Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Phaeton pohání nový V6 TDI

Volkswagen představuje novou generaci modelu Phaeton s řadou technických zdokonalení. Modifikace a nové prvky výbavy budou od počátku května zaváděny do běžné produkce.

Nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 procent. Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k).
V porovnání s nyní již „odstupujícím“ šestiválcem TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 /100 km nikoliv na úkor vyšší spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na luxusní třídu neobyčejně nízká. Phaeton V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahuje nyní rychlosti 236 km/h. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
Mezi technická zdokonalení a nové systémy poprvé uvedené ve Phaetonu patří kromě motoru V6 TDI také systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu „Front Scan“, který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC a také asistent při změně jízdního pruhu „Side Scan“. Navigační systém s technologií DVD má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládače optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů. Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.
Technické inovace jsou patrné i na exteriéru vozidla – adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED, konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů. Automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i 19“ litá kola.
Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan, určený k předcházení čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od vozidla jedoucího před ním. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují až při sešlápnutí pedálu.
Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan), který monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.
Na český trh přijde během léta.

JL, 14.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar