Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota na vodíkový pohon do prodeje

Toyota odhalila v Tokiu design a japonské ceny svého nového sedanu na vodíkové palivové články, jenž se vloni poprvé ukázal na autosalonu v Tokiu v podobě konceptu. Vůz bude do dubna 2015 uveden v Japonsku a probíhají přípravy k zahájení prodeje v létě 2015 ve Spojených státech a Evropě.

V Japonsku se začne prodávat přibližně za 7 mil. jenů (dopor. maloobchodní cena; nezahrnuje spotřební daň). Zpočátku budou prodeje omezeny pouze na oblasti, kde se již rozvíjí potřebná infrastruktura k tankování vodíkového paliva. O cenách pro Evropu a USA doposud nebylo rozhodnuto. Později budou dále zveřejněny podrobnější informace, jako např. specifikace, přesné ceny a prodejní cíle.

Vodík představuje velmi slibné alternativní palivo. Lze jej produkovat pomocí řady různých primárních zdrojů energie — včetně energie ze slunce a větru — a rovněž se snadno ukládá a přepravuje. Po stlačení vykazuje vyšší hustotu energie než akumulátory. Kromě svého potenciálu v roli paliva pro domácnosti i automobily lze vodík využívat i v mnoha dalších oblastech, včetně výroby energie v masovém měřítku.

Toyota se věnuje vlastnímu vývoji vozů na palivové články více než 20 let. Soustava palivových článků od Toyoty obsahuje vlastní sadu článků označovanou FC Stack, která generuje elektřinu pomocí chemické reakce vodíku a kyslíku s využitím vysokotlakých zásobníků na vodík. Své vozy „Toyota FCHV“ typu SUV začala Toyota pronajímat vybraným uživatelům v Japonsku a USA již v roce 2002.

Od té doby prodělala používaná sada palivových článků zásadní vylepšení. Sedan na palivové články se může mj. pochlubit výkonem a dojezdem srovnatelným s benzínovými vozy, přičemž tankování paliva trvá pouhé tři minuty. Během jízdy pak automobil produkuje pouze vodní páru vznikající reakcí vodíku s kyslíkem.

Vozy poháněné palivovými články napomáhají k diverzifikaci paliv používaných v dopravě, za provozu nevypouštějí žádné emise CO2 ani jiné látky škodlivé pro životní prostředí, a nabízejí přitom uživatelské pohodlí srovnatelné s klasickými vozy na benzín. Toyota je přesvědčena o velkém potenciálu tohoto typu pohonu, jenž je ideální z hlediska ochrany životního prostředí a napomáhá k budování společnosti s trvale udržitelnou mobilitou.




Toyota 4.7.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar