VW New Compact Coupe - hvězda v Detroitu
V roce 2010 představí Volkswagen nejvíce nových modelů ve své historii. Jedničkou na seznamu nových produktů je vůz založený na zcela nových koncepcích a technologiích: kupé s hybridním pohonem. Jeho sportovní přitažlivost a výrazný design se snoubí s nevšední elegancí.
V nabídce značky Volkswagen se New Compact Coupe zařadí mezi Scirocco, nejprodávanější sportovní vůz v Evropě, a úspěšný Passat CC. Sportovní vůz dosahuje rychlosti 227 km/h, zrychlení na 100 km/h za 8,6 s a spotřeby 4,2 l/100 km. Technickou realizaci výše uvedených parametrů umožnilo důmyslné spojení pokrokové techniky zahrnující motor TSI (zážehová jednotka s výkonem 110 kW / 150 k), elektromotor o výkonu 20 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku DSG.
Volkswagen používá čtyřválcový zážehový motor TSI 1.4 s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním s chlazením stlačovaného vzduchu o výkonu 110 kW / 150 k a točivém momentu 240 Nm, což je ukázka downsizingu v praxi.
Řidič má však k dispozici ještě větší hnací sílu, neboť mezi motorem TSI a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG je uložen elektromotor, který může sloužit k čistě elektrickému pohonu nebo může podpořit motor TSI svým točivým momentem. Dosahuje výkonu 20 kW. Hnací ústrojí konceptu NCC patří mezi plně hybridní systémy, protože se vůz může pohybovat v režimu čistě elektrického pohonu. Elektromotor je napájen z Li-Ion akumulátoru (1,1 kWh) uloženého vzadu.
Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru od převodovky, ale také třeba ve vysokých rychlostech, např. na dálnici. Koncept dokáže setrvačností překonávat dlouhé vzdálenosti, protože také v tomto případě jsou eliminovány ztráty způsobované odporem motoru.
Elektromotor během brzdění pracuje jako generátor a přeměňuje kinetickou energii na elektrickou, která se pak ukládá do sady akumulátorů Li-Ion. Vůz je vybaven systémem Start-Stop.
Příď konceptu poutá pozornost mimořádně sebevědomým a cílevědomým výrazem. Šířku vozu zdůrazňuje design horizontální linie s integrovanými bi-xenonovými světlomety, jejichž součástí jsou denní světlomety a směrové ukazatele s technologii LED.
V bočním profilu vozu došlo ke spojení stylu nových vozů VW představených vloni a elegantních a sportovních stylistických prvků kupé.
Zadní část se také vyznačuje působivým designem. Zdrojem zářivého světla jsou zadní svítilny s LED diodami. Do horní hrany víka zavazadlového prostoru je integrován decentní spoiler. Ve spodní části je stylizovaný difuzor, do něhož je zapuštěna koncovka výfuku.
Nový koncept NCC je 4,54 m dlouhý, 1,78 m široký a 1,41 m vysoký. Dynamický dojem je dále vystupňován kombinací velké šířky a malé výšky karoserie. Velký je rovněž rozchod kol (vpředu 1,53 m; vzadu 1,54 m) a rozvor náprav (2,65 m).
Čtyřmístné kupé nabízí mimořádný komfort a velkorysý prostor pro cestující ve sportovních sedadlech čalouněných světlou kůží v bílém odstínu „Berry“. Navzdory sportovně nízké karoserii nabízí studie velký prostor pro hlavu (vpředu i vzadu) a pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.
Otevřené dveře okamžitě odhalí příčinu úspěchu značky VW, který spočívá v dokonale zpracovaných detailech a intuitivním ovládání. Klíčovým rozhraním mezi řidičem a strojem je nový multifunkční sportovní volant. Optimálně rozmístěné a čitelné jsou kruhové přístroje v chromovaných rámečcích, mezi něž je vetknut multifunkční displej zobrazující údaje palubního počítače a navigačního systému.
Designéři vytvořili zadní sedadla ve stylu velkých vozů Gran Turismo. Cestující sedí vzadu ve dvou pohodlných sportovních sedadlech, mezi nimiž je protažena středová konzola v celé délce interiéru. Vzadu je středová konzola vybavena dodatečnými úložnými prostory, ovládacím panelem klimatizace a výklopnou středovou loketní opěrkou. Zpracování a kvalita materiálů v interiéru dávají posádce zcela zapomenout, že New Compact Coupe je pořád ještě konceptem. A i to je pro Volkswagen typické – nedělá žádné kompromisy.
JL, 13.1.2010
Volkswagen používá čtyřválcový zážehový motor TSI 1.4 s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním s chlazením stlačovaného vzduchu o výkonu 110 kW / 150 k a točivém momentu 240 Nm, což je ukázka downsizingu v praxi.
Řidič má však k dispozici ještě větší hnací sílu, neboť mezi motorem TSI a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG je uložen elektromotor, který může sloužit k čistě elektrickému pohonu nebo může podpořit motor TSI svým točivým momentem. Dosahuje výkonu 20 kW. Hnací ústrojí konceptu NCC patří mezi plně hybridní systémy, protože se vůz může pohybovat v režimu čistě elektrického pohonu. Elektromotor je napájen z Li-Ion akumulátoru (1,1 kWh) uloženého vzadu.
Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru od převodovky, ale také třeba ve vysokých rychlostech, např. na dálnici. Koncept dokáže setrvačností překonávat dlouhé vzdálenosti, protože také v tomto případě jsou eliminovány ztráty způsobované odporem motoru.
Elektromotor během brzdění pracuje jako generátor a přeměňuje kinetickou energii na elektrickou, která se pak ukládá do sady akumulátorů Li-Ion. Vůz je vybaven systémem Start-Stop.
Příď konceptu poutá pozornost mimořádně sebevědomým a cílevědomým výrazem. Šířku vozu zdůrazňuje design horizontální linie s integrovanými bi-xenonovými světlomety, jejichž součástí jsou denní světlomety a směrové ukazatele s technologii LED.
V bočním profilu vozu došlo ke spojení stylu nových vozů VW představených vloni a elegantních a sportovních stylistických prvků kupé.
Zadní část se také vyznačuje působivým designem. Zdrojem zářivého světla jsou zadní svítilny s LED diodami. Do horní hrany víka zavazadlového prostoru je integrován decentní spoiler. Ve spodní části je stylizovaný difuzor, do něhož je zapuštěna koncovka výfuku.
Nový koncept NCC je 4,54 m dlouhý, 1,78 m široký a 1,41 m vysoký. Dynamický dojem je dále vystupňován kombinací velké šířky a malé výšky karoserie. Velký je rovněž rozchod kol (vpředu 1,53 m; vzadu 1,54 m) a rozvor náprav (2,65 m).
Čtyřmístné kupé nabízí mimořádný komfort a velkorysý prostor pro cestující ve sportovních sedadlech čalouněných světlou kůží v bílém odstínu „Berry“. Navzdory sportovně nízké karoserii nabízí studie velký prostor pro hlavu (vpředu i vzadu) a pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů.
Otevřené dveře okamžitě odhalí příčinu úspěchu značky VW, který spočívá v dokonale zpracovaných detailech a intuitivním ovládání. Klíčovým rozhraním mezi řidičem a strojem je nový multifunkční sportovní volant. Optimálně rozmístěné a čitelné jsou kruhové přístroje v chromovaných rámečcích, mezi něž je vetknut multifunkční displej zobrazující údaje palubního počítače a navigačního systému.
Designéři vytvořili zadní sedadla ve stylu velkých vozů Gran Turismo. Cestující sedí vzadu ve dvou pohodlných sportovních sedadlech, mezi nimiž je protažena středová konzola v celé délce interiéru. Vzadu je středová konzola vybavena dodatečnými úložnými prostory, ovládacím panelem klimatizace a výklopnou středovou loketní opěrkou. Zpracování a kvalita materiálů v interiéru dávají posádce zcela zapomenout, že New Compact Coupe je pořád ještě konceptem. A i to je pro Volkswagen typické – nedělá žádné kompromisy.
JL, 13.1.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout