VW Touran EcoFuel dorazil do Česka
Volkswagen uvádí na český trh ekologicky šetrný model Touran EcoFuel, který si mohou zájemci již nyní objednávat za cenu od 756 800 Kč. Náklady na provoz, hospodárnost a nízké emise jsou největší trumfy.
Volkswagen Touran EcoFuel pohání čtyřválcový agregát o výkonu 80 kW (109 k), uzpůsobený pro využití jak stlačeného zemního plynu, tak i benzinu. Benzin však u tohoto modelu slouží pouze jako rezerva na dojezd a vůz se na jeho spalování automaticky přepne až po vyčerpání plynové nádrže.
Dojezd Touranu EcoFuel při využití pouze zemního plynu činí přibližně 310 kilometrů a jeho průměrná spotřeba je 5,8 kg stlačeného zemního plynu (CNG) na 100 km. Dojezd Touranu EcoFuel na benzín je 130 km, celkem tedy ujede 440 km bez tankování. Při současných cenách pohonných hmot tak stojí jeden kilometr na zemní plyn přibližně polovinu toho, co kilometr při použití benzínu.
Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500/min rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se dostane během velmi slušných 13,5 sekundy. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.
Čtyři nádrže pro 18 kg zemního plynu bylo integrováno přímo pod podlahu Touranu, díky čemuž není omezena variabilita jak prostoru pro cestující, tak i nákladního prostoru.
Vývojáři vozu samozřejmě dbali i na bezpečnost cestujících a ocelové nádrže na stlačený zemní plyn podrobili intenzivním zkouškám při rozsáhlých crash-testech. Při náhlém zastavení motoru v případě havárie ektronika automaticky vypne přívod plynu, všechny nádrže mají vlastní bezpečnostní tepelný spínač a omezovač proudění plynu, jako prevenci proti nekontrolovatelnému poklesu tlaku v případě poškození. Toto vše doplňují ještě dva pojistné ventily, které zamezují případnému úniku plynu z nádrže. Mezi Touranem EcoFuel a modelem poháněným klasickými palivy tak neexistují žádné bezpečnostní rozdíly.
Náklady na provoz, hospodárnost vozu a nízké hodnoty emisí jsou největšími benefity stále úspěšnějších automobilů na zemní plyn. V tomto kontextu je zajímavým faktem, že nejlépe prodávaným vozem tohoto typu je v sousedním Německu Caddy EcoFuel, na jehož úspěch by Touran EcoFuel rád navázal v celoevropském měřítku.
JL, 25.5.2007
Dojezd Touranu EcoFuel při využití pouze zemního plynu činí přibližně 310 kilometrů a jeho průměrná spotřeba je 5,8 kg stlačeného zemního plynu (CNG) na 100 km. Dojezd Touranu EcoFuel na benzín je 130 km, celkem tedy ujede 440 km bez tankování. Při současných cenách pohonných hmot tak stojí jeden kilometr na zemní plyn přibližně polovinu toho, co kilometr při použití benzínu.
Při provozu na zemní plyn dokáže dvoulitrový motor EcoFuel s maximálním točivým momentem 160 Nm při 3500/min rozjet až na 180 km/h. Z nuly na 100 km/h se dostane během velmi slušných 13,5 sekundy. Při těchto jízdních výkonech je na místě zároveň zmínit největší výhody, se kterými vůz přichází: Touran EcoFuel produkuje o 80 % méně oxidu uhelnatého, o 80 % méně oxidů dusíku, o 73 % méně uhlovodíků obsahujících metan a o 23 % méně oxidu uhličitého.
Čtyři nádrže pro 18 kg zemního plynu bylo integrováno přímo pod podlahu Touranu, díky čemuž není omezena variabilita jak prostoru pro cestující, tak i nákladního prostoru.
Vývojáři vozu samozřejmě dbali i na bezpečnost cestujících a ocelové nádrže na stlačený zemní plyn podrobili intenzivním zkouškám při rozsáhlých crash-testech. Při náhlém zastavení motoru v případě havárie ektronika automaticky vypne přívod plynu, všechny nádrže mají vlastní bezpečnostní tepelný spínač a omezovač proudění plynu, jako prevenci proti nekontrolovatelnému poklesu tlaku v případě poškození. Toto vše doplňují ještě dva pojistné ventily, které zamezují případnému úniku plynu z nádrže. Mezi Touranem EcoFuel a modelem poháněným klasickými palivy tak neexistují žádné bezpečnostní rozdíly.
Náklady na provoz, hospodárnost vozu a nízké hodnoty emisí jsou největšími benefity stále úspěšnějších automobilů na zemní plyn. V tomto kontextu je zajímavým faktem, že nejlépe prodávaným vozem tohoto typu je v sousedním Německu Caddy EcoFuel, na jehož úspěch by Touran EcoFuel rád navázal v celoevropském měřítku.
JL, 25.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout