Toyota iQ míří také do českých měst
Vedení společnosti Toyota Motor Czech rozhodlo o dovozu unikátního automobilu do města s názvem Toyota iQ, o němž se původně neuvažovalo. Po zvážení prodejní strategie Toyoty v ČR je však konečné rozhodnutí ve prospěch brzké premiéry tohoto městského automobilu na domácím trhu.
Model iQ se objevil na loňském autosalonu v Paříži a jen málo vozů se může pochlubit tak radikálním exteriérem. Cílem bylo postavit městský automobil dlouhý max. 3 metry. Ve voze o délce 2985 mm, šířce 1680 mm a výšce 1500 mm mohou cestovat čtyři osoby, např. trojice dospělých s dítětem.
Šest zásadních inovací:
1. Nový vpředu montovaný diferenciál zvyšující vnitřní prostornost
2. Převodka řízení a středové uložení spojovacích tyčí řízení
3. Nízkoprofilová palivová nádrž o výšce 120 mm pod podlahou
4. Nová ultratenká sedadla zvětšující prostor pro nohy
5. Jednotka vytápění a klimatizace menší o 20 %
6. Asymetrický design přístrojové desky, uspořádání sedadel 3+1
Model iQ se základní hladinou emisí CO2 pouhých 99 g/km a kombinovanou spotřebou 4,3 l/100km (motor 1.0 VVT-i) je ukázkou vozu do města nabízeného na správném místě ve správný čas.
Všechny tři moderní motory (1.0 VVT-i, 1.4 D-4D a 1.33 Dual VVT-i) a převodová ústrojí byly vyvinuty v souladu s filozofií Toyota Optimal Drive, zajišťující nízkou spotřebu paliva a hladinu emisí, bez nepříznivých dopadů na výkon či potěšení z jízdy.
Vůz je standardně vybaven prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, a tak není divu, že v testech Euro NCAP (zavedených v lednu 2009) získal maximálních pět hvězdiček. K tomu pomohla speciální konstrukce karoserie vyvinutá dle principu vícenásobné distribuce zatížení (Multi load path), ale v základní výbavě i pokrokový systém Toyota VSC+ sloužící k řízení trakce a dynamické stability a osm airbagů. Městský automobil se může pochlubit také hlavovým airbagem v oblasti zadního okna.
Mimořádně vysokou úroveň základní výbavy představují systémy ABS, EBD a BA, elektrický posilovač řízení (EPS), klimatizace, rádio s CD přehrávačem podporující MP3+WMA s ovládáním na volantu, dálkově ovládané centrální zamykání atd.
„Toyota iQ je vůz, který byl pozitivně přijat veřejností a médii ve všech metropolích po celé Evropě. Od začátku roku převzalo klíčky téměř 20 000 zákazníků. Toyota iQ dosáhla také uznání za inovace, prémiovou kvalitu a nízkou spotřebu paliva, kombinovanou s prvotřídním jízdním komfortem srovnatelným s většími rodinnými vozy. Chceme proto dopřát zkušenost českým a slovenským zákazníkům ve zcela nově pojatém myšlení značky Toyota. Věříme v určitý potenciál ve větších městech, ale i ty zákazníky, kteří nezvažují koupi tohoto ojedinělého vozu, chci srdečně pozvat k našim autorizovaným prodejcům Toyota na jedinečnou předváděcí jízdu.“, říká Mika Elojärvi, vicepresident společnosti Toyota Motor Czech.
V České republice by se měla Toyota iQ objevit v červnu 2009.
JL, 25.5.2009
Šest zásadních inovací:
1. Nový vpředu montovaný diferenciál zvyšující vnitřní prostornost
2. Převodka řízení a středové uložení spojovacích tyčí řízení
3. Nízkoprofilová palivová nádrž o výšce 120 mm pod podlahou
4. Nová ultratenká sedadla zvětšující prostor pro nohy
5. Jednotka vytápění a klimatizace menší o 20 %
6. Asymetrický design přístrojové desky, uspořádání sedadel 3+1
Model iQ se základní hladinou emisí CO2 pouhých 99 g/km a kombinovanou spotřebou 4,3 l/100km (motor 1.0 VVT-i) je ukázkou vozu do města nabízeného na správném místě ve správný čas.
Všechny tři moderní motory (1.0 VVT-i, 1.4 D-4D a 1.33 Dual VVT-i) a převodová ústrojí byly vyvinuty v souladu s filozofií Toyota Optimal Drive, zajišťující nízkou spotřebu paliva a hladinu emisí, bez nepříznivých dopadů na výkon či potěšení z jízdy.
Vůz je standardně vybaven prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, a tak není divu, že v testech Euro NCAP (zavedených v lednu 2009) získal maximálních pět hvězdiček. K tomu pomohla speciální konstrukce karoserie vyvinutá dle principu vícenásobné distribuce zatížení (Multi load path), ale v základní výbavě i pokrokový systém Toyota VSC+ sloužící k řízení trakce a dynamické stability a osm airbagů. Městský automobil se může pochlubit také hlavovým airbagem v oblasti zadního okna.
Mimořádně vysokou úroveň základní výbavy představují systémy ABS, EBD a BA, elektrický posilovač řízení (EPS), klimatizace, rádio s CD přehrávačem podporující MP3+WMA s ovládáním na volantu, dálkově ovládané centrální zamykání atd.
„Toyota iQ je vůz, který byl pozitivně přijat veřejností a médii ve všech metropolích po celé Evropě. Od začátku roku převzalo klíčky téměř 20 000 zákazníků. Toyota iQ dosáhla také uznání za inovace, prémiovou kvalitu a nízkou spotřebu paliva, kombinovanou s prvotřídním jízdním komfortem srovnatelným s většími rodinnými vozy. Chceme proto dopřát zkušenost českým a slovenským zákazníkům ve zcela nově pojatém myšlení značky Toyota. Věříme v určitý potenciál ve větších městech, ale i ty zákazníky, kteří nezvažují koupi tohoto ojedinělého vozu, chci srdečně pozvat k našim autorizovaným prodejcům Toyota na jedinečnou předváděcí jízdu.“, říká Mika Elojärvi, vicepresident společnosti Toyota Motor Czech.
V České republice by se měla Toyota iQ objevit v červnu 2009.
JL, 25.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















