Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Touran se modernizuje

O VW Touranu nového vydání jsme již v krátkosti informovali. Dnes přinášíme další podrobnosti o novince, která bude představena na autosalonu v Paříži. Je prvním vozem značky VW s unikátním parkovacím asistentem, s nímž se parkování stává hračkou i na minimálním prostoru.

 

Nový Touran je snadno rozpoznatelný podle chromované lichoběžníkové mřížky chladiče, nového nárazníku a vykrojených světlometů, na přání adaptivních bi-xenonových. Touran druhé generace charakterizují i nová koncová světla a zadní nárazník, jehož tvar koresponduje s předním. Výčet zajímavých novinek završují četná zdokonalení v interiéru a rozšíření sériového vybavení.

V průběhu roku 2007 bude do vozu montována nejvýkonnější verze zážehového motoru Twincharger s výkonem 125 kW (170 k). Výkon sportovního a úsporného motoru bude sériově přenášen dvojspojkovou převodovkou DSG. Při svém uvedení na trh bude vybaven benzinovým motorem 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 k), který převodovku DSG dostane na přání.

Unikátní parkovací systém Park Assist (zahrnující i parkovací čidla vpředu a vzadu) umožňuje po stisknutí tlačítka řidiči zaparkovat nejdéle za 15 sekund i v těch nejobtížnějších prostorových podmínkách. Při rychlostech do 30 km/h detekuje ultrazvukový senzor parkovacího systému volný prostor po obou bocích vozidla a řídicí jednotka podle něj vypočítává optimální cestu pro spolehlivé zaparkování. Park Assist ukazuje řidiči na displeji počáteční polohu vozu a po zařazení zpátečky vůz zavede nejdéle do parkovacího místa. Řidič musí pouze ovládat plyn a brzdy, řízení směru obstarává systém zcela sám.

Nový materiál potahů a další stylistické změny dodávají interiéru kultivovanější vzhled. K sériové výbavě patří audiosystém RCD 300 s MP3 kompatibilním přehrávačem CD. Ani po stránce bezpečnosti nedochází k žádným kompromisům. Přední a hlavové airbagy se montují sériově, stejně jako ESP s omezováním náklonu vozu i rozkývání přívěsu. Sériovým prvkem je také polosamočinná klimatizace climatic. Dekorativní prvky z nerezové oceli jsou výrazné především u verze Trendline, jejíž interiér je zdoben lištami a má sportovnější výbavu Energy.

Verze Highline už tradičně označuje nejkomfortnější stupeň výbavy, vyznačuje se 16" koly z lehké slitiny, automatickou klimatizací climatronic, elegantní výbavou interiéru včetně nejvýkonnější verze audiosystému RCD s osmi reproduktory.

Na přání nabízí mj. ještě systém rozjezdu do kopce, denní světla a bi-xenonové světlomety s odbočovacími světly, variabilní zavazadlový prostor se dvěma integrovanými odkládacími schránkami a navigační systém s DVD.

Nejsilnějším novým agregátem je zážehový motor 1.4 TSI se zdvojeným přeplňováním dodávající výkon 103 kW (140 k),  poprvé použitý u Golfu GT. Turbodmychadlem i mechanickým kompresorem přeplňovaný čtyřválec umožňuje rychlost 198 km/h při spotřebě 7,5 l/100 km. Základní zážehový motor 1.6 má výkon 75 kW (102 k). Nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI dodává 125 kW (170 k). Základním vznětovým motorem je 1.9 TDI se 77 kW (105 k), nechybí ani 2.0 TDI 103 kW (140 k).

Všechny agregáty od 77 kW mohou být kombinovány s dvojspojkovou převodovkou DSG, často považovanou za nejsportovnější a nejekonomičtější. Inovativní uspořádání sedadel nového Touranu se vyznačuje výjimečnou flexibilitou. Tři lehká sedadla druhé řady lze snadno a rychle nastavovat - podélně posouvat i diagonálně přesouvat, sklápět či vyjímat. Na přání je dodáván s dvěma samostatnými řadami třetí řady. Pokud nejsou používána, mohou se složit do podlahy zavazadlového prostoru. Podle konfigurace sedadel může objem kufru dosáhnout hodnoty až 1989 litrů.

 

JL, 29.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar