VW Passat CC - za hranice všednosti
Nový Passat CC se díky svým rozměrům, komfortnímu provedení a prvotřídní kvalitě řadí do prémiové skupiny sportovních sedanů a kupé vyšší střední třídy. Jeho strategickými trhy bude Severní Amerika, západní Evropa a Japonsko.
Čtyřdveřové kupé bylo oproti klasickému Passatu o 31 mm protaženo na 4796 milimetrů. Se svou šířkou 1856 milimetrů (+ 36 mm) se tak Passat CC řadí do kategorie vozů vyšší střední třídy. Podobně jako šířka byl upraven i rozchod jeho kol – vpředu zvětšen o 11 mm na 1533 mm, vzadu narostl o 16 mm na 1557 milimetrů. Nový VW je jen 1420 mm vysoký (- 50 mm), což zdůrazňuje jeho sportovní styling.
Inovativní systémy
Lane Assist - aktivní systém pro udržování směru v jízdním pruhu automatickým pootočením volantu srovná směr jízdy kdykoliv Passat CC neúmyslně opouští svůj jízdní pruh (14 procent nehod je způsobeno vozem, který vybočí z jízdního pruhu).
Nové adaptivní řízení podvozku - kombinuje u jediného vozu sportovní duch kupé a komfort špičkového sedanu. S dokonalým naladěním tlumení v zavěšení kol byl perfektně naladěn i systém řízení. Adaptivní řízení podvozku nabízí tři režimy – Normal, Sport a Comfort. Nový systém zvyšuje komfort a zlepšuje dynamické vlastnosti také v režimu Normal, což znamená neustále.
Park Assist je systém pro podporu parkování. Na pouhé stisknutí tlačítka automaticky zavádí Passat CC do parkovacího místa, zatímco řidič přitom nemusí řídit volantem, ovládá jen pedál plynu a brzdy.
ACC Automatic Distance Control – pokud je aktivován, potom vůz automaticky brzdí a zrychluje podle rychlosti vozu jedoucího před ním. Díky zařízení Front Scan systém zabraňuje čelnímu nárazu. Monitoruje totiž vzdálenost od vozidla, které je před Passatem CC, a v kritických situacích s předstihem preventivně nastavuje brzdy do stavu pohotovosti, čímž zajišťuje funkci zkracování brzdné dráhy (AWV).
Nový Passat CC nabízí přehlídku řady dalších detailnějších inovativních řešení. Jde o drobné detaily, ale s velkým významem. Jedním je unikátní systém stahování bočních oken, který eliminuje plochy, na nichž by se mohl brzdit vzduch proudící okolo vozu. Neméně významná je regulace mikroklimatu sedadel vozu (active climate seat – sedadlo s aktivní klimatizací), která byla zatím vyhrazena luxusní limuzíně Phaeton. V letních měsících zajišťuje sedadlo s aktivním klimatem znatelné zvýšení komfortu při dlouhých cestách.
Další zajímavostí je samozacelující pneumatika nové konstrukce. Ze statistik vyplývá, že řidič se setkává s defektem pneumatiky jednou během 100 000 najetých kilometrů. U Passatu CC s těmito pneumatikami se očekává, že by se tato hodnota měla zvýšit až na 500 000 kilometrů, protože pružná gumová směs obalí vniklý cizí předmět a zabraňuje „ucházení“ pneumatiky – dokonce i po odstranění cizího předmětu. Bezpečnost zvyšuje až osm airbagů, elektronický stabilizační systém ESP a neobyčejně pevná karoserie.
Volkswagen bude pro Passat CC nabízet motory s přímým vstřikováním – zážehové TSI a FSI s výkony 118 kW (160 k), 147 kW (200 k) a 220 kW (300 k), které splňují emisní standard EU4 i americký ULEV2. Přeplňované vznětové motory (TDI) vyhovují sEU5, který vstoupí v platnost v roce 2009. Tyto motory se vstřikováním common-rail mají výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).
Vůz, vyráběný v německém závodě v Emdenu, bude na evropský trh uveden ve druhém čtvrtletí a do ČR přijede na podzim.
JL, 18.3.2008
Inovativní systémy
Lane Assist - aktivní systém pro udržování směru v jízdním pruhu automatickým pootočením volantu srovná směr jízdy kdykoliv Passat CC neúmyslně opouští svůj jízdní pruh (14 procent nehod je způsobeno vozem, který vybočí z jízdního pruhu).
Nové adaptivní řízení podvozku - kombinuje u jediného vozu sportovní duch kupé a komfort špičkového sedanu. S dokonalým naladěním tlumení v zavěšení kol byl perfektně naladěn i systém řízení. Adaptivní řízení podvozku nabízí tři režimy – Normal, Sport a Comfort. Nový systém zvyšuje komfort a zlepšuje dynamické vlastnosti také v režimu Normal, což znamená neustále.
Park Assist je systém pro podporu parkování. Na pouhé stisknutí tlačítka automaticky zavádí Passat CC do parkovacího místa, zatímco řidič přitom nemusí řídit volantem, ovládá jen pedál plynu a brzdy.
ACC Automatic Distance Control – pokud je aktivován, potom vůz automaticky brzdí a zrychluje podle rychlosti vozu jedoucího před ním. Díky zařízení Front Scan systém zabraňuje čelnímu nárazu. Monitoruje totiž vzdálenost od vozidla, které je před Passatem CC, a v kritických situacích s předstihem preventivně nastavuje brzdy do stavu pohotovosti, čímž zajišťuje funkci zkracování brzdné dráhy (AWV).
Nový Passat CC nabízí přehlídku řady dalších detailnějších inovativních řešení. Jde o drobné detaily, ale s velkým významem. Jedním je unikátní systém stahování bočních oken, který eliminuje plochy, na nichž by se mohl brzdit vzduch proudící okolo vozu. Neméně významná je regulace mikroklimatu sedadel vozu (active climate seat – sedadlo s aktivní klimatizací), která byla zatím vyhrazena luxusní limuzíně Phaeton. V letních měsících zajišťuje sedadlo s aktivním klimatem znatelné zvýšení komfortu při dlouhých cestách.
Další zajímavostí je samozacelující pneumatika nové konstrukce. Ze statistik vyplývá, že řidič se setkává s defektem pneumatiky jednou během 100 000 najetých kilometrů. U Passatu CC s těmito pneumatikami se očekává, že by se tato hodnota měla zvýšit až na 500 000 kilometrů, protože pružná gumová směs obalí vniklý cizí předmět a zabraňuje „ucházení“ pneumatiky – dokonce i po odstranění cizího předmětu. Bezpečnost zvyšuje až osm airbagů, elektronický stabilizační systém ESP a neobyčejně pevná karoserie.
Volkswagen bude pro Passat CC nabízet motory s přímým vstřikováním – zážehové TSI a FSI s výkony 118 kW (160 k), 147 kW (200 k) a 220 kW (300 k), které splňují emisní standard EU4 i americký ULEV2. Přeplňované vznětové motory (TDI) vyhovují sEU5, který vstoupí v platnost v roce 2009. Tyto motory se vstřikováním common-rail mají výkony 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).
Vůz, vyráběný v německém závodě v Emdenu, bude na evropský trh uveden ve druhém čtvrtletí a do ČR přijede na podzim.
JL, 18.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout