Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Polo - pátá generace a pět nových motorů

Volkswagen uvádí na ženevském autosalonu pátou generaci modelu Polo – novou verzi vozu, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Na český trh bude nové Polo uvedeno ve druhé polovině tohoto roku. Cena prozatím nebyla stanovena.

Žádné jiné auto ve třídě malých vozů nedisponuje tak technologicky vyspělou image jako nové Polo. Již od začátku vývoje bylo například nové Polo navrhováno a konstruováno tak, aby bezpečně dosáhlo na pět hvězdiček v inovovaných nárazových testech EuroNCAP. Na perfektním výsledku se podepisuje zejména významně tužší karoserie. V prostoru nohou se podařilo snížit deformaci karoserie a tím i zmenšení prostoru v případě čelní srážky o celých 50 %. V případě bočního nárazu dosáhlo zlepšení celých 20 %.
Verze určená pro evropské trhy je sériově vybavena elektronickým stabilizačním programem ESP s asistentem pro rozjezd do kopce a vysoce efektivním souborem zádržných systémů včetně bočních airbagů pro hlavu a hrudník. Samozřejmostí jsou nové opěrky hlavy na obou předních sedadlech, které chrání cestující proti poranění krční páteře, tři opěrky hlavy na zadních sedadlech a úchyty Isofix na dětské sedačky.
I přes řadu inovací se podařilo snížit hmotnost o 7,5 % oproti předchozí generaci. Uvedení nových motorů TDI a TSI, či sedmirychlostní dvouspojkové převodovky DSG, má za následek snížení spotřeby paliva i emisí škodlivin. Skvělým příkladem je nová pohonná jednotka 1.2 TSI, který díky přeplňování turbodmychadlem s přímým vstřikováním paliva vyprodukuje 77 kW (105 k) a spokojí se s 5,5 l/100 km (129 g/km CO2) – to je o 19 % méně než odpovídající model předchozí generace.
Nové Polo bude zpočátku v nabídce se sedmi motory – čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými – které pokryjí výkonové spektrum od 44 kW (60 k) do 77 kW (105 k). Pět z těchto agregátů je zcela nových nebo jsou v Polu použity poprvé.
Mezi tyto „nováčky“ patří všechny tři vznětové motory TDI. Díky implementaci technologie vstřikování paliva common rail, která je v Polu použita poprvé, jsou tyto jednotky úspornější a zároveň výkonnější. Potenciál nových motorů TDI je viditelný na příkladu Pola 1.6 TDI (66 kW / 90 k): pokud je kombinován s paketem BlueMotion, činí kombinovaná spotřeba 3,8 l/100 km a hodnota emisí CO2 96 g/km z nového Pola nejúspornější a nejčistší pětimístný vůz na naftu na světě..
Příplatková výbava, kterou si budou moci řidiči na přání objednat, zahrnuje mj. statická odbočovací světla zabudovaná v předních mlhovkách, velkoplošné hlavové airbagy pro přední i zadní pasažéry či radionavigační systémy s integrovaným hands-free pro mobilní telefony. Později budou k dispozici také např. bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.
Začátek výroby je naplánován na konec března, na červen se chystá uvedení na německý trh. Pouze o dva týdny později se díky ambicióznímu logistickému plánu začne nové Polo prodávat po celé Evropě a krátce nato i ve všech kontinentech.


JL, 6.3.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar