VW Passat - premiéra sedmé generace
Volkswagen Passat se zapsal do historie mimořádně úspěšnou kariérou, během níž se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Poprvé byl představen v roce 1973 a v současnosti se prodává ve více než 100 zemích.
Již ve své páté a šesté generaci opustil Passat konvenční hranice svého segmentu a kvalitou a technickou úrovní překlenul propast k vyšší třídě. V tomto trendu pokračuje i sedmý Passat.
Bude nabízen ve výbavě Trendline, Comfortline a Highline, přičemž do základní verze se vznětovým patří např. systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také zážehové motory nebo na zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. V případě nejmenšího zážehového motoru je systém rekuperace i Start-Stop na přání.
Dalšího pokroku dosáhl VW v oblasti bezpečnosti. Nová generace přidává např. automatickou funkci nouzového brzdění ve městě nebo systém rozpoznávání únavy řidiče (od Comfortline). Funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Trvale aktivní je také systém rozpoznávání únavy řidiče, který zaznamená klesající pozornost řidiče a upozorní je akustickým signálem a optickým doporučením, aby si udělal přestávku k odpočinku.
Další novinkou je asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist, který umožňuje ve spojení s bi-xenonovými světlomety jízdu s trvale zapnutými dálkovými světlomety. V případě konvenčních halogenových světlometů je k dispozici jednodušší varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist. Také v tomto případě rozpoznává kamera např. protijedoucí vozidla, avšak systém následně přepne kompletně dálková světla na potkávací. Pokud se již před vozem nenacházejí žádná vozidla, dojde opět k aktivaci dálkových světlometů.
Trakci v zatáčkách zlepšuje elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, pro udržování vozu v jízdním pruhu slouží systém Lane Assist a k dispozici je také tzv. Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu, který prostřednictvím blikajících LED diod ve vnějších zpětných zrcátkách upozorňuje řidiče na vozidla v tzv. slepém úhlu. Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách založený na metodě přímého měření signalizuje případnou ztrátu tlaku speciálně pro každé kolo zvlášť.
Další nové asistenční systémy jsou zaměřeny na zvýšení komfortu a usnadnění jízdy. Příkladem je funkce Easy Open. Je-li Passat Limuzína vybaven bezklíčovým přístupovým systémem Keyless Access, stačí cílený pohyb nohy za vozidlem k tomu, aby se automaticky otevřelo víko zavazadlového prostoru. Otevře zavazadlový prostor samozřejmě jen tomu, kdo má u sebe odpovídající klíček s dálkovým ovládáním. Další novinkou jsou zadní sedadla, která lze odjistit a složit ze zavazadlového prostoru, elektricky ovládané tažné zařízení a boční okna z akusticky izolujícího vrstveného bezpečnostního skla. Parkovací asistent II dokáže automaticky zaparkovat vůz na místa umístěná jak rovnoběžně, tak kolmo k vozovce. V neposlední řadě rozpoznává navigační systém RNS 510 dopravní značky omezující rychlost jízdy prostřednictvím kamery a značky zobrazuje na dotykovém displeji ve středové konzole.
Díky novému designu přídě získal nyní 1820 mm široký a 4769 (Variant: 4771) mm dlouhý Passat ještě více na suverenitě. Přestože vůz není širší, působí reprezentativněji a mnohem dynamičtěji. Ani výška obou variant karoserií se nezměnila (Limuzína: 1474 / Variant: 1519 mm).
Analogicky k exteriéru se Passat vyznačuje dokonale provedeným interiérem. Nová jsou sedadla s vertikálně i horizontálně nastavitelnými opěrkami hlavy jako v Touaregu a výplně dveří, které mohou mít luxusní osvětlení. V závislosti na výbavě jsou použity různé druhy ozdobných lišt ve výplních dveří. Kromě toho jsou součástí výbavy na přání nová klimatizovaná sedadla s aktivní ventilací a masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce.
Zážehové motory
Vrcholné provedení sází na šest válců, všechny ostatní zážehové motory jsou přeplňované čtyřválce. Rovněž přeplňovaný je motor na zemní plyn o výkonu 110 kW / 150 k (1.4 TSI EcoFuel).
Vznětové motory
S výjimkou TDI o výkonu 77 kW / 105 k lze všechny motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V případě 3.6 V6 je tato automatizovaná převodovka součástí sériové výbavy.
Nejhospodárnějším zážehovým modelem je Passat 1.4 TSI BlueMotion Technology (90 kW / 122 k) se spotřebou 5,8 l/100 km. U silnějších motorů je snížení spotřeby výraznější – viz Passat 1.8 TSI/160 k, u něhož klesla ze 7,4 na 6,9 l/100 km.
Jedním z nejčistějších modelů ve střední třídě je Passat EcoFuel, který v nové verzi spálí průměrně 6,6 m³ zemního plynu na 100 km. Jde o jeden z nejsportovnějších vozů na zemní plyn díky dvojitému přeplňování turbodmychadlem a kompresorem (Twincharger).
Nejúspornější verzí je 1.6 TDI BlueMotion (77 kW/105 k) u něhož díky aerodynamicky zdokonalené karoserii, dalšímu vylepšení konstrukce motoru a novým technologiím (Start-Stop, rekuperace kinetické energie) poklesla spotřeba na 4,2 l/100 km. Téměř na úroveň modelu BlueMotion předchozí generace (77 kW / 105 k) klesla spotřeba verze 2.0 TDI BlueMotion Technology (103 kW / 140 k) – 4,5 l/100 km.
Extrémního pokroku bylo dosaženo u verze Passat 2.0 TDI o výkonu 125 kW / 170 k s průměrnou spotřebou nafty 4,7 l/100 km, tedy o 0,9 litru (19 %) méně než u předchůdce.
Sedmá generace bestselleru se na českém trhu objeví koncem listopadu tohoto roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.
JL, 5.10.2010
Bude nabízen ve výbavě Trendline, Comfortline a Highline, přičemž do základní verze se vznětovým patří např. systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také zážehové motory nebo na zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. V případě nejmenšího zážehového motoru je systém rekuperace i Start-Stop na přání.
Dalšího pokroku dosáhl VW v oblasti bezpečnosti. Nová generace přidává např. automatickou funkci nouzového brzdění ve městě nebo systém rozpoznávání únavy řidiče (od Comfortline). Funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Trvale aktivní je také systém rozpoznávání únavy řidiče, který zaznamená klesající pozornost řidiče a upozorní je akustickým signálem a optickým doporučením, aby si udělal přestávku k odpočinku.
Další novinkou je asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist, který umožňuje ve spojení s bi-xenonovými světlomety jízdu s trvale zapnutými dálkovými světlomety. V případě konvenčních halogenových světlometů je k dispozici jednodušší varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist. Také v tomto případě rozpoznává kamera např. protijedoucí vozidla, avšak systém následně přepne kompletně dálková světla na potkávací. Pokud se již před vozem nenacházejí žádná vozidla, dojde opět k aktivaci dálkových světlometů.
Trakci v zatáčkách zlepšuje elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, pro udržování vozu v jízdním pruhu slouží systém Lane Assist a k dispozici je také tzv. Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu, který prostřednictvím blikajících LED diod ve vnějších zpětných zrcátkách upozorňuje řidiče na vozidla v tzv. slepém úhlu. Nový systém kontroly tlaku v pneumatikách založený na metodě přímého měření signalizuje případnou ztrátu tlaku speciálně pro každé kolo zvlášť.
Další nové asistenční systémy jsou zaměřeny na zvýšení komfortu a usnadnění jízdy. Příkladem je funkce Easy Open. Je-li Passat Limuzína vybaven bezklíčovým přístupovým systémem Keyless Access, stačí cílený pohyb nohy za vozidlem k tomu, aby se automaticky otevřelo víko zavazadlového prostoru. Otevře zavazadlový prostor samozřejmě jen tomu, kdo má u sebe odpovídající klíček s dálkovým ovládáním. Další novinkou jsou zadní sedadla, která lze odjistit a složit ze zavazadlového prostoru, elektricky ovládané tažné zařízení a boční okna z akusticky izolujícího vrstveného bezpečnostního skla. Parkovací asistent II dokáže automaticky zaparkovat vůz na místa umístěná jak rovnoběžně, tak kolmo k vozovce. V neposlední řadě rozpoznává navigační systém RNS 510 dopravní značky omezující rychlost jízdy prostřednictvím kamery a značky zobrazuje na dotykovém displeji ve středové konzole.
Díky novému designu přídě získal nyní 1820 mm široký a 4769 (Variant: 4771) mm dlouhý Passat ještě více na suverenitě. Přestože vůz není širší, působí reprezentativněji a mnohem dynamičtěji. Ani výška obou variant karoserií se nezměnila (Limuzína: 1474 / Variant: 1519 mm).
Analogicky k exteriéru se Passat vyznačuje dokonale provedeným interiérem. Nová jsou sedadla s vertikálně i horizontálně nastavitelnými opěrkami hlavy jako v Touaregu a výplně dveří, které mohou mít luxusní osvětlení. V závislosti na výbavě jsou použity různé druhy ozdobných lišt ve výplních dveří. Kromě toho jsou součástí výbavy na přání nová klimatizovaná sedadla s aktivní ventilací a masážní funkcí pro řidiče a spolujezdce.
Zážehové motory
| 1.4 TSI | 90 kW / 122 k |
| 1.8 TSI | 118 kW / 160 k |
| 2.0 TSI | 155 kW / 211 k |
| V6 | 220 kW / 300 k |
Vrcholné provedení sází na šest válců, všechny ostatní zážehové motory jsou přeplňované čtyřválce. Rovněž přeplňovaný je motor na zemní plyn o výkonu 110 kW / 150 k (1.4 TSI EcoFuel).
Vznětové motory
| 1.6 TDI | 77 kW / 105 k |
| 2.0 TDI | 103 kW / 140 k |
| 2.0 TDI | 125 kW / 170 k |
S výjimkou TDI o výkonu 77 kW / 105 k lze všechny motory kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V případě 3.6 V6 je tato automatizovaná převodovka součástí sériové výbavy.
Nejhospodárnějším zážehovým modelem je Passat 1.4 TSI BlueMotion Technology (90 kW / 122 k) se spotřebou 5,8 l/100 km. U silnějších motorů je snížení spotřeby výraznější – viz Passat 1.8 TSI/160 k, u něhož klesla ze 7,4 na 6,9 l/100 km.
Jedním z nejčistějších modelů ve střední třídě je Passat EcoFuel, který v nové verzi spálí průměrně 6,6 m³ zemního plynu na 100 km. Jde o jeden z nejsportovnějších vozů na zemní plyn díky dvojitému přeplňování turbodmychadlem a kompresorem (Twincharger).
Nejúspornější verzí je 1.6 TDI BlueMotion (77 kW/105 k) u něhož díky aerodynamicky zdokonalené karoserii, dalšímu vylepšení konstrukce motoru a novým technologiím (Start-Stop, rekuperace kinetické energie) poklesla spotřeba na 4,2 l/100 km. Téměř na úroveň modelu BlueMotion předchozí generace (77 kW / 105 k) klesla spotřeba verze 2.0 TDI BlueMotion Technology (103 kW / 140 k) – 4,5 l/100 km.
Extrémního pokroku bylo dosaženo u verze Passat 2.0 TDI o výkonu 125 kW / 170 k s průměrnou spotřebou nafty 4,7 l/100 km, tedy o 0,9 litru (19 %) méně než u předchůdce.
Sedmá generace bestselleru se na českém trhu objeví koncem listopadu tohoto roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.
JL, 5.10.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













