Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Touareg s unikátní technologií

Začtkem příštího roku bude na český trh uveden faceliftovaný VW Touareg, který si v těchto dnech odbývá světovou premiéru v Paříži. Nový model přichází s 2300 inovovanými díly ataké pozměněným designem, zejména na přídi.

 

Tu nyní charakterizuje mřížka chladiče ve tvaru erbu (podobně jako Eos nebo nový Touran) a výrazně tvarované světlomety. Mezi technickými novinkami je řada unikátních řešení.

Jako první Volkswagen je poháněn zážehovým vidlicovým osmiválcem s přímým vstřikováním paliva FSI o výkonu 257 kW (350 k) a točivém momentu 440 Nm. Nabídku zážehových jednotek doplňuje motor V6 FSI s 206 kW (280 k). K dispozici jsou i tři přeplňované vznětové agragáty s přímým vstřikováním TDI s částicovým filtrem DPF. Jsou to řadový pětiválec s výkonem 128 kW (174 k) a vidlicový šestiválec a desetiválec s výkony 165 kW (225 k) resp. 230 kW (313 k).

Touareg na pohled poznáme podle chromované mřížky chladiče ve tvaru erbu, typická pro nejnovější modely VW, originálními kryty světlometů (na přání bi-xenonové a adaptivní s odbočovacími světly). Designéři také přetvarovali přední nárazník s otvory pro vstup vzduchu ozdobených chromovanou mřížkou. Nový zadní spoiler zlepšuje aerodynamiku, koncová a brzdová světla jsou technicky zdokonalena. odlišné od sedadel v základním provedení. U všech provedení byla přepracována zadní sedadla, která váží o 8 kg méně a po sklopení dopředu, vytvoří rovnou plochu mezi opěradly předních sedadel a zavazadlovým prostorem.

 

 

Systém kontroly trakce ABSplus.

Světová novinka ABSplus, vyvinutá a patentovaná automobilkou VW dokáže zkrátit brzdnou dráhu vozu na nezpevněném povrchu až o 20 %. Současná SUV ztrácejí při intenzivním brzdění na nepevném povrchu stabilitu a řiditelnost, čímž se prodlužuje brzdná dráha. Systém nahrnuje částečky povrchu před částečně zablokovaná kola, čímž vytváří jakýsi brzdicí klín,  zvyšující intenzitu brzdění.

 

Adaptivní tempomat Front Scan

Neméně inovativním systémem je Front Scan, zařízení pro sledování rozestupu a zastavování vozu. Systém vybavený radarovým měřením automaticky zpomaluje a zrychluje vůz v mezích, předem definováných podle dopravních podmínek. Systém dokáže vůz v kritických situacích zastavit. Novým rysem je systém omezení délky brzdné dráhy, který předvídá kritické situace a preventivně připraví brzdný systém k rychlému zásahu.

 

 

Systém sledování změny jízdní dráhy Side Scan

Další ze systémů poprvé prezentovaných s novým Touaregem  monitoruje prostor kolem vozu a při přejíždění mezi jízdními pruhy varuje řidiče před možnou kolizí.

 

Systém ESP

Inovace elektronického stabilizačního systému zahrnují náhradu pneumatického brzdového asistenta spolehlivějším hydraulickým, preventivní zvyšování tlaku v brzdách při náhlém ubrání plynu, aktivní ochranu proti převrácení karoserie (ARP), podporu brzdění na mokru prostřednictvím „stíračů" brzdových kotoučů, opatření proti „vadnutí" brzd dodatečným zvyšováním tlaku v brzdách.

 

Paket pro jízdu s dynamickou odezvou

Touareg zvládá bez problémů jízdu v těžkém terénu a zároveň nabízí komfort a sportovní agilitu sedanu. Dosud byla dynamika dosažitelná jen se sportovním podvozkem u modelů s klasickými ocelovými pružinami. Nyní je volba sportovního podvozku možná také u verzí s pneumatickým pérováním. „Paket" přidává ještě tvrdší stupeň k existujícímu režimu „Sport" v nastavení adaptivních tlumičů pérování. Zvýšení dynamiky a bezpečnosti jízdy je mj. dosaženo také zesílením stabilizátorů, regulací tlumení podle pohybů volantu a modifikací pneumatických tlumičů a řídicího softwaru.

 

Snímač proti převrácení

Nový prvek pasivní bezpečnosti zjišťuje odklon vozidla od okamžitého směru jízdy a rychlost změny odklonu. Na jejich základě zjišťuje, zda nedochází k nebezpečí převrácení vozu. Jeho údaje se porovnávají s daty ze senzoru akcelerace, který je součástí ovládání airbagů. Pokud srovnání údajů ukazuje na nebezpečí převrácení, automaticky se aktivují čelní, boční i hlavové airbagy.

 

Novinky najdeme také ve výbavě určené pro zábavu: Touareg je první SUV,který lze vybavit audiosystémem Dynaudio s 10  reproduktory, desetikanálovým zesilovačem a výstupním výkonem 620 W.

Nový multimetr pro multifunkční displej poskytuje detailnější a plně barevnou informaci. Displej má přehlednější uspořádání a navigační znaky zobrazuje trojrozměrně. Slouží mj. k  zobrazování údajů systému Front Scan.

 

Jindřich Lasík, 28.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar