Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf Cabrio ve verzi GTI

Před rokem představil Volkswagen na Ženevském autosalonu Golf Cabriolet. Nyní na stejém místě slaví světovou premiéru – první GTI Cabriolet v historii Golfu! GTI neznamená jen vyšší výkon, ale také agresivnější exteriér, komfortnější interiér a precizně nastavený podvozek.

V době uvedení na trh se zákazníci mohou rozhodnout buď pro verzi s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo s šestistupňovou dvouspojkovou DSG. Obě přenášejí výkon zážehového motoru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem na přední kola. Již při nízkých 1700/min vyvíjí motor točivý moment 280 N.m, který zůstává konstantní až do 5300/min. Aby byl výkon motoru 155 kW (210 k) přeměňován za všech okolností v neuvěřitelnou akceleraci, je vůz vybaven nejen elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS v systému ESP, ale také speciální funkcí uzávěrky diferenciálu XDS. Systém XDS integrovaný rovněž do ESP zajišťuje dokonce i při plné akceleraci na výjezdu ze zatáčky optimální přilnavost a jízdní stabilitu.
Golf GTI Cabriolet zrychlí s oběma verzemi převodovky z klidu na 100 km/h během 7,3 s. Při jízdě s nataženou střechou má GTI Cabriolet nejvyšší rychlost 237 km/h (DSG: 235 km/h). To kontrastuje s kombinovanou spotřebou paliva pouhých 7,6 l/100 km (DSG: 7,7 l/100 km). I při jízdě s nízkými otáčkami na vysoký převodový stupeň disponuje Golf GTI Cabriolet stále ještě velkými rezervami točivého momentu pro dynamickou akceleraci.
Kabriolet staví na odiv typické vizuální rysy modelu GTI. Jako např. červené rámečky horní a spodní části masky chladiče s voštinovou strukturou a logem GTI, přední nárazník GTI s velkým otvorem pro přívod vzduchu vyplněným rovněž voštinovou strukturou a typicky vertikálně uspořádanými mlhovkami, nový zadní difuzor a chromované koncovky výfukové soustavy na levé a pravé straně pod zadním nárazníkem
Klasickým prvkem jsou sériově dodávaná 17“ kola Denver z lehké slitiny s pěti nápadnými otvory, obutá do pneumatik 225/45. Na přání jsou pro k dispozici 18“ kola z lehké slitiny ve stejném designu, ale se strojově leštěným povrchem a kontrastními černými vnitřními plochami, známá pod označením Detroit (pneu 225/40).
Interiér odpovídá klasickému GTI (s výjimkou více skloněného rámu čelního okna a speciální zadní lavice). Sportovní sedadla čalouněná klasickou a nadčasovou tartanovou tkaninou (Jacky mohou na přání nahradit kožená sedadla (Vienna).
Vnitřní čalounění stropu plátěné skládací střechy je černé stejně jako obložení střešních sloupků. GTI přebírá od ostatních modelů Golf Cabriolet beze změn plátěnou skládací střechu, jejíž základní konstrukce byla od začátku navržena pro vysoké rychlosti. Střecha má sériově elektrohydraulické ovládání a její otevření trvá pouhých 9,5 s (11 s trvá uzavření). Střechu lze ovládat také za jízdy rychlostí až 30 km/h. S nataženou střechou patří tento Volkswagen mezi nejtišší kabriolety na trhu.
K sériové výbavě vždy patří automaticky výsuvné ochranné oblouky pro případ převrácení vozidla, čelní a boční airbagy chránící hlavu a hrudník a kolenní airbag na straně řidiče. V neposlední řadě nabízí vůz nejprostornější interiér ve své třídě a plně využitelný zavazadlový prostor (250 l), dokonce i při zavřené střeše.



JL, 5.3.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar