Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW CrossGolf na českém trhu

Koncem ledna se objeví na českém trh další z nových modelů Volkswagen - tentokrát CrossGolf. Jeho cena bude začínat na 642 900 Kč za verzi s motorem 1,6 l/75 kW.

Nový CrossGolf, dodávaný výhradně pouze s pohonem předních kol, je odvozen od Golfu Plus a spojuje výhody vozů SUV a MPV. Z něj přebírá praktické detaily jako zadní sklopná, podélně posuvná sedadla, sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel a pod sedadly umístěné odkládací schránky, zvýšenou polohu sedadel a pět dveří. Charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, vícedílné nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korespondující s velkými 17“ koly apod. Ve výbavě je samozřejmě ABS a za příplatek i stabilizační systém ESP, který je podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. V sériové výbavě nechybí ani šest airbagů, klimatizace Climatic a rádio s CD přehrávačem.
CrossGolf se od klasického Golfu Plus liší mj. novou barvou laku stříbrná „Ice“, nárazníky a integrovanými ochrannými plastovými panely kolem celé spodní části karoserie.
Designéři připravili speciální styling interiéru, který zaujme výběrem materiálů a barevnosti potahů sedadel, výplní dveří i částmi přístrojové desky. Střední části sedadel mají nový barevný potah, kontrastující s boční a zadní stranou sedadel. Potahy dveří jsou barevně sladěné se středovým pruhem sedadel. Interiér doplňují pedály v alu-designu a nástupní lišty s nápisem CrossGolf.
CrossGolf je dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW (105 k) a základní diesel TDI 77 kW (105 k). Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou sériově opatřeny filtry pevných částic a mohou být stejně jako 1.4 TSI spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.

JL, 12.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar