Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf TDI Hybrid jezdí za 3,4 litry nafty

Modelem Golf TDI Hybrid demonstruje Volkswagen velký potenciál v úspoře energie, který lze využít při kombinaci vznětového motoru, elektromotoru a sedmistupňové převodovky DSG. Koncept spotřebuje 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.

Protože je Golf TDI Hybrid konstruován jako výkonný hybrid, bez problémů zvládá pohon pouze na spalovací motor i smíšený režim, tzn. výkonnou a energeticky efektivní kombinaci pohonu vznětovým motorem TDI i elektromotorem.
VW spoléhá na tříválcový vznětový motor 1.2 se vstřikováním common-rail a turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek. Při otáčkách 4000/min poskytuje výkon 55 kW (75 k) a od 2200/min točivý moment 180 Nm.
Elektromotor je prostřednictvím příruby spojen s tzv. výstupní stranou motoru TDI. Bez jakýchkoliv emisí podává jmenovitý výkon 20 kW (27 k) a točivý moment 140 Nm. Elekromotor zároveň slouží jako startovací spojka a generátor, tzn. že nahrazuje startér a alternátor. Nikl-metal-hydridové (NiMH) baterie (45 kg) jsou umístěny v zavazadlovém prostoru vozidla a vynikají vysokou energetickou kapacitou a dlouhou životností. Elektromotoru dodávají proud o napětí 202 V s celkovou kapacitou 1,3 kWh.
Přenos výkonu na přední nápravu obstarává sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje rychleji a s vyšší účinností než jiné převodovky, čímž přispívá k vysoké úspornosti.
Žádný hybrid nemůže pracovat bez propracované koncepce řízení spotřeby energie. Úspory dosahuje díky inteligentní spolupráci mezi motorem TDI, elektromotorem, převodovkou DSG a akumulátorem. Například v závislosti na poloze plynového pedálu a zvoleném rychlostním stupni může řídicí systém „zapojit“ elektromotor tak, aby podporoval činnost vznětového motoru nebo poháněl vůz. Při ubrání plynu a brzdění se část kinetické energie prostřednictvím elektromotoru, který v tomto režimu funguje jako generátor, vrací zpět do akumulátoru. V těchto podmínkách se spalovací motor vypíná a automaticky startuje, pokud vzrostou požadavky na dodávaný výkon.
Při zastavení třeba na křižovatce přestane vznětový motor pracovat (režim start/stop). Řidič i spolucestující mohou údaje jako dojezd vozidla, hodnoty úspory paliva a momentální energetický tok sledovat na dotykovém displeji.
Ambiciózním cílem vývoje v rámci VW Hybrid Development bylo dosáhnout produkce emisí CO2 nižších než 90 g/km. Tento záměr se podařilo splnit: S 89 gramy je Golf TDI Hybrid je k životnímu prostředí ohleduplný i úsporný. Řidiči hybridních vozů se zážehovými motory často vyjadřují své zklamání nad tím, že na dlouhých dálničních trasách se energetická úspornost liší od údajů, udávaných výrobcem. U Golfu TDI Hybrid tomu tak není. Vyhodnocením se prokázalo, že motor TDI z Wolfsburgu je svým mohutným točivým momentem efektivní i v dálničním provozu. V kombinaci s elektromotorem vytvářejí zdroj pohonu, čistý i ekonomický a vyhovuje požadavkům emisního standardu Euro-5.
K modifikacím exteriéru patří mj.design: mřížky chladiče působí osobitým high-tech dojmem, minimalizovaná plocha vstupních otvorů vzduchu, přídavné prvky na přídi a zádi vozu ve stylu Golfu GTI Edition 30, unikátní design kol, nízký podvozek se sníženou světlostí.
V prostoru pro cestující jsou použity kvalitní materiály, které vyzařují svůj osobitý unikátní jas a kvalitu. Designér značky Volkswagen Friederike Plock-Girmann to vyjádřil slovy: „Nikdy předtím jsme nepoužívali tak inovativní, úžasné materiály. Inteligentní textil neslouží jen k dekorativním účelům. Těmto ohleduplným materiálům patří budoucnost. Nám designérům nabízejí příležitost formulovat inovativní ekologickou estetiku.“

JL, 11.3.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar