VW Sharan - Park Assist a další novinky (III)
Na českém trhu je Sharan nabízen ve výbavě Trendline a Highline s devíti různými barvami karoserie. V normální konfiguraci má Sharan 5 sedadel (2+3), na přání jsou ovšem k dispozici také šestimístné a sedmimístné varianty.
V šestimístném provedení je druhá a třetí řada tvořena dvěma sedadly s loketní opěrkou (2+2+2). Ve druhé řadě není žádné prostřední sedadlo, ale přítomná dvě sedadla lze posunout blíž k podélné ose vozu. Šestimístná verze je ideální pro podnikatele a firemní zákazníky. Pokud se zákazník rozhodne pro sedmimístné provedení, bude mít Sharan stejně jako pětimístná verze ve druhé řadě tři individuální sedadla (2+3+2). Bez ohledu na objednanou výbavovou linii mají šestimístné a sedmimístné verze Sharanu sériově třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, funkci EasyEntry pro snadný přístup ke třetí řadě sedadel a akustické a vizuální upozornění na nepřipnuté bezpečnostní pásy vzadu.
Výbava na přání zahrnuje nový systém Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů), elektrické ovládání bočních posuvných dveří a zadního výklopného víka, adaptivní regulaci podvozku DCC, automatické udržování stálé světlé výšky Nivomat, sportovní podvozek, novou generaci parkovacího asistentu Park Assist, zadní kameru Rear Assist, rádia s navigačním systémem RNS 315 a RNS 510, panoramatické střešní okno,
Parkovací asistent Park Assist
Volkswagen zavádí jeden z nejvyspělejších parkovacích asistenčních systémů na světě v podobě nové generace parkovacího asistentu Park Assist. Na rozdíl od systémů první generace, které pomáhaly zaparkovat vůz pouze na podélně situovaná místa, umožňuje nový Park Assist zaparkovat vůz i na místa kolmo k vozovce. Systém se aktivuje tlačítkem na středové konzole. Řidič si zvolí stranu, kde chce parkovat, aktivací směrovky. Pokud Park Assist detekuje pomocí 12 ultrazvukových senzorů (4 vpředu, 4 vzadu, 2 vpravo a 2 vlevo s dosahem 4,5 m) dostatečnou mezeru, může začít parkování. Řidič zařadí zpátečku, ovládá jen plyn a brzdu a Sharan zajišťuje řízení. Podpora řidiče zahrnuje mj. optickou signalizaci na multifunkčním displeji a akustické upozornění na překážky kolem vozidla. Systém dokáže poprvé také aktivně brzdit v rámci určitých limitů, ačkoli odpovědnost je stále na řidiči. Při podélném a kolmém parkování a v zatáčkách se snižuje v případě potřeby rychlost na 7 km/h. Pokud by vozidlo jelo rychleji, systém by musel z bezpečnostních důvodů asistované parkování přerušit.
Park Assist dokáže vůz podélně zaparkovat i do těsných mezer (délka vozu + 80 cm), v zatáčkách, na dlažebních kostkách a mezi stromy nebo jinými překážkami. A protože i při manévrování během vyjíždění z parkovacího místa může jít o centimetry, poskytuje nový sistent Park Assist podporu řidiči i při opouštění parkovacího místa, pokud je před vozidlem volný prostor o délce min 50 cm.
Systémy signalizace překážek a zadní kamera
Nový Sharan je nabízen se čtyřmi různými asistenčními systémy pro manévrování a parkování. Nejvyšší úroveň představuje parkovací asistent Park Assist pro automatické parkování, kdy vůz přebírá řízení místo řidiče. Nejjednodušším je Park Pilot, systém pro určování vzdálenosti překážek od přední a zadní části vozidla. Pracuje s ultrazvukovými senzory a informuje řidiče akustickým signálem, a to tak, že s přibližující se překážkou se přerušovaný tón postupně zrychluje, až nakonec splyne v tón souvislý.
Optický parkovací systém
Vyspělejší varianta Park Pilot je doplněna optickým parkovacím systémem, automaticky zahrnutý do výbavy, pokud se zákazník rozhodne pro rádio s navigačním systémem RNS 315 nebo RNS 510 v kombinaci se systémem Park Pilot. Displej ukazuje vozidlo shora a symbolicky jsou na něm zobrazeny potenciální překážky vpředu a vzadu přesně podle jejich polohy.
Zadní kamera Rear Assist:
Třetím systémem je zadní kamerový systém Rear Assist, nabízený v kombinaci s jedním z kombinovaných přístrojů rádia a navigačního systému. I v tomto případě může být souběžně aktivován optický parkovací systém. Obraz z kamery je přenášen přímo na dotykový displej v reálném čase. Pomocí zadní kamery si řidič všimne i těch nejmenších překážek za vozem. Zadní kamera navíc zjednodušuje připojení přívěsu.
Adaptivní regulace podvozku DCC
Plynule upravuje tlumení každého individuálního kola na základě signálů ze senzorů pohybů karoserie a kol (až tisíckrát za sekundu). Tlumení během zlomku sekundy ztuhne při akceleraci, brzdění a změně směru jízdy, aby byly optimálně splněny požadavky na ovladatelnost a omezeny nežádoucí pohyby karoserie při dynamických změnách. Adaptivní regulace podvozku vyhodnocuje signály z řízení s elektromechanickým posilovačem, motoru, převodovky, brzdové soustavy a asistenčních systémů a na základě těchto dat vypočítává a nastavuje požadovanou intenzitu tlumení.
Automatická regulace tlumení DCC umožňuje tímto způsobem dynamičtější kontrolu bočního naklánění karoserie (například při rychlé změně jízdního pruhu) a v situacích, které jsou méně dynamicky vyhrocené, přináší výrazné zvýšení komfortu. Adaptivní regulace podvozku DCC tím řeší konflikt mezi požadavkem na dynamické jízdní vlastnosti a komfortní odpružení.
Aby si řidiči mohli přizpůsobit činnost systému svým individuálním preferencím, nenabízí DCC pouze program „Normal“ s běžným základním nastavením tlumení, při němž jsou ovšem všechny kontrolní funkce plně aktivní, ale také režimy „Sport“ a „Comfort“, které jsou aktivovány speciálním tlačítkem na středové konzole. Naposledy zvolený režim se ukládá do paměti a je automaticky aktivní při dalším spuštění motoru Sharanu.
Výklopné tažné zařízení
Sharan je ideálním vozidlo pro tahání přívěsů díky nejvyšší přípustné hmotnosti přívěsu 2400 kg (2.0 TDI: s maximálním stoupáním 8 %). Proto také nabízí VW nové výklopné tažné zařízení. Stisknutí tlačítka v pravé stěně zavazadlového prostoru elektricky uvolní výklopný systém a tažné zařízení se vysune ze své klidové polohy. Pak stačí lehký tlak k zajištění tažného zařízení do provozní polohy.
JL,20.10.2010
Výbava na přání zahrnuje nový systém Light Assist (automatické ovládání dálkových světlometů), elektrické ovládání bočních posuvných dveří a zadního výklopného víka, adaptivní regulaci podvozku DCC, automatické udržování stálé světlé výšky Nivomat, sportovní podvozek, novou generaci parkovacího asistentu Park Assist, zadní kameru Rear Assist, rádia s navigačním systémem RNS 315 a RNS 510, panoramatické střešní okno,
Parkovací asistent Park Assist
Volkswagen zavádí jeden z nejvyspělejších parkovacích asistenčních systémů na světě v podobě nové generace parkovacího asistentu Park Assist. Na rozdíl od systémů první generace, které pomáhaly zaparkovat vůz pouze na podélně situovaná místa, umožňuje nový Park Assist zaparkovat vůz i na místa kolmo k vozovce. Systém se aktivuje tlačítkem na středové konzole. Řidič si zvolí stranu, kde chce parkovat, aktivací směrovky. Pokud Park Assist detekuje pomocí 12 ultrazvukových senzorů (4 vpředu, 4 vzadu, 2 vpravo a 2 vlevo s dosahem 4,5 m) dostatečnou mezeru, může začít parkování. Řidič zařadí zpátečku, ovládá jen plyn a brzdu a Sharan zajišťuje řízení. Podpora řidiče zahrnuje mj. optickou signalizaci na multifunkčním displeji a akustické upozornění na překážky kolem vozidla. Systém dokáže poprvé také aktivně brzdit v rámci určitých limitů, ačkoli odpovědnost je stále na řidiči. Při podélném a kolmém parkování a v zatáčkách se snižuje v případě potřeby rychlost na 7 km/h. Pokud by vozidlo jelo rychleji, systém by musel z bezpečnostních důvodů asistované parkování přerušit.
Park Assist dokáže vůz podélně zaparkovat i do těsných mezer (délka vozu + 80 cm), v zatáčkách, na dlažebních kostkách a mezi stromy nebo jinými překážkami. A protože i při manévrování během vyjíždění z parkovacího místa může jít o centimetry, poskytuje nový sistent Park Assist podporu řidiči i při opouštění parkovacího místa, pokud je před vozidlem volný prostor o délce min 50 cm.
Systémy signalizace překážek a zadní kamera
Nový Sharan je nabízen se čtyřmi různými asistenčními systémy pro manévrování a parkování. Nejvyšší úroveň představuje parkovací asistent Park Assist pro automatické parkování, kdy vůz přebírá řízení místo řidiče. Nejjednodušším je Park Pilot, systém pro určování vzdálenosti překážek od přední a zadní části vozidla. Pracuje s ultrazvukovými senzory a informuje řidiče akustickým signálem, a to tak, že s přibližující se překážkou se přerušovaný tón postupně zrychluje, až nakonec splyne v tón souvislý.
Optický parkovací systém
Vyspělejší varianta Park Pilot je doplněna optickým parkovacím systémem, automaticky zahrnutý do výbavy, pokud se zákazník rozhodne pro rádio s navigačním systémem RNS 315 nebo RNS 510 v kombinaci se systémem Park Pilot. Displej ukazuje vozidlo shora a symbolicky jsou na něm zobrazeny potenciální překážky vpředu a vzadu přesně podle jejich polohy.
Zadní kamera Rear Assist:
Třetím systémem je zadní kamerový systém Rear Assist, nabízený v kombinaci s jedním z kombinovaných přístrojů rádia a navigačního systému. I v tomto případě může být souběžně aktivován optický parkovací systém. Obraz z kamery je přenášen přímo na dotykový displej v reálném čase. Pomocí zadní kamery si řidič všimne i těch nejmenších překážek za vozem. Zadní kamera navíc zjednodušuje připojení přívěsu.
Adaptivní regulace podvozku DCC
Plynule upravuje tlumení každého individuálního kola na základě signálů ze senzorů pohybů karoserie a kol (až tisíckrát za sekundu). Tlumení během zlomku sekundy ztuhne při akceleraci, brzdění a změně směru jízdy, aby byly optimálně splněny požadavky na ovladatelnost a omezeny nežádoucí pohyby karoserie při dynamických změnách. Adaptivní regulace podvozku vyhodnocuje signály z řízení s elektromechanickým posilovačem, motoru, převodovky, brzdové soustavy a asistenčních systémů a na základě těchto dat vypočítává a nastavuje požadovanou intenzitu tlumení.
Automatická regulace tlumení DCC umožňuje tímto způsobem dynamičtější kontrolu bočního naklánění karoserie (například při rychlé změně jízdního pruhu) a v situacích, které jsou méně dynamicky vyhrocené, přináší výrazné zvýšení komfortu. Adaptivní regulace podvozku DCC tím řeší konflikt mezi požadavkem na dynamické jízdní vlastnosti a komfortní odpružení.
Aby si řidiči mohli přizpůsobit činnost systému svým individuálním preferencím, nenabízí DCC pouze program „Normal“ s běžným základním nastavením tlumení, při němž jsou ovšem všechny kontrolní funkce plně aktivní, ale také režimy „Sport“ a „Comfort“, které jsou aktivovány speciálním tlačítkem na středové konzole. Naposledy zvolený režim se ukládá do paměti a je automaticky aktivní při dalším spuštění motoru Sharanu.
Výklopné tažné zařízení
Sharan je ideálním vozidlo pro tahání přívěsů díky nejvyšší přípustné hmotnosti přívěsu 2400 kg (2.0 TDI: s maximálním stoupáním 8 %). Proto také nabízí VW nové výklopné tažné zařízení. Stisknutí tlačítka v pravé stěně zavazadlového prostoru elektricky uvolní výklopný systém a tažné zařízení se vysune ze své klidové polohy. Pak stačí lehký tlak k zajištění tažného zařízení do provozní polohy.
JL,20.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout