Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Trojnásobný vítěz Leo Pavlík se objeví na Rallye Tatry

Letošní ročník Rallye Tatry navštíví vedle Stiga Blomqvista ze Švédska další velké jméno. Leo Pavlík se zapsal nesmazatelným písmem do historie československého rallysportu.

Rodák z Kdyně se stal pětinásobným mistrem Československa, na svém kontě má na tři desítky absolutních prvenstvích na domácích, ale i na zahraničních závodech. V roce 1986 vyhrál i legendární barumku, která zamířila v uvedeném roce i na Slovensko do okolí Topoľčan a jela se pod názvem Barum Tríbeč Rally. Leo Pavlík se radoval pod Tatrami celkem třikrát z celkového prvenství. Poprvé vyhrál v roce 1979 na voze Renault 5 Alpine, druhý triumf si připsal o šest let později, když pilotoval vůz Audi Quattro S2 a třetí vítězství získal v roce 1989 s vozem Audi 200 Quattro. Všechny výhry na tatranské rally slavil v těžké konkurenci se spolujezdcem Karlem Jirátkem.

Leo Pavlík se zúčastní v rámci 44. Rallye Tatry 2017 ve čtvrtek 25. května od 18 hodin autogramiády v OC Forum v Popradu, kde představí i svou knihu s názvem Od škodovky po quattro.

Jezdec z Domažlicka zahájil úspěšnou sportovní kariéru s vozy se značkou okřídleného šípu. V roce 1970 poprvé usedl v rally do vozu Škoda 1000 MB, poté předšel do Škody 110 L Rallye a od roku 1973 závodil se Škodou 120S. V průběhu sezony 1976 přesedl do vozu Škoda 130 RS.

Zlomovým rokem pro kariéru „létajícího Choda“, jak se Pavlíkovi mezi soutěžáky přezdívalo, byl rok 1978. Leo Pavlík vstoupil do nově vznikajícího Agroteamu JZD Slušovice.

V roce 1979 usedl do Renaultu 5 Alpine, který provázel jeho kariéru až do roku 1984. Během tohoto období vyhrál dva tituly mistra Československa a dvě druhá místa. Na konci roku 1983 byla spolupráce s Renaultem ukončena a Pavlík startoval s vozem Opel Manta 200.

V roce 1985 byl vybudován v Dešné u Slušovic testovací polygon pro značku Audi. Leo Pavlík se stal jedním z testovacích jezdců ingolstadtské automobilky. Odměnou mu byly starty s vozem Audi Quattro A2 a od roku 1987 s Audi Coupe Quattro v domácím mistrovství. V letech 1986 až 1989 byl Pavlík k neporažení a získal další tři tituly v československém šampionátu. Navíc se podílel v rámci testů na vzniku legendárního soutěžního vozu Audi Quattro S1. Po roce 1989 se bohatá jezdecká kariéra v podání Lea Pavlíka s řadou velkých úspěchů uzavřela.

V těchto dnech vychází již 2. rozšířené vydání knihy Leo Pavlíka OD ŠKODOVKY PO QUATTRO. Publikace nabízí na více než dvou stovkách stran kromě textů od autora


Jakuba Hofbauera také řadu zajímavých a dosud nepublikovaných fotografií z prostředí československých automobilových soutěžích. V knize najdete i vzpomínky na rally pod Tatrami, kde Pavlík třikrát vyhrál.



RO 25.5.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar