VW Passat CC - první čtyřdveřové kupé
Jen několik dnů po Novém roce odstartoval Volkswagen na autosalonu v Detroitu ohňostroj letošních novinek premiérou nového čtyřdveřového Passatu CC, který je spojením hned několika protikladů.
Zatímco v luxusní třídě mají čtyřdveřová kupé jako Mercedes Benz CLS, Porsche Panamera nebo Aston Martin Rapide svoje místa obsazeny, tak do segmentu o stupeň níže míří právě Volkswagen novým Passatem CC, jenž by měl zaplnit mezeru mezi současným Passatem a Phaetonem.
První čtyřdveřové kupé svojí délkou 4796 mm překonává o 30 mm svého předchůdce. V šířce nabízí s 1856 mm o 36 mm více, s čímž souvisí také zvětšený rozchod kol vpředu 1553 (+ 11 mm) i vzadu 1557 (+ 6 mm). Pouze výška byla snížena o 50 mm na 1420 mm.
Zatím alespoň několik základních údajů. Je to kupé, ovšem se čtyřmi dveřmi. Nabízí maximální komfort, zároveň však vyzařuje dynamičnost. Jeho sportovní interiér nabízí prostor bez kompromisů.
Kompletně přepracovaná karoserie uchvátí siluetou a plynulými liniemi. Střecha se rozpíná v mírném oblouku od předního skla až k zádi. Charakteristickým prvkem designu Passatu CC je ostrá „tornádo“ linie pod bočními okny. Novým prvkem je panoramatická prosklená střecha (750 x 1120 mm), která cestujícím nabízí výhled vzhůru, a sahá až k B-sloupkům.
Nízká a široká příď je vytvořena v duchu tradice současných modelů VW, kapota protažená hodně do boků nese tzv. powerdome. Boční vzhled zvýrazňují 17“ kola, na přání případně také 18“.
Filozofie kupé se odráží rovněž ve ztvárnění interiéru se čtyřmi klimatizovanými koženými (na přání) sedadly, speciálním osvětlením a klimatizovanou schránkou ve středové konzole. Objem zavazadlového prostoru je 535 litrů..
Technický základ prvního čtyřdveřového kupé značky Volkswagen tvoří bestseller Passat, jehož kvality potvrzuje již tři desetiletí trvající úspěšná historie. Passat CC bude v nabídce exkluzivně s motory s přímým vstřikováním (od 118 kW / 160 k do 220 kW / 300 k).
K novinkám patří systém pro sledování jízdního pruhu „Lane Assist“. Pokud vůz začne nekontrolovaně opouštět jízdní pruh, v němž se pohybuje, systém provede korekci volantem a vrátí jej zpět. Sportovnost kupé a komfort luxusních limuzín spojuje nová automatická elektronická regulace podvozku „Dynamic Drive Control“ (DDC), nechybí ani systém automatického parkování.
Příchod vozu do Evropy je očekáván ve druhém čtvrtletí letošního roku, v České republice se vůz objeví počátkem 2. poloviny roku.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), prům.spotřeba – l/100 km
Převodovky
Jindřich Lasík, 15.1.2008
První čtyřdveřové kupé svojí délkou 4796 mm překonává o 30 mm svého předchůdce. V šířce nabízí s 1856 mm o 36 mm více, s čímž souvisí také zvětšený rozchod kol vpředu 1553 (+ 11 mm) i vzadu 1557 (+ 6 mm). Pouze výška byla snížena o 50 mm na 1420 mm.
Zatím alespoň několik základních údajů. Je to kupé, ovšem se čtyřmi dveřmi. Nabízí maximální komfort, zároveň však vyzařuje dynamičnost. Jeho sportovní interiér nabízí prostor bez kompromisů.
Kompletně přepracovaná karoserie uchvátí siluetou a plynulými liniemi. Střecha se rozpíná v mírném oblouku od předního skla až k zádi. Charakteristickým prvkem designu Passatu CC je ostrá „tornádo“ linie pod bočními okny. Novým prvkem je panoramatická prosklená střecha (750 x 1120 mm), která cestujícím nabízí výhled vzhůru, a sahá až k B-sloupkům.
Nízká a široká příď je vytvořena v duchu tradice současných modelů VW, kapota protažená hodně do boků nese tzv. powerdome. Boční vzhled zvýrazňují 17“ kola, na přání případně také 18“.
Filozofie kupé se odráží rovněž ve ztvárnění interiéru se čtyřmi klimatizovanými koženými (na přání) sedadly, speciálním osvětlením a klimatizovanou schránkou ve středové konzole. Objem zavazadlového prostoru je 535 litrů..
Technický základ prvního čtyřdveřového kupé značky Volkswagen tvoří bestseller Passat, jehož kvality potvrzuje již tři desetiletí trvající úspěšná historie. Passat CC bude v nabídce exkluzivně s motory s přímým vstřikováním (od 118 kW / 160 k do 220 kW / 300 k).
K novinkám patří systém pro sledování jízdního pruhu „Lane Assist“. Pokud vůz začne nekontrolovaně opouštět jízdní pruh, v němž se pohybuje, systém provede korekci volantem a vrátí jej zpět. Sportovnost kupé a komfort luxusních limuzín spojuje nová automatická elektronická regulace podvozku „Dynamic Drive Control“ (DDC), nechybí ani systém automatického parkování.
Příchod vozu do Evropy je očekáván ve druhém čtvrtletí letošního roku, v České republice se vůz objeví počátkem 2. poloviny roku.
Zážehové motory
Typ | 1.8 TSI | 2.0TSI | 3.6 FSI 4Motion |
Výkon | 118(160)/5000 | 147(200)/5100 | 220(300)/6600 |
Toč.moment | 250/1500 | 280/1800 | 350/2400 |
Rychlost | 222 | 237 | 250 |
Zrychlení | 8,6 | 7,6 | 5,6 |
Prům.spotřeba | 7,6 | 7,9 | 10,1 |
Vznětové motory
Typ | 2.0 TDI/140 | 2.0 TDI/170 |
Výkon | 103(140)/4200 | 125(170)/4200 |
Toč.moment | 320/1750 | 350/1750 |
Rychlost | 213 | 227 |
Zrychlení | 9,8 | 8,6 |
Prům.spotřeba | 5,8 | 6,0 |
Pozn. Výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), prům.spotřeba – l/100 km
Převodovky
1.8 TSI | man.6, na přání 7 DSG |
2.0 TSI | man.6, aut.6 |
3.6 FSI | aut.DSG |
2.0 TDI/140 | man., aut.,na přání DSG |
2.0TDI/170 | man.,aut.,na přání DSG |
Jindřich Lasík, 15.1.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout