Toyota Yaris TS - výkonný a pohodlný
Sportovně laděný Yaris TS nabízí prestižní úroveň standardní výbavy, skvělé jízdní parametry na silnici a sofistikovaný dynamický styling, a stejně jako nejnovější generace, také výjimečnou prostornost, bezpečnost a pohodlí.
Model TS je první Toyotou s novým zážehovým motorem 1.8 Dual VVT-i s duálním proměnným časováním ventilů. Výkonem 133 k (98 kW) při 6000/min se řadí mezi nejlepší sportovní kompaktní hatchbacky. Největšího točivého momentu 173 N.m dosahuje při 4400/min, přičemž 90 procent je k dispozici od 2000 do 6000/min.
Duální proměnné časování rozvodu současně podporuje výkon v horním rozsahu otáček, takže Yaris TS působí živým dojem s dobrou akcelerací. Systém Dual VVT-i používá hydraulický tlak, regulovaný hlavní elektronickou jednotkou motoru, k nezávislému natáčení vačkových hřídelů ovládajících sací a výfukové ventily. Je účinnější než u systému VVT-i, který pracuje pouze s časováním sacích ventilů. Optimální nastavení obou vačkových hřídelů umožňuje dosáhnout větší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, a zároveň i větší výkon ve vyšších otáčkách. Většího výkonu je dosaženo také zvětšeným zdvihem ventilů. Na účinnějším spalovaní se podílí konstrukce „úhlopříčně sevřeného“ tvaru spalovací komory, dlouhé sací potrubí a speciální zapalovací svíčky.
Nový motor je velmi kompaktní a lehký s důrazem na menší ztráty, způsobené třením, na nízkou úroveň hlučnosti, vibrací a chvění. Velikost a hmotnost hliníkového bloku byla snížena optimálním umístěním rozvodového řetězu a změnou pozice olejového čerpadla. Vodní čerpadlo a olejové potrubí jsou integrovány do přední části motoru.
S pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,3 s a dosahuje rychlosti 194 km/h. Jízdní vlastnosti těží ze sportovně vyladěného podvozku a upraveného odpružení kol, které bylo odladěno tak, aby vyhovovalo 17‘‘ kolům z lehké slitiny.
Nový Yaris TS se bude dodávat s třídveřovou nebo pětidveřovou karoserií, čímž zvýší přitažlivost pro větší okruh zákazníků. Ústředním motivem je sportovní voštinová maska chladiče s výrazným logem TS. Upravené přední světlomety s halogenovými tlumenými a dálkovými světly jsou vybaveny stříbrem pokrytými vnitřními čočkami. Velký přední nárazník je začleněn do kapoty, což vytváří jednotné image zvýrazňující nízko položené těžiště vozu.
Spodní část nárazníku ve tvaru spoileru zlepšuje jeho aerodynamiku, stejně jako střešní spoiler. Do zadního nárazníku je začleněna integrovaná, chromovaná koncovka výfuku a zadní mlhovky. Sportovní image dotváří kruhový motiv koncových svítilen s LED diodami.
Celkově se karoserie snížila o 8 mm, což jí propůjčuje „sportovnější postoj“ a nově vyladěné pružiny a tlumiče pérování poskytují vyváženou jízdu a ovladatelnost za současného zvýšení stability při jízdě vysokou rychlostí.
Majitelé Yarisu TS se mohou těšit na sportovní interiér, vyvolávající pocit příjemné radosti z jízdy. Čalounění dosáhlo v případě sedadel a dveří vyšší kvality a otvory ventilace zvýrazňuje stříbřité chromování. Sportovnější dojem vytváří kůží potažený volant a řadicí páka. Nová konstrukce sedadel poskytuje větší boční oporu a pohodlí. Sportovní charakter je zachován i díky specifickému přístrojovému panelu s hi-tech číselníky s analogovými informacemi o rychlosti jízdy a otáčkách motoru. Červené ručičky kontrastují s jantarovým podsvícením, které je použito také u ostatních přístrojů a ovladačů.
Variabilitu a pohodlí zajišťuje modulární systém sedadel Toyota Easy Flat, umožňující sklopení zadních sedadel do roviny.
Yaris TS rovněž těží z ohodnocení modelové řady Yaris z hlediska bezpečnosti - maximálních 5 hvězdiček a 35 bodů v testech EuroNCAP hovoří samo za sebe.
Verze TS může být vybavena až devíti airbagy včetně kolenního pro řidiče. Standardní výbava zahrnuje čtyři airbagy, stropní hlavové vpředu i vzadu jsou na přání. Do základní výbavy patří stabilizační systém (VSC) a protiprokluzový systém (TRC), protiblokovací systém ABS a brzdový asistent.
Za příplatek lze získat „bezklíčkové“ otevírání dveří, spouštění motoru tlačítkem Push Start, vyhřívaná zrcátka nebo samočinná klimatizaci.
Aktivní bezpečnost zajišťuje přesné řízení a vysoce účinný systém brzd. Průměr předních brzdových kotoučů se zvětšil na 275 mm, zatímco zadní kotouče (259 mm) jsou optimalizovány pro vyšší výkonnost. (Informace o sériové verzi Toyoty Yaris najdete v rubrice Testy).
Na českém trhu se bude verze 3D prodávat za 499 000 Kč, 5D pak za 514 900 Kč.
JL, 2.3.2007
Duální proměnné časování rozvodu současně podporuje výkon v horním rozsahu otáček, takže Yaris TS působí živým dojem s dobrou akcelerací. Systém Dual VVT-i používá hydraulický tlak, regulovaný hlavní elektronickou jednotkou motoru, k nezávislému natáčení vačkových hřídelů ovládajících sací a výfukové ventily. Je účinnější než u systému VVT-i, který pracuje pouze s časováním sacích ventilů. Optimální nastavení obou vačkových hřídelů umožňuje dosáhnout větší točivý moment v nízkých a středních otáčkách, a zároveň i větší výkon ve vyšších otáčkách. Většího výkonu je dosaženo také zvětšeným zdvihem ventilů. Na účinnějším spalovaní se podílí konstrukce „úhlopříčně sevřeného“ tvaru spalovací komory, dlouhé sací potrubí a speciální zapalovací svíčky.
Nový motor je velmi kompaktní a lehký s důrazem na menší ztráty, způsobené třením, na nízkou úroveň hlučnosti, vibrací a chvění. Velikost a hmotnost hliníkového bloku byla snížena optimálním umístěním rozvodového řetězu a změnou pozice olejového čerpadla. Vodní čerpadlo a olejové potrubí jsou integrovány do přední části motoru.
S pětistupňovou manuální převodovkou zrychluje z 0 na 100 km/h za 9,3 s a dosahuje rychlosti 194 km/h. Jízdní vlastnosti těží ze sportovně vyladěného podvozku a upraveného odpružení kol, které bylo odladěno tak, aby vyhovovalo 17‘‘ kolům z lehké slitiny.
Nový Yaris TS se bude dodávat s třídveřovou nebo pětidveřovou karoserií, čímž zvýší přitažlivost pro větší okruh zákazníků. Ústředním motivem je sportovní voštinová maska chladiče s výrazným logem TS. Upravené přední světlomety s halogenovými tlumenými a dálkovými světly jsou vybaveny stříbrem pokrytými vnitřními čočkami. Velký přední nárazník je začleněn do kapoty, což vytváří jednotné image zvýrazňující nízko položené těžiště vozu.
Spodní část nárazníku ve tvaru spoileru zlepšuje jeho aerodynamiku, stejně jako střešní spoiler. Do zadního nárazníku je začleněna integrovaná, chromovaná koncovka výfuku a zadní mlhovky. Sportovní image dotváří kruhový motiv koncových svítilen s LED diodami.
Celkově se karoserie snížila o 8 mm, což jí propůjčuje „sportovnější postoj“ a nově vyladěné pružiny a tlumiče pérování poskytují vyváženou jízdu a ovladatelnost za současného zvýšení stability při jízdě vysokou rychlostí.
Majitelé Yarisu TS se mohou těšit na sportovní interiér, vyvolávající pocit příjemné radosti z jízdy. Čalounění dosáhlo v případě sedadel a dveří vyšší kvality a otvory ventilace zvýrazňuje stříbřité chromování. Sportovnější dojem vytváří kůží potažený volant a řadicí páka. Nová konstrukce sedadel poskytuje větší boční oporu a pohodlí. Sportovní charakter je zachován i díky specifickému přístrojovému panelu s hi-tech číselníky s analogovými informacemi o rychlosti jízdy a otáčkách motoru. Červené ručičky kontrastují s jantarovým podsvícením, které je použito také u ostatních přístrojů a ovladačů.
Variabilitu a pohodlí zajišťuje modulární systém sedadel Toyota Easy Flat, umožňující sklopení zadních sedadel do roviny.
Yaris TS rovněž těží z ohodnocení modelové řady Yaris z hlediska bezpečnosti - maximálních 5 hvězdiček a 35 bodů v testech EuroNCAP hovoří samo za sebe.
Verze TS může být vybavena až devíti airbagy včetně kolenního pro řidiče. Standardní výbava zahrnuje čtyři airbagy, stropní hlavové vpředu i vzadu jsou na přání. Do základní výbavy patří stabilizační systém (VSC) a protiprokluzový systém (TRC), protiblokovací systém ABS a brzdový asistent.
Za příplatek lze získat „bezklíčkové“ otevírání dveří, spouštění motoru tlačítkem Push Start, vyhřívaná zrcátka nebo samočinná klimatizaci.
Aktivní bezpečnost zajišťuje přesné řízení a vysoce účinný systém brzd. Průměr předních brzdových kotoučů se zvětšil na 275 mm, zatímco zadní kotouče (259 mm) jsou optimalizovány pro vyšší výkonnost. (Informace o sériové verzi Toyoty Yaris najdete v rubrice Testy).
Na českém trhu se bude verze 3D prodávat za 499 000 Kč, 5D pak za 514 900 Kč.
JL, 2.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout