VW Phaeton pohání nový V6 TDI
Volkswagen představuje novou generaci modelu Phaeton s řadou technických zdokonalení. Modifikace a nové prvky výbavy budou od počátku května zaváděny do běžné produkce.
Nový agregát V6 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních na světě, které splňují podmínky standardu Euro-5, jenž vejde v platnost od roku 2009. Zásadním požadavkem ve srovnání se standardem Euro-4 je snížení emisí pevných částic o 80 procent. Phaeton V6 TDI plní tyto požadavky díky novému motoru s přímým vstřikováním nafty common rail o výkonu 171 kW (233 k).
V porovnání s nyní již „odstupujícím“ šestiválcem TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 /100 km nikoliv na úkor vyšší spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na luxusní třídu neobyčejně nízká. Phaeton V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahuje nyní rychlosti 236 km/h. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
Mezi technická zdokonalení a nové systémy poprvé uvedené ve Phaetonu patří kromě motoru V6 TDI také systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu „Front Scan“, který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC a také asistent při změně jízdního pruhu „Side Scan“. Navigační systém s technologií DVD má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládače optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů. Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.
Technické inovace jsou patrné i na exteriéru vozidla – adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED, konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů. Automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i 19“ litá kola.
Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan, určený k předcházení čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od vozidla jedoucího před ním. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují až při sešlápnutí pedálu.
Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan), který monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.
Na český trh přijde během léta.
JL, 14.3.2007
V porovnání s nyní již „odstupujícím“ šestiválcem TDI získal nový agregát 8 koní na výkonu, ale se spotřebou 9,6 /100 km nikoliv na úkor vyšší spotřeby paliva. Hodnota obsahu emisí CO2 259g/km je na luxusní třídu neobyčejně nízká. Phaeton V6 TDI s pohonem všech čtyř kol dosahuje nyní rychlosti 236 km/h. Alternativou agregátu TDI u nové verze Phaetonu jsou tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW (241 k) do 331 kW (450 k).
Mezi technická zdokonalení a nové systémy poprvé uvedené ve Phaetonu patří kromě motoru V6 TDI také systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu „Front Scan“, který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC a také asistent při změně jízdního pruhu „Side Scan“. Navigační systém s technologií DVD má mnoho nových funkcí. Systém pro infotainment, zdokonalený zároveň s navigačním, má ovládače optimalizované z hlediska dotyku i viditelnosti, nový hlasem ovládaný Bluetooth headset a paměť dostačující pro uložení tisíce telefonních záznamů. Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách se snadněji ovládá a nabízí vyšší stupeň bezpečnosti.
Technické inovace jsou patrné i na exteriéru vozidla – adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní světla s technologií LED, konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů. Automaticky se rozsvěcejí při zapojení zapalování. Nový design mají i 19“ litá kola.
Front Scan: Technickou novinkou je systém Front Scan integrovaný v systému ACC (Active Cruise Control). Front Scan, určený k předcházení čelním nárazům, využívá radarový senzor, který v provozu monitoruje vzdálenost Phaetonu od vozidla jedoucího před ním. Pokud se vůz přibližuje do nebezpečné vzdálenosti, ve dvou úrovních varuje řidiče a zároveň připravuje vůz na možné nouzové zabrzdění. V některých situacích systém preventivně aktivuje brzdy do stavu připravenosti, v jiných se brzdy aktivují až při sešlápnutí pedálu.
Side Scan: Dalším novým bezpečnostním systémem je asistent při změně jízdního pruhu (Side Scan), který monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Dosah snímačů je 50 metrů směrem dozadu a 3,6 metru do stran.
Na český trh přijde během léta.
JL, 14.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout