VW Touareg - SUV příští generace
Volkswagen ve světové premiéře představuje novou generaci modelu Touareg, který je technicky nejvyspělejší VW od založení značky. Inovovanou řadu motorů, téměř o 20 % hospodárnějších, doplňuje škála nových asistenčních a bezpečnostních systémů.
Nový Volkswagen Touareg ukazuje, jak bude vypadat budoucnost terénních vozů SUV, včetně hybridní varianty (představíme zítra). Toto špičkové provedení stanovuje se spotřebou paliva 8,2 l/100 km nová měřítka v oblasti hospodárnosti pro terénní SUV se zážehovým motorem. Touareg Hybrid se dokáže pohybovat v elektrickém režimu rychlostí až 50 km/h.
Nová éra SUV
Prvním krokem bylo snížení hmotnosti tohoto SUV o 208 kg v základním provedení. Karoserie se přesto může pochlubit o 5 % vyšší torzní tuhostí, jejíž hodnota staví Touareg na vrchol třídy. Druhým krokem bylo výrazné snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu. Toho bylo dosaženo optimalizací tvarového řešení i nižší výškou v porovnání s předchozím modelem. V kombinaci s designem přídě se podařilo zmenšit čelní plochu. Třetí krok: všechny motory jsou sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou. V porovnání s předchozími modely spotřebují méně paliva, v některých případech o více než 2 l/100 km.
Trojice motorů s nejvyšší účinnosti
Také konvenčně poháněné modely Touareg se mohou pochlubit výrazným zlepšením v oblasti spotřeby paliva a emisí. Zážehový motor 3.6 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 206 kW (280 k) a točivého momentu 360 N.m. Přitom však v kombinovaném režimu spotřebuje jen 9,9 l/100 km, což je o 2,5 l méně než u dosavadního modelu.
Také vznětové motory jsou hospodárnější. Ihned při uvedení na trh bude k dispozici modernizovaná verze V6 TDI, která je v evropském provedení vyladěna na 176 kW (240 k). Tento turbodiesel s točivým momentem 550 N.m spotřebuje 7,4 l/100 km, což je o 1,9 l méně než dosud.
Novinkou v nabídce motorů je V8 TDI 4.2 o výkonu 250 kW (340 k). S přihlédnutím k výkonu a vynikajícímu maximu točivého momentu 800 N.m je hodnota kombinované spotřeby paliva 9,1 l/100 km mimořádně nízká.
Dvě verze pohonu všech kol
Základní verze mají trvalý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (4MOTION; stoupavost: 31°). Podobně jako Tiguan Track & Field má také Touareg „terénní jízdní režim“ ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky.
Modely V6 TDI mohou mít na přání místo mezinápravového diferenciálu Torsen tzv.Terénní Paket (Terrain Tech Packet), který má ještě robustnější rozvodovku pro jízdu nejnáročnějším terénem, redukční převod a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu (4XMOTION; stoupavost: 45°). Podobně jako u první generace vozů Touareg ovládá řidič systém „4XMotion“ otočným ovladačem s pěti polohami pro různé podmínky:
1.On-Road (silnice)
2.Off-Road (podobá se „terénnímu jízdnímu režimu“ a k tomu připojuje automatickou regulaci mechanických uzávěrek)
3. Low (jako „Off-road“ + redukce, řazení při vyšších otáčkách a potlačení automatického řazení vyšších převodových stupňů v manuálním režimu)
4. připojení uzávěrky mezinápravového diferenciálu
5. připojení uzávěrky zadního diferenciálu.
Takto vybavený Touareg zvládne jakýkoli terén na zemském povrchu.
SUV pro každodenní využití
Volkswagen se nezaměřil pouze na lehčí konstrukci s nižší spotřebou a lepší jízdní dynamikou. V novém interiéru jsou pohodlnější sedadla a vzadu více prostoru pro nohy. Zadní lavice je nyní podélně posuvná v rozsahu 160 mm a cestující si mohou upravit i sklon opěradla. Na přání se dodává elektrické skládání zadních sedadel tlačítkem, umožňující zvětšení zavazadlového prostoru na 1642 litrů. Už základní verze mají bohatou sériovou výbavu zahrnující rádio s přehrávačem CD a informačním systémem, které lze intuitivně ovládat prostřednictvím 6,5“ dotykového displeje.
Parkovací brzda se aktivuje tlačítkem. Motory V6 jsou vybaveny systémem Start-Stop. Na přání lze zadní výklopné víko otvírat a zavírat dálkovým ovládáním. Největší panoramatické střešní okno v segmentu SUV pouští do interiéru dostatek světla i při zatažené obloze.
Inovativní systém Area View využívá čtyři kamery sledující bezprostřední okolí vozidla, čímž zvyšuje bezpečnost. Posádku chrání v případě nehody až devět airbagů.
Lane Assist hlídá, aby vůz neopustil nechtěně svůj jízdní pruh, zatímco Side Assist upozorňuje řidiče při změně jízdního pruhu na vozidla přijíždějící zezadu.
Adaptivní tempomat ACC s integrovanou asistenční funkcí Front Assist dokáže v případě nouze brzdit až do úplného zastavení a řidiče upozorňuje na nebezpečnou situaci přitažením bezpečnostních pásů.
Bi-xenonové světlomety s asistenční funkcí Dynamic Light Assist sledují provoz před vozem a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění vpředu jedoucích řidičů.
Adaptivní stabilizační systém s funkcí proti převrácení zaručuje dokonalou stabilitu
Nejlepší z obou světů
Pro první generaci Touaregu se rozhodlo přibližně 500 000 řidičů, kteří oceňují vysokou úroveň komfortu, sportovní jízdní vlastnosti, avantgardní design, vynikající kvalitu a neomezené schopnosti pro expedice do neprobádaných koutů světa. Tento koncept spojuje to nejlepší z obou světů osobních a terénních vozů. V tomto duchu pokračuje nový Touareg, který svou všestranností a luxusním pojetím spojuje oba světy ještě dokonaleji.
JL, 15.2.2010
Nová éra SUV
Prvním krokem bylo snížení hmotnosti tohoto SUV o 208 kg v základním provedení. Karoserie se přesto může pochlubit o 5 % vyšší torzní tuhostí, jejíž hodnota staví Touareg na vrchol třídy. Druhým krokem bylo výrazné snížení součinitele aerodynamického odporu vzduchu. Toho bylo dosaženo optimalizací tvarového řešení i nižší výškou v porovnání s předchozím modelem. V kombinaci s designem přídě se podařilo zmenšit čelní plochu. Třetí krok: všechny motory jsou sériově vybaveny osmistupňovou samočinnou převodovkou. V porovnání s předchozími modely spotřebují méně paliva, v některých případech o více než 2 l/100 km.
Trojice motorů s nejvyšší účinnosti
Také konvenčně poháněné modely Touareg se mohou pochlubit výrazným zlepšením v oblasti spotřeby paliva a emisí. Zážehový motor 3.6 V6 FSI s přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 206 kW (280 k) a točivého momentu 360 N.m. Přitom však v kombinovaném režimu spotřebuje jen 9,9 l/100 km, což je o 2,5 l méně než u dosavadního modelu.
Také vznětové motory jsou hospodárnější. Ihned při uvedení na trh bude k dispozici modernizovaná verze V6 TDI, která je v evropském provedení vyladěna na 176 kW (240 k). Tento turbodiesel s točivým momentem 550 N.m spotřebuje 7,4 l/100 km, což je o 1,9 l méně než dosud.
Novinkou v nabídce motorů je V8 TDI 4.2 o výkonu 250 kW (340 k). S přihlédnutím k výkonu a vynikajícímu maximu točivého momentu 800 N.m je hodnota kombinované spotřeby paliva 9,1 l/100 km mimořádně nízká.
Dvě verze pohonu všech kol
Základní verze mají trvalý pohon všech kol se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen (4MOTION; stoupavost: 31°). Podobně jako Tiguan Track & Field má také Touareg „terénní jízdní režim“ ovládaný stiskem tlačítka, který upravuje pro terénní podmínky činnost systémů ABS, EDS a ASR, aktivuje asistenční funkci pro sjíždění strmých svahů Hill Descent Assist a pozmění program řazení samočinné převodovky.
Modely V6 TDI mohou mít na přání místo mezinápravového diferenciálu Torsen tzv.Terénní Paket (Terrain Tech Packet), který má ještě robustnější rozvodovku pro jízdu nejnáročnějším terénem, redukční převod a 100% uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu (4XMOTION; stoupavost: 45°). Podobně jako u první generace vozů Touareg ovládá řidič systém „4XMotion“ otočným ovladačem s pěti polohami pro různé podmínky:
1.On-Road (silnice)
2.Off-Road (podobá se „terénnímu jízdnímu režimu“ a k tomu připojuje automatickou regulaci mechanických uzávěrek)
3. Low (jako „Off-road“ + redukce, řazení při vyšších otáčkách a potlačení automatického řazení vyšších převodových stupňů v manuálním režimu)
4. připojení uzávěrky mezinápravového diferenciálu
5. připojení uzávěrky zadního diferenciálu.
Takto vybavený Touareg zvládne jakýkoli terén na zemském povrchu.
SUV pro každodenní využití
Volkswagen se nezaměřil pouze na lehčí konstrukci s nižší spotřebou a lepší jízdní dynamikou. V novém interiéru jsou pohodlnější sedadla a vzadu více prostoru pro nohy. Zadní lavice je nyní podélně posuvná v rozsahu 160 mm a cestující si mohou upravit i sklon opěradla. Na přání se dodává elektrické skládání zadních sedadel tlačítkem, umožňující zvětšení zavazadlového prostoru na 1642 litrů. Už základní verze mají bohatou sériovou výbavu zahrnující rádio s přehrávačem CD a informačním systémem, které lze intuitivně ovládat prostřednictvím 6,5“ dotykového displeje.
Parkovací brzda se aktivuje tlačítkem. Motory V6 jsou vybaveny systémem Start-Stop. Na přání lze zadní výklopné víko otvírat a zavírat dálkovým ovládáním. Největší panoramatické střešní okno v segmentu SUV pouští do interiéru dostatek světla i při zatažené obloze.
Inovativní systém Area View využívá čtyři kamery sledující bezprostřední okolí vozidla, čímž zvyšuje bezpečnost. Posádku chrání v případě nehody až devět airbagů.
Lane Assist hlídá, aby vůz neopustil nechtěně svůj jízdní pruh, zatímco Side Assist upozorňuje řidiče při změně jízdního pruhu na vozidla přijíždějící zezadu.
Adaptivní tempomat ACC s integrovanou asistenční funkcí Front Assist dokáže v případě nouze brzdit až do úplného zastavení a řidiče upozorňuje na nebezpečnou situaci přitažením bezpečnostních pásů.
Bi-xenonové světlomety s asistenční funkcí Dynamic Light Assist sledují provoz před vozem a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění vpředu jedoucích řidičů.
Adaptivní stabilizační systém s funkcí proti převrácení zaručuje dokonalou stabilitu
Nejlepší z obou světů
Pro první generaci Touaregu se rozhodlo přibližně 500 000 řidičů, kteří oceňují vysokou úroveň komfortu, sportovní jízdní vlastnosti, avantgardní design, vynikající kvalitu a neomezené schopnosti pro expedice do neprobádaných koutů světa. Tento koncept spojuje to nejlepší z obou světů osobních a terénních vozů. V tomto duchu pokračuje nový Touareg, který svou všestranností a luxusním pojetím spojuje oba světy ještě dokonaleji.
JL, 15.2.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout