VW Group -Night of Driving Ideas
V předvečer frankfurtského autosalonu uspořádal Volkswagen Group ve velké basketbalové hale představení osmi světových premiér jednou ranou. Pod novým koncernovým logem Driving Ideas nechyběla ani Škoda Fabia Combi.
„Volkswagen Group prodá v letošním roce poprvé přes šest miliónů vozidel. Tento kurs chceme v budoucnu ještě zintenzivnit. A to hlavně s novými fascinujícími modely všech koncernových značek,“ řekl na úvod Prof.Dr.Martin Winterkorn, předseda představenstva.
Jako první odhalilo Audi novou limuzínu A4, která převádí technologie horní třídy do střední. Další z rodiny Audi, které bude šlapat na paty konkurenčnímu BMW dokazuje, jak velký skok udělaly modely z Ingolstadtu za poslední roky. Během večera pozvalo Audi na podium také Nick Masona, bubeníka slavné skupiny Pink Floyd a účastníka veteránských závodů se slavným Auto Unionem.
Hned po Audi přišla na řadu Škoda Fabia Combi v atraktivním provedení Scout, která se nám velice zamlouvala. Celá prezentace, mimochodem nejdelší ze všech, sklidila za své pojetí také největší potlesk 1500 hostů z celého světa. V tu chvíli nás napadlo, kde by asi značka Škoda dnes byla, pokud by nedošlo ke spojení s VW. Ať si každý myslí co chce, určitě ne tam, kde je. Jen těžko by byla ve společnosti Bugatti nebo Bentley s nimiž má na rozdíl dokonce i něco společné. Historie těchto značek je nejdelší a hned od začátku spojena se sportovními úspěchy. Ten večer jsme byli hrdi, že škodovka pochází z Mladé Boleslavi.
Poté následovaly další značky už v rychlejším sledu. Lamborghini Reventón – nejextrémnější a nejexkluzivnější „lambo“ všech dob. Tady jsme se naopak shodli, že svými hranatými a lichoběžníkovými tvary nepatří právě mezi nejhezčí. Ovšem to je věc názoru, protože celá produkce je již vyprodaná.
Bentley se prezentoval s bílým GT Speed (jen mimochodem bílá barva vládla letos celému autosalonu) – sportovní verze Continentalu dokazuje, že britská značka nevyrábí jen luxusní vozidla, ale nezapomíná ani na bohatou předválečnou minulost. Naproti tomu SEAT míří studií Tribu do kategorie SUV.
Celou prezentaci ukončil Volkswagen studií městského vozu up!, který jsme již představili, ale ještě před tím se pochlubil novým modelem Caddy Maxi, sympatickým praktickým automobilem za málo peněz.
Jednu značku jsme záměrně vynechali. Všechny zmíněné automobily byly k vidění hned druhý den na autosalonu, až na jeden – Bugatti 16.4 Veyron Pur Sang. Jde o limitovanou sérii pěti kusů v ceně za 1,4 milionu eur. 1000 koní pod kapotou, 16 ventilů, 4 turbodmychadla má pod kapotou každý majitel této bugatky, ale jen pět vyvolených bude mít atraktivní stříbrnou karoserii z leštěného hliníku.
Jindřich Lasík, 14.9.2007
Jako první odhalilo Audi novou limuzínu A4, která převádí technologie horní třídy do střední. Další z rodiny Audi, které bude šlapat na paty konkurenčnímu BMW dokazuje, jak velký skok udělaly modely z Ingolstadtu za poslední roky. Během večera pozvalo Audi na podium také Nick Masona, bubeníka slavné skupiny Pink Floyd a účastníka veteránských závodů se slavným Auto Unionem.
Hned po Audi přišla na řadu Škoda Fabia Combi v atraktivním provedení Scout, která se nám velice zamlouvala. Celá prezentace, mimochodem nejdelší ze všech, sklidila za své pojetí také největší potlesk 1500 hostů z celého světa. V tu chvíli nás napadlo, kde by asi značka Škoda dnes byla, pokud by nedošlo ke spojení s VW. Ať si každý myslí co chce, určitě ne tam, kde je. Jen těžko by byla ve společnosti Bugatti nebo Bentley s nimiž má na rozdíl dokonce i něco společné. Historie těchto značek je nejdelší a hned od začátku spojena se sportovními úspěchy. Ten večer jsme byli hrdi, že škodovka pochází z Mladé Boleslavi.
Poté následovaly další značky už v rychlejším sledu. Lamborghini Reventón – nejextrémnější a nejexkluzivnější „lambo“ všech dob. Tady jsme se naopak shodli, že svými hranatými a lichoběžníkovými tvary nepatří právě mezi nejhezčí. Ovšem to je věc názoru, protože celá produkce je již vyprodaná.
Bentley se prezentoval s bílým GT Speed (jen mimochodem bílá barva vládla letos celému autosalonu) – sportovní verze Continentalu dokazuje, že britská značka nevyrábí jen luxusní vozidla, ale nezapomíná ani na bohatou předválečnou minulost. Naproti tomu SEAT míří studií Tribu do kategorie SUV.
Celou prezentaci ukončil Volkswagen studií městského vozu up!, který jsme již představili, ale ještě před tím se pochlubil novým modelem Caddy Maxi, sympatickým praktickým automobilem za málo peněz.
Jednu značku jsme záměrně vynechali. Všechny zmíněné automobily byly k vidění hned druhý den na autosalonu, až na jeden – Bugatti 16.4 Veyron Pur Sang. Jde o limitovanou sérii pěti kusů v ceně za 1,4 milionu eur. 1000 koní pod kapotou, 16 ventilů, 4 turbodmychadla má pod kapotou každý majitel této bugatky, ale jen pět vyvolených bude mít atraktivní stříbrnou karoserii z leštěného hliníku.
Jindřich Lasík, 14.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















