Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Scirocco - nejdostupnější sportovní vůz

Legenda je zpátky – 34 let po světové premiéře prvního Scirocca na Ženevském autosalonu je nyní na stejném místě představena nová generace. Stejně jako kdysi I tentokrát ztělesňuje líbivé kupé fascinující sportovní vůz vhodný pro každý den v roce.

Nové Scirocco přináší prvotřídní technologie spojené s nízkými celkovými náklady, dynamické jízdní vlastnosti spojené s vysokým stupněm komfortu a překvapivě prostorný interiér spojený s nekompromisně sportovním designem. Předseda představenstva koncernu VW Prof. Dr. Martin Winterkorn prohlásil: „S modelem Scirocco představujeme typ sportovního vozu, o němž zákazníci sní. Přesto je to takový sen, který si bude moci dovolit neobvykle široká skupina zákazníků, a to i při všech špičkových technologiích, které jsme implementovali.“ Scirocco se na trzích po celé Evropě objeví již koncem léta a v ostatních zemích se začne prodávat v průběhu příštího roku.
Vizitkou ambiciózní globální koncepce je avantgardní design, neboť rysy studie IROC předvedené v srpnu 2006 byly do kupé vozu převzaty prakticky beze změny. Patří k nim
dlouhá střecha ve stylu kupé, jež získala unikátní tvary, kterými vzdává hold koncepci C﷓sloupku prvního Scirocca. K atraktivním rysům patří i atletický boční obrys vozu, výrazná kapota motoru a záď vyznačující se mohutnými ramenními partiemi. K dosažení stylovějšího a nadčasového vzhledu byla pozměněna pouze mřížka chladiče.
S délkou 4,26 metru se vyrovná Golfu, šířkou 1,81 m téměř stejně široké jako Passat a výškou 1,4 m nižší než oba. V jeho interiéru se pohodlně a s dostatkem volného prostoru usadí čtyři dospělé osoby a ještě zbude 292 litrů na zavazadlový prostor. Při sklopení dvou zadních individuálních sportovních sedadel dopředu, vzroste kapacita na 755 litrů. Avantgardní technologie
Bohatý výkon Scirocca , které je sériově vybaveno ESP a sportovním podvozkem, poskytují čtyři přeplňované motory TDI a TSI s mohutným točivým momentem a nízkým procentem emisí.

Benzinové motory
Typ1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI
Výkon 90(122)118 (160)147(200)
Toč.moment200 Nm240 Nm280 Nm
Zrychlení9,78,07,2
Rychlost200217235
Prům.spotřeba6,1 l6,5 l7,7


Vznětový motor
Typ 2.0 TDI
Výkon103(140)
Toč.moment320
Zrychlení9,3
Rychlost207
Prům.spotřeba5,4


Pozn. Výkon – kW(k), točivý moment – Nm, zrychlení 0-100 kM/h (s), rychlost – km/h, spotřeba – l/100 km

Dalšími z high-tech prvků jsou sedmistupňová převodovka DSG, adaptivní systém regulace podvozku, rozměrná průhledná panoramatická střecha od A - sloupků až k sloupkům B. Po stisknutí tlačítka se průhledná panoramatická střecha nadzvedne o 36 mm. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínící clonou. K tomu však určitě dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, odráží 99 % UV záření, 97 % infračervených paprsků (tepelných) a 80 % viditelného světla.
Sériová výbava zahrnuje např. 17“ litá kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce a stejně nastavitelný volant, kůží potaženou rukojeť parkovací brzdy, sportovní sedadla, elektricky ovládaná okna, klimatizaci, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, řízení přizpůsobující se rychlosti jízdy a samozřejmě sportovní podvozek.
Cena zatím prozrazena nebyla, ale mělo by se jednat o cenově nejatraktivnější sportovní automobil světa. Vyrábět se bude v portugalském závodě Pamela.

JL, 7.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar