Toyota na tokijském autosalonu 2009
Na domácím autosalonu v Tokiu představí Toyota nové vývojové studie a monopost TF109 pro F1, které by měly být zlatým hřebem expozice. Ta navazuje na téma předchozího tokijského autosalonu: „Harmonická jízda – nový zítřek pro lidi i planetu“.
Toto téma zhmotňuje zasazení TMC vyrábět vozy oplývající individualitou a harmonicky zapadající do potřeb společnosti. Součástí expozice budou i studie automobilů šetrných k životnímu prostředí, včetně hybridního vozu s technologií Plug-in (PHV). Během autosalonu zároveň představí své vývojové studie i ve virtuálním prostředí Toyota Metapolis, tedy na japonských webových stránkách, kde si zákazníci mohou procházet virtuální město. Virtuální expozice vozidel se objeví online 21. října na stránkách http://metapolis.toyota.co.jp.
Prius Plug-In Hybrid
Vývojová studie používá jako první vůz značky Toyota lithiumiontové akumulátory a vychází z modelu Prius třetí generace. K dobíjení akumulátorů je
možné použít externí zdroj energie, např. běžnou domovní zásuvku. Vozidlo je možné provozovat i po vybití akumulátoru, je tedy nezávislé na dobíjecí infrastruktuře. Díky vyšší míře využití elektřiny vykazuje nižší spotřebu paliva než běžné hybridní vozy kombinující zážehový spalovací motor a elektromotor.
Výsledkem je nižší spotřeba fosilních paliv, snížení hladiny emisí CO2 a menší
znečišťování ovzduší. Cílem je ujet min. 55 km na jeden litr paliva a dosáhnout hladiny emisí CO2 max. 42 g/km při dojezdové vzdálenosti v režimu elektromobilu (EV) alespoň 20 km s nabitým akumulátorem. Přibližná doba dobíjení akumulátoru je 180 min ze sítě 100 V, resp. 100 minut při
napětí 200V.
FT-EV II
Malý elektromobil určený k přesunům na krátké vzdálenosti, vychází z myšlenky, kde budou elektromobily běžnou záležitostí a dopravní prostředky se budou dělit podle účelu, charakteristiky využívané energie a stavu infrastruktury zásobování. Vyznačuje se propracovanou karoserií, ideálně řešenou pro nasazení v městském prostředí. Extrémně účelné zpracování karoserie, která je menší než iQ, nicméně umožňuje čtyřmístné obsazení Technologie elektronického ovládání bez mechanických vazeb umožňuje řídit veškeré funkce pomocí joysticku, včetně akceleračního pedálu, brzd a řízení; vzniká tak velký prostor pro nohy v místě, kde by byl plynový a brzdový pedál. Vozidlo navržené s nízko položenou kapotou a pomocným okénkem pod čelním sklem, které zajišťuje výtečnou viditelnost směrem vpřed. Průhledná zadní světla s LED diodami použitá kvůli vyšší bezpečnosti v prostoru kolem vozu. Elektrické posuvné dveře usnadňují nastupování i vystupování. Nejvyšší rychlost přesahuje 100 km/h a na nabitý akumulátor ujede přes 90
JL,20.10.2009
Prius Plug-In Hybrid
Vývojová studie používá jako první vůz značky Toyota lithiumiontové akumulátory a vychází z modelu Prius třetí generace. K dobíjení akumulátorů je
možné použít externí zdroj energie, např. běžnou domovní zásuvku. Vozidlo je možné provozovat i po vybití akumulátoru, je tedy nezávislé na dobíjecí infrastruktuře. Díky vyšší míře využití elektřiny vykazuje nižší spotřebu paliva než běžné hybridní vozy kombinující zážehový spalovací motor a elektromotor.
Výsledkem je nižší spotřeba fosilních paliv, snížení hladiny emisí CO2 a menší
znečišťování ovzduší. Cílem je ujet min. 55 km na jeden litr paliva a dosáhnout hladiny emisí CO2 max. 42 g/km při dojezdové vzdálenosti v režimu elektromobilu (EV) alespoň 20 km s nabitým akumulátorem. Přibližná doba dobíjení akumulátoru je 180 min ze sítě 100 V, resp. 100 minut při
napětí 200V.
FT-EV II
Malý elektromobil určený k přesunům na krátké vzdálenosti, vychází z myšlenky, kde budou elektromobily běžnou záležitostí a dopravní prostředky se budou dělit podle účelu, charakteristiky využívané energie a stavu infrastruktury zásobování. Vyznačuje se propracovanou karoserií, ideálně řešenou pro nasazení v městském prostředí. Extrémně účelné zpracování karoserie, která je menší než iQ, nicméně umožňuje čtyřmístné obsazení Technologie elektronického ovládání bez mechanických vazeb umožňuje řídit veškeré funkce pomocí joysticku, včetně akceleračního pedálu, brzd a řízení; vzniká tak velký prostor pro nohy v místě, kde by byl plynový a brzdový pedál. Vozidlo navržené s nízko položenou kapotou a pomocným okénkem pod čelním sklem, které zajišťuje výtečnou viditelnost směrem vpřed. Průhledná zadní světla s LED diodami použitá kvůli vyšší bezpečnosti v prostoru kolem vozu. Elektrické posuvné dveře usnadňují nastupování i vystupování. Nejvyšší rychlost přesahuje 100 km/h a na nabitý akumulátor ujede přes 90
JL,20.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









