VW Polo přichází na český trh za 244 500 Kč
Pátá generace modelu Volkswagen Polo odkrývá ceny pro český trh. Základní cena 244 500 Kč (1.2 – 44 kW/60 k) je historicky nejatraktivnější vstupní cenou Pola v ČR, a ještě k tomu se značně bohatší sériovou výbavou.
Od počátku prodeje bude Polo k dispozici ve dvou výbavových variantách Trendline a Comfortline a se šesti motory – dvěma výkonovými variantami motoru 1.2 (60 a 70 k), čtyřválcem 1.4 (85 k) a třemi verzemi nového vznětového agregátu 1.6 TDI (75 k, 90 k a 105 k). Koncem roku přijde Polo s přeplňovaným motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW (105 k) a ekologická varianta BlueMotion s kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 96 g/km. Počátkem roku 2010 se objeví nejúspornější provedení nového Pola – Polo BlueMotion II - pětimístný automobil se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 pouhých 87 g/km.
Národní premiéru si Polo odbylo na autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky budou u prodejců VW v polovině července. „Nové Polo má na českém trhu obrovský potenciál, neboť svou kvalitou, inovacemi, bezpečností, hospodárností a nadčasovým designem určuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Spojení všech těchto atributů ústí ve vysokou zůstatkovou hodnotu vozu oproti konkurenčním modelům, čímž zákazník získává další výhodu a sází na jistotu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy.
Mezi hlavní prvky sériové výbavy patří ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.
Již od začátku vývoje bylo Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v testech EuroNCAP. Na výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG, má za následek snížení spotřeby paliva i emisí.
Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude k dispozici od listopadu. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 l/100 km (129 g/km CO2).
Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví Polo BlueMotion II, nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km při použítí 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statické přisvěcování do zatáček zabudované v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry, navigační systémy nebo integrované hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.
JL, 16.6.2009
Národní premiéru si Polo odbylo na autosalonu v Brně, první vozy pro zákazníky budou u prodejců VW v polovině července. „Nové Polo má na českém trhu obrovský potenciál, neboť svou kvalitou, inovacemi, bezpečností, hospodárností a nadčasovým designem určuje nová měřítka ve třídě malých vozů. Spojení všech těchto atributů ústí ve vysokou zůstatkovou hodnotu vozu oproti konkurenčním modelům, čímž zákazník získává další výhodu a sází na jistotu,“ říká Vratislav Strašil, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy.
Mezi hlavní prvky sériové výbavy patří ESP včetně ABS, asistent pro rozjezd do kopce, čelní airbagy s deaktivací u spolujezdce, boční airbagy s ochranou hlavy a hrudníku, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, posilovač řízení, multifunkční ukazatel, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách, výškově a podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Verze Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru.
Již od začátku vývoje bylo Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v testech EuroNCAP. Na výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V oblasti nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o 50 procent. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.
I přes řadu inovací, které byly provedeny na celém voze, se podařilo snížit hmotnost nového Pola o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG, má za následek snížení spotřeby paliva i emisí.
Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, která bude k dispozici od listopadu. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a přitom se spokojí s pouhými 5,5 l/100 km (129 g/km CO2).
Počátkem roku 2010 se na českém trhu objeví Polo BlueMotion II, nejúspornější pětimístný automobil všech dob se spotřebou 3,3 l/100 km při použítí 1.2 TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Mezi další technologie snižující spotřebu patří automatický systém Start-Stop a systém pro rekuperaci kinetické energie vzniklé při brzdění. Jen tyto dvě technologie snižují spotřebu 55 kW (75 k) silného tříválce o 0,2 litru na 100 km.
Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči dle svého přání na nové Polo objednat, zahrnuje mj. statické přisvěcování do zatáček zabudované v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry, navigační systémy nebo integrované hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.
JL, 16.6.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














