Už tři miliony vyrobených Fabiií
Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia. Jubilejní vůz sjel z pásu v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Mimořádně efektivní a tím i ekologickou variantu modelu Fabia si objednal zákazník z Německa.
Oblíbený kompaktní vůz je na trhu od roku 1999. Celkem bylo dosud vyrobeno 1 788 063 vozů ŠKODA Fabia první generace a dalších 1 211 937 vozů ŠKODA Fabia druhé generace. Škoda Fabia je spolu s Octavií jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. V roce 2011 se celosvětový počet dodávek zákazníkům zvýšil o více než 16 % na zhruba 267 000 vozů řady Fabia. Tento model tak představuje více než čtvrtinu celosvětových prodejů značky.
ŠKODA Fabia se v současnosti vyrábí v ČR, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí Škoda malý vůz i v ekologické verzi GreenLine. Díky technologickým novinkám, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie, spotřebuje Fabia GreenLine pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.
V obou verzích – hatchback a kombi – je Fabia často základem atraktivních akčních modelů. V roce 2011 uvedla Škoda na trh sportovní variantu Fabia Monte Carlo jako poctu úspěchům značky v motoristickém sportu.
První generace měla premiéru v roce 1999 a vyráběla se osm let. Druhá generace byla představena na Ženevském autosalonu v roce 2007. V dubnu 2007 byl vůz uveden na trh, nejprve ve verzi hatchback, po níž následovalo kombi. Obě karosářské verze prodělaly počátkem roku 2010 rozsáhlou modernizaci.
JL, 11.5.2012
ŠKODA Fabia se v současnosti vyrábí v ČR, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí Škoda malý vůz i v ekologické verzi GreenLine. Díky technologickým novinkám, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie, spotřebuje Fabia GreenLine pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů.
V obou verzích – hatchback a kombi – je Fabia často základem atraktivních akčních modelů. V roce 2011 uvedla Škoda na trh sportovní variantu Fabia Monte Carlo jako poctu úspěchům značky v motoristickém sportu.
První generace měla premiéru v roce 1999 a vyráběla se osm let. Druhá generace byla představena na Ženevském autosalonu v roce 2007. V dubnu 2007 byl vůz uveden na trh, nejprve ve verzi hatchback, po níž následovalo kombi. Obě karosářské verze prodělaly počátkem roku 2010 rozsáhlou modernizaci.
JL, 11.5.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








