Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Yaris Cross - kompaktní SUV 4x4 i hybrid

Nová Toyota Yaris Cross byla navržena a vyvinuta pro evropské zákazníky se speciálním zohledněním přání a požadavků kladených na malá SUV automobilového segmentu B. V Evropě se také bude od roku 2021 vyrábět, konkrétně v závodu Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).

Nový Yaris Cross staví na rozsáhlých zkušenostech Toyoty s konstrukcí a výrobou vyspělých hybridních pohonů, malých vozidel a vozů kategorie SUV.
Yaris Cross je originálním SUV, postaveným na zkušenostech Toyoty získaných navrhováním koncepce vozů SUV v době před 25 lety, konkrétně modelu RAV4 – dnes nejprodávanějšího SUV světa – a nedávno pak i výrobou stylového a velmi hospodárného modelu C-HR. O vlastnostech nefalšovaného SUV svědčí zvýšená světlá výška a dostupnost inteligentního pohonu všech kol (AWD-i).


Nový hybridní pohon

Yaris Cross těží z výhod čtvrté generace technologie hybridního pohonu od Toyoty. V roce 2012 představila Toyota hatchback Yaris Hybrid, a jako první tak uvedla plně hybridní technologii do automobilového segmentu B (malé vozy).
Yaris a Yaris Cross jsou první modely využívající nejnovější hybridní systém 1,5 litru od Toyoty, odvozený přímo od větších pohonných jednotek 2,0 a 2,5 litru z nedávno uvedených nových modelů Corolla, C-HR, RAV4 a Camry. Soustava pohonu zahrnuje nový benzínový tříválec 1,5 litru s Atkinsonovým cyklem, pyšnící se přesnou konstrukcí k potlačení třecích sil i mechanických ztrát a vykazující optimální rychlost spalování.

Výsledkem je vynikající spotřeba paliva a velký točivý moment motoru. Termodynamická účinnost motoru dosahuje 40 %, tedy více než srovnatelné vznětové motory, a přispívá tak k velmi dobrým parametrům spotřeby paliva i emisí CO2.

Nová hybridní soustava dosahuje maxima výkonu 116 k (DIN). Zvláštní pozornost věnovali konstruktéři přenosu výkonu ve prospěch agilní odezvy celého systému. Pokud jde o emisní parametry CO2, provedení s pohonem předních kol začíná pod 90 g/km; verze AWD-i vykazuje emise začínající na úrovni pod 100 g/km .


Podvozková platforma Toyota GA-B

Yaris Cross je podobně jako hatchback postaven na nové podvozkové platformě GA-B od Toyoty. Ta zajišťuje vysokou úroveň tuhosti karoserie a příkladně vyvážený podvozek ve prospěch dobré odezvy a jízdní agility.



Ideální do města.

Prostřednictvím modelu Yaris Cross nabízí Toyota originální SUV menších rozměrů, poskytující zákazníkům vyšší polohu za volantem, praktičnost a prostornost interiéru, požadovanou od vozidla kompaktních rozměrů a určeného převážně do městského provozu.

Design s prvky robustnosti a účelnosti poukazuje na klasický vzhled SUV s vyšší karoserií a většími koly i pneumatikami.

Yaris Cross používá stejný rozvor 2 560 mm jako nový hatchback Yaris, avšak je celkem o 240 mm delší (přední převis +60 mm, zadní převis +180 mm) ve prospěch většího prostoru v interiéru. Světlá výška je o 30 mm větší a vozidlo je celkově vyšší i širší – o 90, resp. 20 mm.Rozměry: délka 4180 mm, šířka 1765 mm, výška 1560 mm, rozvor 2560 mm.



Praktický a všestranný

K dispozici je elektrické otevírání pátých dveří pro situace, kdy k vozu přicházíte s plnýma rukama. A výškově nastavitelné dno zavazadelníku umožňuje zvolit, zda chcete bezpečný prostor pod podlahou kufru, nebo raději větší zavazadelník pro objemnější náklad. Samotné dno je kromě toho rozděleno na dvě části, a tak je možné získat více místa a současně i prostor pod podlahou. Zavazadelník je též vybaven novým systémem pružných pásů k zajištění předmětů, které tak nikdy nebudou za jízdy cestovat po podlaze.


Inteligentní pohon všech kol

Inteligentní pohon všech kol AWD-i přináší vyšší stabilitu a lepší záběrové schopnosti při každodenním použití, za zhoršených jízdních podmínek a na površích s nízkou přilnavostí. Elektrická soustava pohonu je rozměrově kompaktnější a lehčí než mechanické řešení AWD, a tak Yaris Cross Hybrid AWD-i dosahuje nižší spotřeby paliva i emisí CO2 než kterýkoli z konkurentů automobilového segmentu B s pohonem všech kol.

Uvedený systém při rozjezdu a zrychlování vozidla přesměrovává hnací moment na zadní nápravu. Při běžné jízdě se Yaris Cross chová jako vůz s pohonem předních kol, avšak zaznamená-li ztrátu přilnavosti, automaticky se zapojuje pohon všech kol. Může se jednat např. o jízdu na kluzkých dlažebních kostkách, za hustého deště, na mokrém či uježděném sněhu nebo na písku.



Vyspělý systém na podporu řízení


Bezpečnost staví především na podvozkové platformě GA-B, která vozu propůjčuje mimořádně tuhou karoserii. Ve snaze dosáhnout co nejlepších výsledků v nejpřísnějších nezávislých testech bezpečnosti bude vůz těžit i z paketu prvků aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense a vyspělých systémů na podporu řízení, pomáhajících vyhnout se běžným nehodám mnoha druhů prostřednictvím informací poskytovaných řidiči, včasných varování a (v případě nezbytnosti) automatického brzdění a zásahů do řízení.





Toyota 5.5.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar