VW Golf TDI Hybrid jezdí za 3,4 litry nafty
Modelem Golf TDI Hybrid demonstruje Volkswagen velký potenciál v úspoře energie, který lze využít při kombinaci vznětového motoru, elektromotoru a sedmistupňové převodovky DSG. Koncept spotřebuje 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.
Protože je Golf TDI Hybrid konstruován jako výkonný hybrid, bez problémů zvládá pohon pouze na spalovací motor i smíšený režim, tzn. výkonnou a energeticky efektivní kombinaci pohonu vznětovým motorem TDI i elektromotorem.
VW spoléhá na tříválcový vznětový motor 1.2 se vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Při otáčkách 4000/min poskytuje výkon 55 kW (75 k) a od 2200/min točivý moment 180 Nm.
Elektromotor je prostřednictvím příruby spojen s tzv. výstupní stranou motoru TDI. Bez jakýchkoliv emisí podává jmenovitý výkon 20 kW (27 k) a točivý moment 140 Nm. Elekromotor zároveň slouží jako startovací spojka a generátor, tzn. že nahrazuje startér a alternátor. Nikl-metal-hydridové (NiMH) baterie (45 kg) jsou umístěny v zavazadlovém prostoru vozidla a vynikají vysokou energetickou kapacitou a dlouhou životností. Elektromotoru dodávají proud o napětí 202 V s celkovou kapacitou 1,3 kWh.
Přenos výkonu na přední nápravu obstarává sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje rychleji a s vyšší účinností než jiné převodovky, čímž přispívá k vysoké úspornosti.
Žádný hybrid nemůže pracovat bez propracované koncepce řízení spotřeby energie. Úspory dosahuje díky inteligentní spolupráci mezi motorem TDI, elektromotorem, převodovkou DSG a akumulátorem. Například v závislosti na poloze plynového pedálu a zvoleném rychlostním stupni může řídicí systém „zapojit“ elektromotor tak, aby podporoval činnost vznětového motoru nebo poháněl vůz. Při ubrání plynu a brzdění se část kinetické energie prostřednictvím elektromotoru, který v tomto režimu funguje jako generátor, vrací zpět do akumulátoru. V těchto podmínkách se spalovací motor vypíná a automaticky startuje, pokud vzrostou požadavky na dodávaný výkon.
Při zastavení třeba na křižovatce přestane vznětový motor pracovat (režim start/stop). Řidič i spolucestující mohou údaje jako dojezd vozidla, hodnoty úspory paliva a momentální energetický tok sledovat na dotykovém displeji.
Ambiciózním cílem vývoje v rámci VW Hybrid Development bylo dosáhnout produkce emisí CO2 nižších než 90 g/km. Tento záměr se podařilo splnit: S 89 gramy je Golf TDI Hybrid je k životnímu prostředí ohleduplný i úsporný. Řidiči hybridních vozů se zážehovými motory často vyjadřují své zklamání nad tím, že na dlouhých dálničních trasách se energetická úspornost liší od údajů, udávaných výrobcem. U Golfu TDI Hybrid tomu tak není. Vyhodnocením se prokázalo, že motor TDI z Wolfsburgu je svým mohutným točivým momentem efektivní i v dálničním provozu. V kombinaci s elektromotorem vytvářejí zdroj pohonu, čistý i ekonomický a vyhovuje požadavkům emisního standardu Euro-5.
K modifikacím exteriéru patří mj.design: mřížky chladiče působí osobitým high-tech dojmem, minimalizovaná plocha vstupních otvorů vzduchu, přídavné prvky na přídi a zádi vozu ve stylu Golfu GTI Edition 30, unikátní design kol, nízký podvozek se sníženou světlostí.
V prostoru pro cestující jsou použity kvalitní materiály, které vyzařují svůj osobitý unikátní jas a kvalitu. Designér značky Volkswagen Friederike Plock-Girmann to vyjádřil slovy: „Nikdy předtím jsme nepoužívali tak inovativní, úžasné materiály. Inteligentní textil neslouží jen k dekorativním účelům. Těmto ohleduplným materiálům patří budoucnost. Nám designérům nabízejí příležitost formulovat inovativní ekologickou estetiku.“
JL, 11.3.2008
VW spoléhá na tříválcový vznětový motor 1.2 se vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Při otáčkách 4000/min poskytuje výkon 55 kW (75 k) a od 2200/min točivý moment 180 Nm.
Elektromotor je prostřednictvím příruby spojen s tzv. výstupní stranou motoru TDI. Bez jakýchkoliv emisí podává jmenovitý výkon 20 kW (27 k) a točivý moment 140 Nm. Elekromotor zároveň slouží jako startovací spojka a generátor, tzn. že nahrazuje startér a alternátor. Nikl-metal-hydridové (NiMH) baterie (45 kg) jsou umístěny v zavazadlovém prostoru vozidla a vynikají vysokou energetickou kapacitou a dlouhou životností. Elektromotoru dodávají proud o napětí 202 V s celkovou kapacitou 1,3 kWh.
Přenos výkonu na přední nápravu obstarává sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje rychleji a s vyšší účinností než jiné převodovky, čímž přispívá k vysoké úspornosti.
Žádný hybrid nemůže pracovat bez propracované koncepce řízení spotřeby energie. Úspory dosahuje díky inteligentní spolupráci mezi motorem TDI, elektromotorem, převodovkou DSG a akumulátorem. Například v závislosti na poloze plynového pedálu a zvoleném rychlostním stupni může řídicí systém „zapojit“ elektromotor tak, aby podporoval činnost vznětového motoru nebo poháněl vůz. Při ubrání plynu a brzdění se část kinetické energie prostřednictvím elektromotoru, který v tomto režimu funguje jako generátor, vrací zpět do akumulátoru. V těchto podmínkách se spalovací motor vypíná a automaticky startuje, pokud vzrostou požadavky na dodávaný výkon.
Při zastavení třeba na křižovatce přestane vznětový motor pracovat (režim start/stop). Řidič i spolucestující mohou údaje jako dojezd vozidla, hodnoty úspory paliva a momentální energetický tok sledovat na dotykovém displeji.
Ambiciózním cílem vývoje v rámci VW Hybrid Development bylo dosáhnout produkce emisí CO2 nižších než 90 g/km. Tento záměr se podařilo splnit: S 89 gramy je Golf TDI Hybrid je k životnímu prostředí ohleduplný i úsporný. Řidiči hybridních vozů se zážehovými motory často vyjadřují své zklamání nad tím, že na dlouhých dálničních trasách se energetická úspornost liší od údajů, udávaných výrobcem. U Golfu TDI Hybrid tomu tak není. Vyhodnocením se prokázalo, že motor TDI z Wolfsburgu je svým mohutným točivým momentem efektivní i v dálničním provozu. V kombinaci s elektromotorem vytvářejí zdroj pohonu, čistý i ekonomický a vyhovuje požadavkům emisního standardu Euro-5.
K modifikacím exteriéru patří mj.design: mřížky chladiče působí osobitým high-tech dojmem, minimalizovaná plocha vstupních otvorů vzduchu, přídavné prvky na přídi a zádi vozu ve stylu Golfu GTI Edition 30, unikátní design kol, nízký podvozek se sníženou světlostí.
V prostoru pro cestující jsou použity kvalitní materiály, které vyzařují svůj osobitý unikátní jas a kvalitu. Designér značky Volkswagen Friederike Plock-Girmann to vyjádřil slovy: „Nikdy předtím jsme nepoužívali tak inovativní, úžasné materiály. Inteligentní textil neslouží jen k dekorativním účelům. Těmto ohleduplným materiálům patří budoucnost. Nám designérům nabízejí příležitost formulovat inovativní ekologickou estetiku.“
JL, 11.3.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout