VW Passat Variant TSI EcoFuel na zemní plyn CNG
Koncepční studie Passat Variant TSI EcoFuel kombinuje dynamiku s velmi nízkými hodnotami emisí. Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním poháněný zemním plynem dosahuje výkonu 150 k, což umožní zrychlení na rychlost 100 km/h během 9,7 sekundy.
VW Passat Variant TSI EcoFuel zahajuje novou éru vozů poháněných zemním plynem, tedy palivem, které je stejně ekologické jako úsporné. Přes vysoký výkon 150 k se přeplňovaný motor s přímým vstřikováním – tato koncepce je u motoru na zemní plyn použita poprvé na světě – spokojí jen s 5,2 kilogramy zemního plynu na 100 km. Na trhu se Passat a Passat Variant TSI EcoFuel objeví koncem tohoto roku.
Motor TSI EcoFuel pro Passat Variant je konstruován ve vztahu k palivu jako ambivalentní, to znamená, že bez ohledu na to, jeli poháněn zemním plynem nebo benzinem, dosahuje jeho výkon stanovené hranice 150 k. Motor již při velmi nízkých otáčkách 1500/min dodává vysoký točivý moment 220 Nm a ten udržuje až do 4800/min. Stejně sportovní parametry mají i jízdní výkony vozu. Passat Variant se rozjede z nuly na 100 km/h za pouhých 9,7 s a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.
Neobyčejně pozoruhodný je také teoretický dojezd tohoto vozu: s 22 kilogramy zemního plynu, které se vměstnají do tří nádrží umístěných pod podlahou vozu, a navíc se 31 litry benzinu může Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel ujet až 800 kilometrů. Samotná zásoba zemního plynu postačí na ujetí vzdálenosti 420 kilometrů.
Použití agregátu TSI ke spalování zemního plynu vyžadovalo zásadní přepracování technologie motoru. Při pohonu zemním plynem totiž, na rozdíl od spalování benzinu, nemá palivo žádný přídavný mazací účinek a tlaky při spalování jsou vyšší. Proto musejí být ventily, pístní kroužky a písty tvrzené a zesílené. Zároveň byly zmenšeny rozměry turbodmychadla a do sacího kanálu byly integrovány speciální trysky na vstřikování plynu. O nastavení optimálních parametrů a hladké přepínání mezi oběma operačními režimy se stará nově vyvinutý řídicí systém. Úspěch dosažený při vývoji tohoto systému je zřejmý z toho, že Passat Variant TSI EcoFuel je nejen palivově velmi úsporný a ekonomický, ale také neobyčejně čistý: je to jeden z prvních automobilů na světě, který nevyužívá vznětový motor a přitom splňuje limity standardu Euro 5, které nabudou platnosti v září 2009.
ML, 2.4.2008
Motor TSI EcoFuel pro Passat Variant je konstruován ve vztahu k palivu jako ambivalentní, to znamená, že bez ohledu na to, jeli poháněn zemním plynem nebo benzinem, dosahuje jeho výkon stanovené hranice 150 k. Motor již při velmi nízkých otáčkách 1500/min dodává vysoký točivý moment 220 Nm a ten udržuje až do 4800/min. Stejně sportovní parametry mají i jízdní výkony vozu. Passat Variant se rozjede z nuly na 100 km/h za pouhých 9,7 s a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.
Neobyčejně pozoruhodný je také teoretický dojezd tohoto vozu: s 22 kilogramy zemního plynu, které se vměstnají do tří nádrží umístěných pod podlahou vozu, a navíc se 31 litry benzinu může Passat Variant 1.4 TSI EcoFuel ujet až 800 kilometrů. Samotná zásoba zemního plynu postačí na ujetí vzdálenosti 420 kilometrů.
Použití agregátu TSI ke spalování zemního plynu vyžadovalo zásadní přepracování technologie motoru. Při pohonu zemním plynem totiž, na rozdíl od spalování benzinu, nemá palivo žádný přídavný mazací účinek a tlaky při spalování jsou vyšší. Proto musejí být ventily, pístní kroužky a písty tvrzené a zesílené. Zároveň byly zmenšeny rozměry turbodmychadla a do sacího kanálu byly integrovány speciální trysky na vstřikování plynu. O nastavení optimálních parametrů a hladké přepínání mezi oběma operačními režimy se stará nově vyvinutý řídicí systém. Úspěch dosažený při vývoji tohoto systému je zřejmý z toho, že Passat Variant TSI EcoFuel je nejen palivově velmi úsporný a ekonomický, ale také neobyčejně čistý: je to jeden z prvních automobilů na světě, který nevyužívá vznětový motor a přitom splňuje limity standardu Euro 5, které nabudou platnosti v září 2009.
ML, 2.4.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout