VW Scirocco - po všech stránkách nej…
Včera jsme vás seznámili s prvními dojmy za volantem nového sportovního kupé VW Scirocco a dnes se na něj podíváme, tak říkajíc pod lupou. Ne nadarmo se říká, že historie se opakuje. V případě Scirocca to platí dvojnásob.
Několik měsíců před debutem první generace Golfu v roce 1974 uvedl VW na trh nové Scirocco. Sportovní vůz se stal senzací nejen, že nahradil Karmann Ghia s pohonem zadních kol, ale také definitivně potvrdil novou designérskou éru zahájenou modelovou řadou Passat. První Scirocco z pera italského designéra Giorgia Giugiara, ukazovalo náhled na budoucí modelovou řadu Golf navrženou rovněž u Italdesignu. Nyní, o 34 let později, se historie v hlavních rysech opakuje, neboť i třetí generace Scirocca ukazuje jako první VW příď nové éry.
Přesto se odlišuje od Scirocca ze 70. let a od druhé generace představené v 80. letech větším interiérem. Na rozdíl od předchůdců nemá splývavou záď s výklopným víkem zavazadlového prostoru, ale strmou záď s dlouhou střechou a svislým zadním víkem. Zejména při pohledu zezadu je patrné, že střecha dlouhá 1,80 metru spolu s pásem bočních oken naplňuje představy o sportovním voze. Nový model má vzadu místo pro dvě dospělé osoby i zavazadla.
Nadčasová maska chladiče a nárazníky vystihují suverénní dynamiku. Po technické stránce splňuje příď nároky na ochranu chodců. Mezi výraznými dvojitými světlomety s lesklými černými vnitřními stěnami se táhne úzká příčka v lesklé černé barvě. Tento úzký a ostrými liniemi vymezený dvojitý pás a v barvě vozu lakovaný nárazník se stávají charakteristickým znakem.
Vzhled posilují sériové 17“ kola, které díky širokému rozchodu (vpředu 1569 mm, vzadu 1575 mm) plynule navazují na karoserii. Vzadu vylepšuje dynamiku integrovaný střešní spoiler, zvyšující přítlak na zadní nápravě. Zezadu nejsou sloupky C vidět, neboť okno zadního víka se táhne v celé šířce vozu.
Nové Scirocco se může pochlubit maximální pasivní bezpečností. Základem konceptu ochrany posádky je struktura karoserie s maximální pevností a deformačními zónami pro pohlcení nárazové energie. U Scirocca se uplatnil koncept lehké konstrukce s velkým množstvím profilů z plechů o maximální pevnosti vyrobených tvarováním za tepla včetně tvrzení. Veškeré testy a počítačové simulace potvrdily, že skořepinová konstrukce ocelové karoserie nabízí i v nejtěžších nárazech optimální ochranu.
Vůz patří k nejbezpečnějším své třídy, za což vděčí čelním, bočním a okenním airbagům, bezpečnost dětí zajišťuje Isofix na zadních sedadlech. Centrální řídicí jednotka od určité intenzity nárazu neaktivuje pouze airbagy a předpínače bezpečnostních pásů, ale také varovné blikače, odemkne dveře, zapne vnitřní osvětlení a vypne palivové čerpadlo.
Nové Scirocco se dodává s výkonnými brzdami s plovoucími třmeny, velkými brzdovými kotouči (vpředu s vnitřním chlazením) a speciálně pro sportovní vozy navrženým hlavním brzdovým válcem. Nový brzdový válec umožňuje rychlou reakci brzd a krátkou dráhu brzdového pedálu. U variant do 160 k mají přední kotouče průměr 288 mm, vzadu 255 mm. U modelu Scirocco 2.0 TSI/200 k zajišťují zpomalení přední kotouče o průměru 312 mm, resp. 286 mm.
Sériově je montována nová generace stabilizačního systému ESP. Novinkou je integrace senzorů příčného zrychlení a míry otáčení vozu kolem svislé osy přímo do řídicí jednotky ESP, čímž se snižuje pravděpodobnost výpadku v porovnání s řešením, kdy jsou senzory různě rozmístěny po interiéru
Scirocco je sportovním vozem pro každý den, což dokazují čtyři plnohodnotná sedadla, na nichž se i vzadu pohodlně posadí dvě dospělé osoby. Dokonce řidič vysoký 1,90 m má po seřízení vlastního sedadla ještě dost místa pro nohy, když by se posadil za sebe dozadu. Zavazadlový prostor má základní objem 292 litru, po zvětšení až 755 litrů.
Nová přední sportovní sedadla nabízejí funkci Easy Entry pro snadnější nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech. Všechna čtyři sedadla mají výborné ergonomické vlastnosti a přesně takové boční vedení, které člověk očekává od sportovního vozu. Navzdory nízké celkové výšce nabízí Scirocco velmi dobrý prostor pro hlavu. Vpředu dosahuje výška stropu nad sedákem 948 mm, vzadu 923 mm.
Na řidiče a spolujezdce čeká sportovně laděné prostředí s propracovanou ergonomií, nápadné jsou náročně tvarované výplně dveří. Přehledná je středová konzola s vysoko umístěnými ovládacími prvky. Pro Scirocco je určena nejnovější generace autorádií a navigačních systémů, sériově rádiem RCD 310, za příplatek RCD 510. Součástí výbavy je přehrávač CD, resp. měnič CD, schopný přehrávat soubory MP3.
Volkswagen Scirocco je jako první sportovní vůz na světě nabízen výhradně s přeplňovanými čtyřválcovými motory. Tři zážehové jednotky TSI s přímým vstřikováním benzinu mají výkony od 122 do 200 k.
Z technického hlediska je zajímavý pohled na vzájemně se doplňující činnost mechanického kompresoru a turbodmychadla. Rootsův kompresor poháněný mechanicky řemenem zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách. Zvláštností mechanického kompresoru je vnitřní převod, umožňující už při nízkých otáčkách motoru dosahovat vysokého stupně přeplňování. K tomuto kompresoru se z hlediska účinnosti přidává i turbodmychadlo s regulací plnicího tlaku obtokovým ventilem. Mechanický kompresor a turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny jsou uspořádány v řadě za sebou. Kompresor je ovládán magnetickou spojkou, která je integrována do modulu uvnitř vodního čerpadla. Škrtící klapka zajišťuje za daných podmínek přívod čerstvého vzduchu buď k turbodmychadlu, nebo ke kompresoru. Probíhá-li přeplňování výhradně turbodmychadlem, je škrtící klapka otevřená. Vzduch proudí jako v běžných turbomotorech přes přední mezichladič plnícího vzduchu a škrticí klapku do sacího potrubí. Od otáček motoru 3500/min přenechává mechanický kompresor veškerou práci turbodmychadlu
Moderní turbodiesel TDI s přímým vstřikováním common-rail dosahuje výkonu 140 k, v příštím roce přijde další jednotka TDI s výkonem 170 k. Sériově jsou všechny modely vybaveny mechanickou šestistupňovou převodovkou. Verze od 140 k lze na přání vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni.
Pozn. výkon – kW(k)/min, toč.monet – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) –l/100 km
,Pro Scirocco se nabízí sedmistupňová převodovka DSG (TSI/160 k) a šestistupňová DSG (TDI/140 k a TSI/200 k). Obě se vyznačují maximální hospodárností a dynamikou řazení. Novinkou je sedmistupňová převodovka DSG se dvěma suchými spojkami, zatímco dvojitá spojka šestistupňové skříně DSG je uložena v olejové lázni. Pro obě převodovky platí, že i nejzkušenější řidiči se nedokáží ani přiblížit k rychlosti řazení těchto verzí DSG. Oproti mechanické převodovce může úspora paliva dosahovat až 12 %, v porovnání s automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem dokonce 20 %.
Zatímco šestistupňová DSG je vhodná pro motory s velkým točivým momentem (do 350 Nm), tak sedmistupňová DSG předurčena pro menší motory s točivým momentem do 250 Nm.
Scirocco se vyznačuje naladěním, které si v každém ohledu zaslouží označení sportovní podvozek. Pro kupé prošly některé komponenty výraznými úpravami.
Aby byla výška kupé se 17“ koly co nejnižší, vyčnívají ze střechy závěsy zadního víka kufru v podobě malých vyboulení. Bez tohoto triku by musela být celá střecha o kousek výš.
Vpředu zajišťuje přesné vedení náprava typu McPherson, vzadu čtyřprvková náprava, která vychází vstříc protichůdným požadavkům na sportovní a komfortní vlastnosti. Na přání se nabízí nová adaptivní regulace podvozku DCC. Základní uspořádání náprav vychází z podvozku Golf GTI, ale vyladění pružin, tlumičů a stabilizátorů je přizpůsobeno nižší poloze sedadel a odlišnému rozložení hmotnosti kupé Scirocco.
Součástí jsou sériově montované 17“ pneumatiky rozměru 225/45 (205/50 pro verzi s 90 kW/122 k), které umožňují maximální dynamiku při změnách směru jízdy.
Ideální je nová adaptivní regulace podvozku, kdy variabilním změnám charakteristiky nepodléhají pouze tlumiče, ale také elektromechanický posilovač řízení. Adaptivní regulace podvozku DCC nabízí programy Normal, Sport a Comfort. Regulace zlepšuje jízdní vlastnosti také v režimu Normal, neboť tlumení se neustále přizpůsobuje stavu vozovky a jízdní situaci. Systém navíc reaguje na zrychlení, brzdění a řízení. V programu Sport je tlumení výrazně tvrdší a současně se zmenší účinek posilovače řízení, které se tím stává přímějším. V režimu Comfort se zejména na špatných cestách a při pomalejší jízdě výrazně zlepšuje komfort. Současně se upraví nastavení elektromechanického posilovače řízení. Režimy Comfort a Sport se zapínají tlačítkem před řadicí pákou.
Součástí konstrukce nové adaptivní regulace podvozku DCC jsou čtyři tlumiče s variabilním řízením charakteristiky, řídicí jednotka Gateway jako rozhraní k datovým sběrnicím CAN, tři senzory pro měření pohybů kol, tři senzory pro měření pohybů karoserie a řídicí jednotka pro regulaci tlumičů. Pomocí odpovídajících senzorů se neustále sleduje pohyb kol a karoserie. Signály z těchto senzorů doplňují v řídicí jednotce další data ze sběrnic CAN od řízení, motoru, převodovky a brzd. V závislosti na těchto parametrech se tlumicí síly přizpůsobují stavu vozovky a jízdní situaci prostřednictvím elektricky ovládaného regulačního ventilu.
Scirocco bude patřit k cenově nejatraktivnějším sportovním vozům na světě, přestože jeho sériová výbava se rozsahem vyrovná mnohem dražším kupé. Podobně jako modely Eos, Passat CC, Touareg a Phaeton bude nabízet jeden stupeň výbavy. V závislosti na zvoleném motoru a zvláštní výbavě existují rozdíly pouze v oblasti použitých materiálů v interiéru a designu hliníkových kol. K výbavě všech modelů patří 17“ hliníková kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, kůží obšitý volant a páka ruční brzdy, sportovní sedadla, dělená a sklopná opěradla zadních sedadel, elektrické ovládání bočních předních oken, poloautomatická klimatizace „Climatic“, posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy, ESP, hydraulický brzdový asistent, šest airbagů, automatické zapínání denních světlometů, palubní počítač.
Přáním po další individualizaci vychází VW vstříc rozsáhlou nabídkou výbavy na přání. Patří sem mj. čtyři různé typy hliníkových kol o velikosti až 19“, sportovní paket, bi-xenonové světlomety se statickými odbočovacími světlomety, panoramatické výklopné střešní okno, čalounění sedadel z kůže nebo kombinace textilie a Alcantary, různé audiosystémy a navigační systémy, soundsystém Dynaudio, tempomat s automatickou regulací odstupu ACC (Adaptive Cruise Control) a adaptivní regulace podvozku DCC (oba prvky od jara 2009).
Velmi oblíbený bude sportovní paket, zahrnující např. 17“ hliníková kola „Donington“ s pneumatikami 235/45 R17, zatmavená okna od sloupků B, mlhovky, černé stropní čalounění, leskle černé výdechy vzduchu, pedály s hliníkovým vzhledem apod.
V průběhu příštího roku rozšíří nabídku výbavy na přání tempomat s automatickou regulací odstupu „ACC“ (Adaptive Cruise Control). Zapnutý systém ACC automaticky brzdí a zrychluje v řidičem zvoleném rozsahu rychlostí (do 210 km/h). Prostřednictvím funkce „Front Assist“ dokáže systém zabránit nárazu do vpředu jedoucích vozidel. Za určitých podmínek připravuje brzdy preventivně na maximální brzdění, čímž se zkracuje brzdná dráha. „Front Assist“ kromě toho varuje řidiče optickými a zvukovými signály před nebezpečnými situacemi. A nejen to. Pokud se překročí minimální bezpečná vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, může Scirocco v extrémním případě automaticky i úplně zastavit (funkce „Follow-to-Stop“).
Nejlevnější verze 1.4 TSI/122 přijde na 549 900 Kč, dvoulitr TSI stojí 659 500 Kč a ceny dieselu TDI začínají na 634 000 Kč.
JL, 8.10.2008
Přesto se odlišuje od Scirocca ze 70. let a od druhé generace představené v 80. letech větším interiérem. Na rozdíl od předchůdců nemá splývavou záď s výklopným víkem zavazadlového prostoru, ale strmou záď s dlouhou střechou a svislým zadním víkem. Zejména při pohledu zezadu je patrné, že střecha dlouhá 1,80 metru spolu s pásem bočních oken naplňuje představy o sportovním voze. Nový model má vzadu místo pro dvě dospělé osoby i zavazadla.
Nadčasová maska chladiče a nárazníky vystihují suverénní dynamiku. Po technické stránce splňuje příď nároky na ochranu chodců. Mezi výraznými dvojitými světlomety s lesklými černými vnitřními stěnami se táhne úzká příčka v lesklé černé barvě. Tento úzký a ostrými liniemi vymezený dvojitý pás a v barvě vozu lakovaný nárazník se stávají charakteristickým znakem.
Vzhled posilují sériové 17“ kola, které díky širokému rozchodu (vpředu 1569 mm, vzadu 1575 mm) plynule navazují na karoserii. Vzadu vylepšuje dynamiku integrovaný střešní spoiler, zvyšující přítlak na zadní nápravě. Zezadu nejsou sloupky C vidět, neboť okno zadního víka se táhne v celé šířce vozu.
Nové Scirocco se může pochlubit maximální pasivní bezpečností. Základem konceptu ochrany posádky je struktura karoserie s maximální pevností a deformačními zónami pro pohlcení nárazové energie. U Scirocca se uplatnil koncept lehké konstrukce s velkým množstvím profilů z plechů o maximální pevnosti vyrobených tvarováním za tepla včetně tvrzení. Veškeré testy a počítačové simulace potvrdily, že skořepinová konstrukce ocelové karoserie nabízí i v nejtěžších nárazech optimální ochranu.
Vůz patří k nejbezpečnějším své třídy, za což vděčí čelním, bočním a okenním airbagům, bezpečnost dětí zajišťuje Isofix na zadních sedadlech. Centrální řídicí jednotka od určité intenzity nárazu neaktivuje pouze airbagy a předpínače bezpečnostních pásů, ale také varovné blikače, odemkne dveře, zapne vnitřní osvětlení a vypne palivové čerpadlo.
Nové Scirocco se dodává s výkonnými brzdami s plovoucími třmeny, velkými brzdovými kotouči (vpředu s vnitřním chlazením) a speciálně pro sportovní vozy navrženým hlavním brzdovým válcem. Nový brzdový válec umožňuje rychlou reakci brzd a krátkou dráhu brzdového pedálu. U variant do 160 k mají přední kotouče průměr 288 mm, vzadu 255 mm. U modelu Scirocco 2.0 TSI/200 k zajišťují zpomalení přední kotouče o průměru 312 mm, resp. 286 mm.
Sériově je montována nová generace stabilizačního systému ESP. Novinkou je integrace senzorů příčného zrychlení a míry otáčení vozu kolem svislé osy přímo do řídicí jednotky ESP, čímž se snižuje pravděpodobnost výpadku v porovnání s řešením, kdy jsou senzory různě rozmístěny po interiéru
Scirocco je sportovním vozem pro každý den, což dokazují čtyři plnohodnotná sedadla, na nichž se i vzadu pohodlně posadí dvě dospělé osoby. Dokonce řidič vysoký 1,90 m má po seřízení vlastního sedadla ještě dost místa pro nohy, když by se posadil za sebe dozadu. Zavazadlový prostor má základní objem 292 litru, po zvětšení až 755 litrů.
Nová přední sportovní sedadla nabízejí funkci Easy Entry pro snadnější nastupování a vystupování cestujících na zadních sedadlech. Všechna čtyři sedadla mají výborné ergonomické vlastnosti a přesně takové boční vedení, které člověk očekává od sportovního vozu. Navzdory nízké celkové výšce nabízí Scirocco velmi dobrý prostor pro hlavu. Vpředu dosahuje výška stropu nad sedákem 948 mm, vzadu 923 mm.
Na řidiče a spolujezdce čeká sportovně laděné prostředí s propracovanou ergonomií, nápadné jsou náročně tvarované výplně dveří. Přehledná je středová konzola s vysoko umístěnými ovládacími prvky. Pro Scirocco je určena nejnovější generace autorádií a navigačních systémů, sériově rádiem RCD 310, za příplatek RCD 510. Součástí výbavy je přehrávač CD, resp. měnič CD, schopný přehrávat soubory MP3.
Volkswagen Scirocco je jako první sportovní vůz na světě nabízen výhradně s přeplňovanými čtyřválcovými motory. Tři zážehové jednotky TSI s přímým vstřikováním benzinu mají výkony od 122 do 200 k.
Z technického hlediska je zajímavý pohled na vzájemně se doplňující činnost mechanického kompresoru a turbodmychadla. Rootsův kompresor poháněný mechanicky řemenem zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách. Zvláštností mechanického kompresoru je vnitřní převod, umožňující už při nízkých otáčkách motoru dosahovat vysokého stupně přeplňování. K tomuto kompresoru se z hlediska účinnosti přidává i turbodmychadlo s regulací plnicího tlaku obtokovým ventilem. Mechanický kompresor a turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny jsou uspořádány v řadě za sebou. Kompresor je ovládán magnetickou spojkou, která je integrována do modulu uvnitř vodního čerpadla. Škrtící klapka zajišťuje za daných podmínek přívod čerstvého vzduchu buď k turbodmychadlu, nebo ke kompresoru. Probíhá-li přeplňování výhradně turbodmychadlem, je škrtící klapka otevřená. Vzduch proudí jako v běžných turbomotorech přes přední mezichladič plnícího vzduchu a škrticí klapku do sacího potrubí. Od otáček motoru 3500/min přenechává mechanický kompresor veškerou práci turbodmychadlu
Moderní turbodiesel TDI s přímým vstřikováním common-rail dosahuje výkonu 140 k, v příštím roce přijde další jednotka TDI s výkonem 170 k. Sériově jsou všechny modely vybaveny mechanickou šestistupňovou převodovkou. Verze od 140 k lze na přání vybavit dvouspojkovou převodovkou DSG se šesti nebo sedmi stupni.
Typ | 1.4/122 | 1.4/160 | 2.0 | 2.0 TDI |
Výkon | 90 (122)/5000 | 118 (160)/5800 | 147(200)/5100-6000 | 103(140)/4000 |
Toč.moment | 200/1500 | 240/1500-4500 | 280/1700-5000 | 320/1750-2500 |
Rychlost | 200 | 218 | 235 | 207 |
Zrychlení | 9,7 | 8,0 | 5,2 | 6,4 |
Spotřeba | -/-/6,1 | 8,7/5,4/6,6 | 10,6/5,9/7,6 | 6,6/4,2/5,1 |
Pozn. výkon – kW(k)/min, toč.monet – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) –l/100 km
,Pro Scirocco se nabízí sedmistupňová převodovka DSG (TSI/160 k) a šestistupňová DSG (TDI/140 k a TSI/200 k). Obě se vyznačují maximální hospodárností a dynamikou řazení. Novinkou je sedmistupňová převodovka DSG se dvěma suchými spojkami, zatímco dvojitá spojka šestistupňové skříně DSG je uložena v olejové lázni. Pro obě převodovky platí, že i nejzkušenější řidiči se nedokáží ani přiblížit k rychlosti řazení těchto verzí DSG. Oproti mechanické převodovce může úspora paliva dosahovat až 12 %, v porovnání s automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem dokonce 20 %.
Zatímco šestistupňová DSG je vhodná pro motory s velkým točivým momentem (do 350 Nm), tak sedmistupňová DSG předurčena pro menší motory s točivým momentem do 250 Nm.
Scirocco se vyznačuje naladěním, které si v každém ohledu zaslouží označení sportovní podvozek. Pro kupé prošly některé komponenty výraznými úpravami.
Aby byla výška kupé se 17“ koly co nejnižší, vyčnívají ze střechy závěsy zadního víka kufru v podobě malých vyboulení. Bez tohoto triku by musela být celá střecha o kousek výš.
Vpředu zajišťuje přesné vedení náprava typu McPherson, vzadu čtyřprvková náprava, která vychází vstříc protichůdným požadavkům na sportovní a komfortní vlastnosti. Na přání se nabízí nová adaptivní regulace podvozku DCC. Základní uspořádání náprav vychází z podvozku Golf GTI, ale vyladění pružin, tlumičů a stabilizátorů je přizpůsobeno nižší poloze sedadel a odlišnému rozložení hmotnosti kupé Scirocco.
Součástí jsou sériově montované 17“ pneumatiky rozměru 225/45 (205/50 pro verzi s 90 kW/122 k), které umožňují maximální dynamiku při změnách směru jízdy.
Ideální je nová adaptivní regulace podvozku, kdy variabilním změnám charakteristiky nepodléhají pouze tlumiče, ale také elektromechanický posilovač řízení. Adaptivní regulace podvozku DCC nabízí programy Normal, Sport a Comfort. Regulace zlepšuje jízdní vlastnosti také v režimu Normal, neboť tlumení se neustále přizpůsobuje stavu vozovky a jízdní situaci. Systém navíc reaguje na zrychlení, brzdění a řízení. V programu Sport je tlumení výrazně tvrdší a současně se zmenší účinek posilovače řízení, které se tím stává přímějším. V režimu Comfort se zejména na špatných cestách a při pomalejší jízdě výrazně zlepšuje komfort. Současně se upraví nastavení elektromechanického posilovače řízení. Režimy Comfort a Sport se zapínají tlačítkem před řadicí pákou.
Součástí konstrukce nové adaptivní regulace podvozku DCC jsou čtyři tlumiče s variabilním řízením charakteristiky, řídicí jednotka Gateway jako rozhraní k datovým sběrnicím CAN, tři senzory pro měření pohybů kol, tři senzory pro měření pohybů karoserie a řídicí jednotka pro regulaci tlumičů. Pomocí odpovídajících senzorů se neustále sleduje pohyb kol a karoserie. Signály z těchto senzorů doplňují v řídicí jednotce další data ze sběrnic CAN od řízení, motoru, převodovky a brzd. V závislosti na těchto parametrech se tlumicí síly přizpůsobují stavu vozovky a jízdní situaci prostřednictvím elektricky ovládaného regulačního ventilu.
Scirocco bude patřit k cenově nejatraktivnějším sportovním vozům na světě, přestože jeho sériová výbava se rozsahem vyrovná mnohem dražším kupé. Podobně jako modely Eos, Passat CC, Touareg a Phaeton bude nabízet jeden stupeň výbavy. V závislosti na zvoleném motoru a zvláštní výbavě existují rozdíly pouze v oblasti použitých materiálů v interiéru a designu hliníkových kol. K výbavě všech modelů patří 17“ hliníková kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, kůží obšitý volant a páka ruční brzdy, sportovní sedadla, dělená a sklopná opěradla zadních sedadel, elektrické ovládání bočních předních oken, poloautomatická klimatizace „Climatic“, posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy, ESP, hydraulický brzdový asistent, šest airbagů, automatické zapínání denních světlometů, palubní počítač.
Přáním po další individualizaci vychází VW vstříc rozsáhlou nabídkou výbavy na přání. Patří sem mj. čtyři různé typy hliníkových kol o velikosti až 19“, sportovní paket, bi-xenonové světlomety se statickými odbočovacími světlomety, panoramatické výklopné střešní okno, čalounění sedadel z kůže nebo kombinace textilie a Alcantary, různé audiosystémy a navigační systémy, soundsystém Dynaudio, tempomat s automatickou regulací odstupu ACC (Adaptive Cruise Control) a adaptivní regulace podvozku DCC (oba prvky od jara 2009).
Velmi oblíbený bude sportovní paket, zahrnující např. 17“ hliníková kola „Donington“ s pneumatikami 235/45 R17, zatmavená okna od sloupků B, mlhovky, černé stropní čalounění, leskle černé výdechy vzduchu, pedály s hliníkovým vzhledem apod.
V průběhu příštího roku rozšíří nabídku výbavy na přání tempomat s automatickou regulací odstupu „ACC“ (Adaptive Cruise Control). Zapnutý systém ACC automaticky brzdí a zrychluje v řidičem zvoleném rozsahu rychlostí (do 210 km/h). Prostřednictvím funkce „Front Assist“ dokáže systém zabránit nárazu do vpředu jedoucích vozidel. Za určitých podmínek připravuje brzdy preventivně na maximální brzdění, čímž se zkracuje brzdná dráha. „Front Assist“ kromě toho varuje řidiče optickými a zvukovými signály před nebezpečnými situacemi. A nejen to. Pokud se překročí minimální bezpečná vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, může Scirocco v extrémním případě automaticky i úplně zastavit (funkce „Follow-to-Stop“).
Nejlevnější verze 1.4 TSI/122 přijde na 549 900 Kč, dvoulitr TSI stojí 659 500 Kč a ceny dieselu TDI začínají na 634 000 Kč.
JL, 8.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout