VW Cross Polo - pokračování tradice
Druhá generace Volkswagenu Cross Polo je připravena na další dobrodružství. Důmyslně řešený malý vůz s robustním vzhledem ve stylu SUV oslaví premiéru na Ženevském autosalonu společně se sportovní verzí Polo GTI.
Nové Cross Polo navazuje na tradici založenou úspěšným předchůdcem Polo Fun a od něj odvozenou první generací Cross Pola. Podle původních plánů se Pola Fun mělo vyrobit jen 5000 exemplářů, avšak velká poptávka předčila očekávání. Logickým krokem od zvláštního modelu k regulérní sériové výrobě byla pak verze Cross.
Exteriér
Robustní a sportovní charakter se odráží v mnoha detailech. Zvlášť nápadný je individuálně tvarovaný přední nárazník s integrovanými mlhovkami a velkým vstupem vzduchu uprostřed, do něhož je vsazena černá voštinová mřížka s jemnými chromovanými ozdobami. Spodní část nárazníku barevně odlišenou antracitovým odstínem dotváří stříbrný panel ve stylu ochranného plechu. Od klasických modelů Polo byla převzata horní maska chladiče s chromovanou příčnou lištou a integrovaným logem.
Na boku zaujmou sportovní černě lemované podběhy kol a na ně navazujícími prahy, opticky pokračující až do spodní části dveří. Plastové obložení chrání karoserii před poškozením. S charakterem modelu Cross Polo ladí také pětipaprsková 17“ kola z lehké slitiny „Budapest“ s pneumatikami o rozměru 215/40.
Dalším nezaměnitelným prvkem jsou stříbrně eloxované podélné střešní nosiče, které lze použít k upevnění boxů a systémů nosičů o hmotnosti až 75 kg. Spodní část zadního nárazníku je z černého odolného plastu, zatímco uprostřed přitahuje pozornost samostatná část lakovaná stříbrnou barvou a připomínající difuzor.
Výrazný styl podtrhuje šest barev karoserie, včetně exkluzivního odstínu „oranžového Magma“ a „béžové metalízy Terra“.
Interiér
Příjemné prostředí vytváří dvoubarevné textilní čalounění sportovních sedadel, zadní lavice a výplní dveří. Na výběr jsou čtyři barevné kombinace. Zatímco vnější plochy sedadel jsou vždy antracitové, mohou být vnitřní části sedadel a prostřední části výplní dveří v odstínech „oranžová Hot“, „oranžová“, „Latte Macchiato“ nebo „šedá“.
Volant je obšitý jemnou děrovanou kůží, zatímco ramena jsou ozdobena chromem.
Sériová výbava zahrnuje výškově nastavitelná sportovní sedadla, asymetricky dělená zadní sedadla, zásuvky pod předními sedadly, kožený volant, středovou loketní opěrku s odkládací přihrádkou, pedály v hliníkovém designu a chromované ozdoby na různých ovladačích a dílech, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, palubní počítač včetně sledování tlaku vzduchu v pneumatikách atd.
Sklopením zadní lavice se objem zavazadlového prostoru zvětší z 280 litrů až na 952 litrů. Ve spojení s dvojitou podlahou zavazadlového prostoru nastavitelnou ve dvou výškách vznikne rovná ložná plocha.
Motory, převodovky
Šest motorů poskytuje rozpětí výkonů od 51 kW (70 k) do 77 kW (105 k). Základním zážehovým motorem je tříválec 1.2 o výkonu 51 kW (70 k). Dalším krokem je čtyřválec 1.4 o výkonu 63 kW (85 k). Špičkovou variantou je nová jednotka 1.2 TSI vyladěná na 77 kW (105 k). Tento přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,9 s, jede 188 km/h, avšak v průměru spotřebuje jen 5,5 l/100 km. Tyto hodnoty přitom neplatí pouze pro model 1.2 TSI se sériově dodávanou šestistupňovou mechanickou převodovkou, ale se sedmistupňovou automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Cross Polo se na přání dodává ve verzi DSG také s motorem 1.4 16V o výkonu 63 kW (85 k).
Mezi nejtišší motory svého druhu patří tři turbodiesely TDI s přímým vstřikováním common rail a filtrem pevných částic. Z jednotného zdvihového objemu 1.6 poskytují výkon 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) nebo 77 kW (105 k). Všechny tři si řeknou průměrně jen o 4,3 l/ 100 km. Variantu 66 kW (90 k) lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG (4,7 l/100 km). Všechny motory pro Cross Polo splňují limity emisní normy Euro 5.
Nový Volkswagen Cross Polo bude již brzy možné objednávat také v České republice. Jeho cena se základní motorizací 1,2 (51 kW) bude v pětidveřovém provedení začínat na 311 900 Kč.
JL, 2.3.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout