charakteristiku ESP.
Na přání dodávaný systém Side Assist upozorňuje řidiče na vozidla v tzv. mrtvém úhlu v blízkosti vozidla nebo se zezadu rychle přibližují. Prostor po stranách vozidla a za ním sleduje radarový systém. Na nebezpečí upozorňují diody LED v krytu vnějších zpětných zrcátek.
Dalším příspěvkem k aktivní bezpečnosti a většímu jízdnímu komfortu na křižovatkách a při odbočování jsou mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáček, k jejichž aktivaci dochází při natočení volantu a/nebo zapnutých směrových ukazatelích.
Zadní kamera se dodává na přání pro všechny verze se zadním výklopnými dveřmi ve spojení s rádiem a navigačním systémem RNS 510. Rear Assist se aktivuje zařazením zpátečky a doplňuje akustickou signalizaci překážek barevným obrazem prostoru za vozem na displeji systému RNS 510. Dynamické pomocné linie ukazují dráhu pohybu vozidla v závislosti na úhlu natočení volantu.

Design a výbava
Multivan, Transporter, Caravelle a California představují klasiku německého designu. V rámci decentního faceliftu došlo k integraci nového stylu designové DNA, v níž Walter de Silva precizně zachytil typické stylistické prvky VW z uplynulých šesti desetiletí. Příď připomíná nové typy osobních vozů Volkswagen. Ke změnám došlo rovněž v interiéru, jemuž dominují nové přístroje s doporučením zařazení vhodného převodového stupně a nové generace volantů a zábavních a informačních systémů.
Nová generace se od dosavadních modelů odlišuje upravenou přídí, jejíž jasné horizontální linie vytvářejí nadčasovější dojem. Nárazníky jsou z tmavého plastu, zatímco u ostatních variant jsou v barvě vozu. Upravena byla mřížka chladiče, jejíž lamely jsou v závislosti na modelu matně nebo leskle černé. V nárazníku jsou nové mlhovky.
Modely Caravelle, Multivan a California mají nové zadní svítilny. Při pohledu z boku padnou do oka aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka, v nichž je poprvé uložen kompletní systém antén pro příjem analogového a digitálního rozhlasového a televizního vysílání a signálů GSM a GPS.
V přepracovaném interiéru najdeme komfortnější samostatná sedadla, novou generaci tříramenných volantů a řadu nových elektronických komponentů. Přístroje, zdobené ve vybraných verzích chromovaným rámečkem, mají bílé podsvícení, displej s novou technologií a ukazatel vhodného převodového stupně. Špičkovým přístrojem nové generace autorádií a navigačních systémů je model RNS 510 s dotykovým displejem a pevným diskem pro navigační systém.
V závislosti na modelu se dodává poloautomatická klimatizace Climatic nebo plně automatická klimatizace Climatronic. Modely Caravelle, Multivan a California Comfortline mají navíc v sériové výbavě výdechy ventilační soustavy i pro zadní sedadla. Klimatizace Climatronic se pro modely Multivan, Caravelle a California dodává v třízónovém provedení s individuální regulací i pro zadní část interiéru. Přední a samostatná otočná sedadla mají optimalizovaný tvar opěradel a sedáků s vyšším komfortem sezení. Boční partie mají pěnovou výplň z tužšího materiálu, zatímco prostřední část sedadel je měkčí. Pro sedadlo řidiče se nyní na přání dodává elektricky ovládaná bederní opěrka nastavitelná ve čtyřech směrech.


JL, 5.11.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar