VW Scirocco - nejdostupnější sportovní vůz
Legenda je zpátky – 34 let po světové premiéře prvního Scirocca na Ženevském autosalonu je nyní na stejném místě představena nová generace. Stejně jako kdysi I tentokrát ztělesňuje líbivé kupé fascinující sportovní vůz vhodný pro každý den v roce.
Nové Scirocco přináší prvotřídní technologie spojené s nízkými celkovými náklady, dynamické jízdní vlastnosti spojené s vysokým stupněm komfortu a překvapivě prostorný interiér spojený s nekompromisně sportovním designem. Předseda představenstva koncernu VW Prof. Dr. Martin Winterkorn prohlásil: „S modelem Scirocco představujeme typ sportovního vozu, o němž zákazníci sní. Přesto je to takový sen, který si bude moci dovolit neobvykle široká skupina zákazníků, a to i při všech špičkových technologiích, které jsme implementovali.“ Scirocco se na trzích po celé Evropě objeví již koncem léta a v ostatních zemích se začne prodávat v průběhu příštího roku.
Vizitkou ambiciózní globální koncepce je avantgardní design, neboť rysy studie IROC předvedené v srpnu 2006 byly do kupé vozu převzaty prakticky beze změny. Patří k nim
dlouhá střecha ve stylu kupé, jež získala unikátní tvary, kterými vzdává hold koncepci Csloupku prvního Scirocca. K atraktivním rysům patří i atletický boční obrys vozu, výrazná kapota motoru a záď vyznačující se mohutnými ramenními partiemi. K dosažení stylovějšího a nadčasového vzhledu byla pozměněna pouze mřížka chladiče.
S délkou 4,26 metru se vyrovná Golfu, šířkou 1,81 m téměř stejně široké jako Passat a výškou 1,4 m nižší než oba. V jeho interiéru se pohodlně a s dostatkem volného prostoru usadí čtyři dospělé osoby a ještě zbude 292 litrů na zavazadlový prostor. Při sklopení dvou zadních individuálních sportovních sedadel dopředu, vzroste kapacita na 755 litrů. Avantgardní technologie
Bohatý výkon Scirocca , které je sériově vybaveno ESP a sportovním podvozkem, poskytují čtyři přeplňované motory TDI a TSI s mohutným točivým momentem a nízkým procentem emisí.
Benzinové motory
Vznětový motor
Pozn. Výkon – kW(k), točivý moment – Nm, zrychlení 0-100 kM/h (s), rychlost – km/h, spotřeba – l/100 km
Dalšími z high-tech prvků jsou sedmistupňová převodovka DSG, adaptivní systém regulace podvozku, rozměrná průhledná panoramatická střecha od A - sloupků až k sloupkům B. Po stisknutí tlačítka se průhledná panoramatická střecha nadzvedne o 36 mm. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínící clonou. K tomu však určitě dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, odráží 99 % UV záření, 97 % infračervených paprsků (tepelných) a 80 % viditelného světla.
Sériová výbava zahrnuje např. 17“ litá kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce a stejně nastavitelný volant, kůží potaženou rukojeť parkovací brzdy, sportovní sedadla, elektricky ovládaná okna, klimatizaci, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, řízení přizpůsobující se rychlosti jízdy a samozřejmě sportovní podvozek.
Cena zatím prozrazena nebyla, ale mělo by se jednat o cenově nejatraktivnější sportovní automobil světa. Vyrábět se bude v portugalském závodě Pamela.
JL, 7.3.2008
Vizitkou ambiciózní globální koncepce je avantgardní design, neboť rysy studie IROC předvedené v srpnu 2006 byly do kupé vozu převzaty prakticky beze změny. Patří k nim
dlouhá střecha ve stylu kupé, jež získala unikátní tvary, kterými vzdává hold koncepci Csloupku prvního Scirocca. K atraktivním rysům patří i atletický boční obrys vozu, výrazná kapota motoru a záď vyznačující se mohutnými ramenními partiemi. K dosažení stylovějšího a nadčasového vzhledu byla pozměněna pouze mřížka chladiče.
S délkou 4,26 metru se vyrovná Golfu, šířkou 1,81 m téměř stejně široké jako Passat a výškou 1,4 m nižší než oba. V jeho interiéru se pohodlně a s dostatkem volného prostoru usadí čtyři dospělé osoby a ještě zbude 292 litrů na zavazadlový prostor. Při sklopení dvou zadních individuálních sportovních sedadel dopředu, vzroste kapacita na 755 litrů. Avantgardní technologie
Bohatý výkon Scirocca , které je sériově vybaveno ESP a sportovním podvozkem, poskytují čtyři přeplňované motory TDI a TSI s mohutným točivým momentem a nízkým procentem emisí.
Benzinové motory
Typ | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI |
Výkon | 90(122) | 118 (160) | 147(200) |
Toč.moment | 200 Nm | 240 Nm | 280 Nm |
Zrychlení | 9,7 | 8,0 | 7,2 |
Rychlost | 200 | 217 | 235 |
Prům.spotřeba | 6,1 l | 6,5 l | 7,7 |
Vznětový motor
Typ | 2.0 TDI |
Výkon | 103(140) |
Toč.moment | 320 |
Zrychlení | 9,3 |
Rychlost | 207 |
Prům.spotřeba | 5,4 |
Pozn. Výkon – kW(k), točivý moment – Nm, zrychlení 0-100 kM/h (s), rychlost – km/h, spotřeba – l/100 km
Dalšími z high-tech prvků jsou sedmistupňová převodovka DSG, adaptivní systém regulace podvozku, rozměrná průhledná panoramatická střecha od A - sloupků až k sloupkům B. Po stisknutí tlačítka se průhledná panoramatická střecha nadzvedne o 36 mm. Je-li sluneční světlo příliš intenzivní, může se střecha zakrýt stínící clonou. K tomu však určitě dojde jen zřídka, protože sklo, z něhož je střecha vyrobena, odráží 99 % UV záření, 97 % infračervených paprsků (tepelných) a 80 % viditelného světla.
Sériová výbava zahrnuje např. 17“ litá kola, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce a stejně nastavitelný volant, kůží potaženou rukojeť parkovací brzdy, sportovní sedadla, elektricky ovládaná okna, klimatizaci, ESP, brzdový asistent, šest airbagů, řízení přizpůsobující se rychlosti jízdy a samozřejmě sportovní podvozek.
Cena zatím prozrazena nebyla, ale mělo by se jednat o cenově nejatraktivnější sportovní automobil světa. Vyrábět se bude v portugalském závodě Pamela.
JL, 7.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout