VW Polo třikrát jinak - Polo GTI (I)
Nabídka značky Volkswagen na českém trhu se rozrůstá o tři nové modely řady Polo - GTI, CrossPolo a BlueMotion. Kromě společného základu se vyznačují tím, že jsou určeny pro zákazníky, kteří mají na svůj vůz zcela specifické požadavky odpovídající jejich zálibám a životnímu stylu.
Sportovně laděné Polo GTI se může pochlubit na svou třídu výjimečným turbomotorem s mezichladičem plnicího vzduchu o výkonu 110 kW (150 k). S pětiventilovým čtyřválcem je nejvýkonnějším modelem Polo za 30 let od doby, kdy první VW Polo opustil brány závodu. Agregát vyniká nejen výkonem, ale i vysokým točivým momentem, který dosahuje maxima 220 Nm při relativně nízkých otáčkách 1950/min. Působivé síle motoru odpovídají i jízdní parametry vozu z klidu na 100 km/h za 8,2 s a na čtyřku z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 sekundy.
Sportovní dravost vozu prozrazuje kromě snížené stavby i výrazně dolů protažená maska chladiče ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, i dozadu protažený spoiler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16" kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16.
Charakteru modelu odpovídá sportovně laděný podvozek se stabilizačním systémem ESP spolupracujícím se systémy ABS, EDS a ASR. Komfortní interiér vybavený exkluzivními sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem „Interlagos" a kůží obšitým tříramenným volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky výrazně sportovního charakteru včetně kovových pedálů.
Nabroušeným modelem Polo GTI bude verze Cup Edition (610 100 Kč) s motorem o výkonu až 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od „běžného" GTI (522 000 Kč) odlišují speciálně stylizované nárazníky „motor-sport", atraktivní 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.
JL, 15.8.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout