VW Passat přichází na český trh
S více než 15 miliony prodaných exemplářů patří Volkswagen Passat mezi nejúspěšnější automobily na světě. Na český trh přichází nová, v pořadí sedmá generace od roku 1973. Design bestselleru byl nově interpretován, suverénní vzhled přídě vykazuje paralely s luxusním Phaetonem.
Passat byl vždy věrným obrazem technického pokroku, což platí ve všech ohledech i pro sedmý Passat, který vstupuje na trh jako Limuzína i Variant. Rozmanitost technických inovací dodávaných pro Passat dosahuje úrovně, dosud nabízená pouze ve vyšší a luxusní třídě. Nový Passat přichází také s atraktivnějšími cenami, když např. limuzína 2.0 TDI Comfortline se stejnou výbavou jako předchozí akční model Business vyjde o 26 400 Kč výhodněji.
Passat je jako první vůz ve své třídě na světě nabízen se systémem rozpoznávání únavy řidiče, který je součástí sériové výbavy od výbavy Comfortline. Jako první VW bude mít navíc funkci nouzového brzdění City. Asistenční systém je součástí zdokonaleného adaptivního tempomatu ACC plus Front Assist. Funkce nouzového brzdění City je aktivní do 30 km/h, přičemž reaguje na stojící vozidla a v případě nutnosti zahájí automaticky brzdění, aby zabránila nárazu do vozidla vpředu nebo alespoň zmírnila jeho intenzitu a následné škody.
Passat nabízí i další finesy. Cíleným pohybem nohy za vozem se otevře zavazadlový prostor Limuzíny (funkce Easy Open). Po stisknutí příslušného tlačítka „vidí“ Passat volná parkovací místa situovaná podélně i napříč k vozovce a na přání převezme řízení a vůz automaticky s přesností na centimetry zaparkuje (Park Assist nové generace).
O dálkové světlomety se už řidič Passatu nemusí starat. Pokud to provoz dovolí, budou neustále zapnuty. Ve spojení se sériově montovanými světlomety H7 totiž automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světlomety v závislosti na přítomnosti vpředu jedoucích nebo protijedoucích vozidel. Na přání je dodáván asistent dálkových světlometů Light Assist. Je-li vůz vybaven adaptivními natáčecími bi-xenonovými světlomety, jsou dálkové světlomety trvale aktivní a jejich světelné paprsky odcloňovány pouze v oblastech, které by mohly způsobovat oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Tento asistent dálkových světlometů nese název Dynamic Light Assist. Oba systémy se zapínají, jakmile rychlost jízdy překročí 60 km/h. Stejně jako Phaeton nebo Touareg, varuje svého řidiče navíc před vozidly ve slepém úhlu (Side Assist). Nový Passat rozpoznává prostřednictvím přední kamery dopravní značky omezující rychlost a zobrazuje je na displeji v přístrojové desce. Rozpoznávání dopravního značení „vidí“ kromě toho v rámci technických možností také zákazy předjíždění, o nichž je řidič také informován.
Vůz je extrémně tichý. Vnější hluk a hluk z motorového prostoru pohlcuje tlumicí materiál rozmístěný v oblasti přístrojové desky a dveří. Kromě toho je mezi dvěma vrstvami čelního skla použita akustická fólie, která pohlcuje další nežádoucí zvukové vlny.
Pokroku bylo dosaženo také v oblasti bezpečnosti. Další vylepšení přinesly nové prvky, jako např. signalizace nepřipoutaných osob na zadních sedadlech a modifikované opěrky hlavy na předních sedadlech, které lze nově seřizovat také v horizontální rovině (od Comfortline). Nové opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce snižují například riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu. Bezpečnost posádky Passatu dále optimalizují nové asistenční systémy, jako je Side Assist.
Všech deset motorů (77 kW/105 k až 220 kW/300 k) se může pochlubit výrazně nižší spotřebou. „Nejmenší“ turbodiesel (1.6 TDI s výkonem 77 kW/105 k) spotřebuje ve verzi Limuzína 4,3 l/100 km. Downsizing a technické inovace jako např. systém Start-Stop zajišťují nejnižší hodnoty spotřeby také u zážehových motorů. Rovněž příkladná je jednotka 1.4 TSI (90 kW/122 k), která se ve verzi BlueMotion Technology spokojí s 5,9 l/100 km. Veškeré hodnoty pro Passat Variant leží na stejně dobré úrovni (odchylka činí max. 0,1 l/100 km v porovnání s Limuzínou).
Od poloviny roku 2011 bude v nabídce model 1.6 TDI BlueMotion, u nějž dojezd při objemu palivové nádrže 70 litrů a spotřebě 4,2 l/100 km činí neuvěřitelných 1666 kilometrů.
JL, 19.11.2010
Passat je jako první vůz ve své třídě na světě nabízen se systémem rozpoznávání únavy řidiče, který je součástí sériové výbavy od výbavy Comfortline. Jako první VW bude mít navíc funkci nouzového brzdění City. Asistenční systém je součástí zdokonaleného adaptivního tempomatu ACC plus Front Assist. Funkce nouzového brzdění City je aktivní do 30 km/h, přičemž reaguje na stojící vozidla a v případě nutnosti zahájí automaticky brzdění, aby zabránila nárazu do vozidla vpředu nebo alespoň zmírnila jeho intenzitu a následné škody.
Passat nabízí i další finesy. Cíleným pohybem nohy za vozem se otevře zavazadlový prostor Limuzíny (funkce Easy Open). Po stisknutí příslušného tlačítka „vidí“ Passat volná parkovací místa situovaná podélně i napříč k vozovce a na přání převezme řízení a vůz automaticky s přesností na centimetry zaparkuje (Park Assist nové generace).
O dálkové světlomety se už řidič Passatu nemusí starat. Pokud to provoz dovolí, budou neustále zapnuty. Ve spojení se sériově montovanými světlomety H7 totiž automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světlomety v závislosti na přítomnosti vpředu jedoucích nebo protijedoucích vozidel. Na přání je dodáván asistent dálkových světlometů Light Assist. Je-li vůz vybaven adaptivními natáčecími bi-xenonovými světlomety, jsou dálkové světlomety trvale aktivní a jejich světelné paprsky odcloňovány pouze v oblastech, které by mohly způsobovat oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Tento asistent dálkových světlometů nese název Dynamic Light Assist. Oba systémy se zapínají, jakmile rychlost jízdy překročí 60 km/h. Stejně jako Phaeton nebo Touareg, varuje svého řidiče navíc před vozidly ve slepém úhlu (Side Assist). Nový Passat rozpoznává prostřednictvím přední kamery dopravní značky omezující rychlost a zobrazuje je na displeji v přístrojové desce. Rozpoznávání dopravního značení „vidí“ kromě toho v rámci technických možností také zákazy předjíždění, o nichž je řidič také informován.
Vůz je extrémně tichý. Vnější hluk a hluk z motorového prostoru pohlcuje tlumicí materiál rozmístěný v oblasti přístrojové desky a dveří. Kromě toho je mezi dvěma vrstvami čelního skla použita akustická fólie, která pohlcuje další nežádoucí zvukové vlny.
Pokroku bylo dosaženo také v oblasti bezpečnosti. Další vylepšení přinesly nové prvky, jako např. signalizace nepřipoutaných osob na zadních sedadlech a modifikované opěrky hlavy na předních sedadlech, které lze nově seřizovat také v horizontální rovině (od Comfortline). Nové opěrky hlavy pro řidiče a spolujezdce snižují například riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu. Bezpečnost posádky Passatu dále optimalizují nové asistenční systémy, jako je Side Assist.
Všech deset motorů (77 kW/105 k až 220 kW/300 k) se může pochlubit výrazně nižší spotřebou. „Nejmenší“ turbodiesel (1.6 TDI s výkonem 77 kW/105 k) spotřebuje ve verzi Limuzína 4,3 l/100 km. Downsizing a technické inovace jako např. systém Start-Stop zajišťují nejnižší hodnoty spotřeby také u zážehových motorů. Rovněž příkladná je jednotka 1.4 TSI (90 kW/122 k), která se ve verzi BlueMotion Technology spokojí s 5,9 l/100 km. Veškeré hodnoty pro Passat Variant leží na stejně dobré úrovni (odchylka činí max. 0,1 l/100 km v porovnání s Limuzínou).
Od poloviny roku 2011 bude v nabídce model 1.6 TDI BlueMotion, u nějž dojezd při objemu palivové nádrže 70 litrů a spotřebě 4,2 l/100 km činí neuvěřitelných 1666 kilometrů.
JL, 19.11.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout