VW Scirocco - láska na první pohled
Když jsme letos na jaře viděli v Ženevě poprvé nové kupé Scirocco, hned se nám zalíbilo, a těšili jsme se na první svezení, jako malé dítě na hračku. Ještě před autosalonem v Paříži jsme se dočkali, a mohli si vůz vyzkoušet v malebném prostředí Kokořínska.
Výborný tah se Volkswagenu povedl ještě před uvedením na trh, kdy dva takřka sériové automobily vyslal na slavný závod 24 hodin Nürburgringu (viz Sport). Kampaň byla navíc podpořena takovými jezdeckými esy jako jsou Hans Joachim Stuck, Carlos Sainz nebo Giniel de Villiers. Oba vozy si vedly nad očekávání dobře a ve třídě do dvou litrů obsadily první dvě místa.
Během národní novinářské prezentace jsme zvolili verzi se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Musíme prozradit, že zážitek po silničkách, po kterých vedly kdysi nejkrásnější rychlostní zkoušky Rallye Škoda, byl tak silný, že se nám ani z vozu nechtělo ven a už dnes se těšíme na klasický test. Možná bychom si nový VW Scirocco dovolili přiblížit k Audi R8, byť je tento supersport trochu z jiné dimenze.
Nové Scirocco se navíc přibližuje dennímu používání po běžných silnicích. Dveře jdou otevřít takřka pod úhlem devadesáti stupňů, takže se můžete pohodlně usadit nejen vpředu, ale také na dvě samostatná sedadla vzadu. Přední sedadla vás doslova obepnou tak, jak se na sportovní automobil sluší a patří. Perfektní boční opora vás dobře podrží i při rychlejším průjezdu zatáček. Navíc jsou umístěna nízko nad zemí, před sebou máte poměrně úzké čelní okno a sportovní volant ve spodní části zploštělý. Když se nepotřebujete kochat pohledem na nebe, tak je velikost okna postačující.
Zapnout bezpečnostní pásy, mohutným madlem zavřít dveře a můžete vyrazit. Hned první metry dávají tušit, jaký potenciál v sobě „jedna-čtyřka TSI“ skrývá –160 k při 5800/min a 240 Nm v rozmezí 1500 až 4500/min. Spontánně reaguje na sešlápnutí pedálu plynu a už vás síla tlačí do sedadla. Řazení jde lehce a přesně, stačí jen „sázet“ jednu rychlost za druhou. K tomu pochopitelně patřičně dimenzované brzdy, které vás nenechají ve štychu. I když je vůz vybaven systémy ABS, ESP atd, tak nikdy nezapomínejte na fyzikální zákony. Ty prostě neobejdete.
Jízdu jsme si užívali plnými doušky, i když přeci jen nás trochu intuitivně brzdilo spadané listí, navlhlá vozovka v lesních úsecích a také drobný posyp. VW Scirocco nadchne každého příznivce sportovních vozů, jak designem, tak jízdními vlastnosti, ale navíc je také přijatelné i cenově – stojí od 549 900 Kč. Takže lze předpokládat, že o vůz bude zájem.
Podrobný popis přineseme zítra.
Jindřich Lasík, 7.10.2008
Během národní novinářské prezentace jsme zvolili verzi se zážehovým čtyřválcem 1.4 TSI. Musíme prozradit, že zážitek po silničkách, po kterých vedly kdysi nejkrásnější rychlostní zkoušky Rallye Škoda, byl tak silný, že se nám ani z vozu nechtělo ven a už dnes se těšíme na klasický test. Možná bychom si nový VW Scirocco dovolili přiblížit k Audi R8, byť je tento supersport trochu z jiné dimenze.
Nové Scirocco se navíc přibližuje dennímu používání po běžných silnicích. Dveře jdou otevřít takřka pod úhlem devadesáti stupňů, takže se můžete pohodlně usadit nejen vpředu, ale také na dvě samostatná sedadla vzadu. Přední sedadla vás doslova obepnou tak, jak se na sportovní automobil sluší a patří. Perfektní boční opora vás dobře podrží i při rychlejším průjezdu zatáček. Navíc jsou umístěna nízko nad zemí, před sebou máte poměrně úzké čelní okno a sportovní volant ve spodní části zploštělý. Když se nepotřebujete kochat pohledem na nebe, tak je velikost okna postačující.
Zapnout bezpečnostní pásy, mohutným madlem zavřít dveře a můžete vyrazit. Hned první metry dávají tušit, jaký potenciál v sobě „jedna-čtyřka TSI“ skrývá –160 k při 5800/min a 240 Nm v rozmezí 1500 až 4500/min. Spontánně reaguje na sešlápnutí pedálu plynu a už vás síla tlačí do sedadla. Řazení jde lehce a přesně, stačí jen „sázet“ jednu rychlost za druhou. K tomu pochopitelně patřičně dimenzované brzdy, které vás nenechají ve štychu. I když je vůz vybaven systémy ABS, ESP atd, tak nikdy nezapomínejte na fyzikální zákony. Ty prostě neobejdete.
Jízdu jsme si užívali plnými doušky, i když přeci jen nás trochu intuitivně brzdilo spadané listí, navlhlá vozovka v lesních úsecích a také drobný posyp. VW Scirocco nadchne každého příznivce sportovních vozů, jak designem, tak jízdními vlastnosti, ale navíc je také přijatelné i cenově – stojí od 549 900 Kč. Takže lze předpokládat, že o vůz bude zájem.
Podrobný popis přineseme zítra.
Jindřich Lasík, 7.10.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















