Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris WRC pro mistrovství světa

Toyota Motorsport GmbH (dále jen TMG) se v sezóně 2017 opět zapojí do závodů světového rallyového šampionátu FIA (WRC), kde nasadí svůj vůz kompletně vyvinutý a postavený v technickém centru TMG v Kolíně nad Rýnem.

V průběhu příštích dvou let bude TMG pokračovat ve zkušebním programu s modelem Yaris WRC v rámci příprav na úspěšný návrat do seriálu, kde v 90. letech získala čtyři tituly mistra světa a tři poháry konstruktérů.

Yaris WRC již absolvoval předběžný testovací program na asfaltových i šotolinových úsecích po celé Evropě, a tak má tým již k dispozici slibný základ, na kterém může v příštích měsících stavět.

Pod kapotou najdeme přeplňovaný agregát 1,6 l s přímým vstřikováním o výkonu přes 300 k. Při návrhu podvozkové platformy Yarisu se uplatnily vyspělé technologie simulace, testování a výroby.
Vůz si již vyzkoušelo několik mladých jezdců; za prvního člena programu pro mladé jezdce týmu (jehož cílem je napomoci vychovávat budoucí rallyové hvězdy týmu TOYOTA) byl vybrán Eric Camilli (27) z Francie.

Do vývoje se zapojí společně s loňským vítězem závodu Tour de Corse Stéphanem Sarrazinem, jenž je rovněž pilotem továrního týmu pro světový šampionát vytrvalostních soutěží FIA (WEC), a dále se Sebastianem Lindholmem.

Uvedený zkušební program bude zahrnovat několik soutěží WRC po celé Evropě a na nejrůznějších površích. Získané zkušenosti pomohou týmu připravit vůz.
Yaris WRC jde ve stopách proslulých vozů TOYOTA s cílem úspěšně vrátit značku do světa WRC; v době soutěžní premiéry tohoto vozu v roce 2017 uplynou bezmála dvě dekády od poslední účasti automobilky v závodech světového rallyového šampionátu (v roce 1999).

Sezóna 1999 byla zároveň tečkou za více než 25 lety nepřetržité účasti TMG v rallyovém sportu. Samotná TMG spatřila světlo světa pod názvem Andersson Motorsport GmbH (nesla jméno zakladatele Oveho Anderssona) a soutěží WRC se účastnila jako TOYOTA Team Europe.

V uvedeném období dosáhla TMG 43 vítězství s modely jako Celica Twincam Turbo nebo GT-Four, resp. modelem Corolla WRC, za jejichž volanty se vystřídali legendární piloti jako Carlos Sainz, Juha Kankkunen a Didier Auriol.


Yoshiaki Kinoshita, prezident TMG: „Je nám velkou ctí, že jsme byli požádáni navrátit jméno TOYOTA zpět do soutěží světového rallyového šampionátu a zároveň pokračovat v naší účasti ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží. Souběžná účast ve dvou programech motorsportu je samozřejmě velmi náročná, ale my věříme, že máme dost zkušeností a odhodlání uspět. Na naší cestě zpět do WRC toho musíme ještě hodně vykonat, nicméně podpora společnosti Toyota Motor Corporation a našeho prezidenta Akio Toyody je pro nás velkým povzbuzením. Již se těšíme na další kroky našeho rozsáhlého plánu vývoje i programu pro mladé jezdce týmu. Tato doba je velmi vzrušující a na tuto náročnou etapu před námi hledíme s velkým očekáváním.“



Šasi
Typ:ocelový skelet karoserie
Brzdy:kotouče 300 mm (šotolina), resp. 355 mm (asfalt)
Kola:7 x 15" šotolina, 8 x 18" asfalt
Pneumatiky:Michelin
Rozměry:délka: 3910 mm, šířka: 1820 mm

Pohon:
Zdvihový objem|1,6 l
Typ:řadový čtyřválec
Přímé vstřikování:až 200 barů
Tlak přeplňování: 2,5 baru (maximum)
Výkon:300 k při 6000/min
Točivý moment:420 Nm při 8500/min
Převodovka:šestistupňová sekvenční
Spojka:ZF Sachs


Toyota 2.2.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar