Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota RAV4 - nové vydání v ČR

Další novinkou motoristického jara je Toyota RAV4, typický příklad výrazné změny zevnějšku a uchování tradičních hodnot, které tento model proslavily od roku 1994, kdy stál u zrodu segmentu SUV. Zákazníky slovuje atraktivní základní cenou od 594 900 Kč (2.0 Valvematic, 6M/T , 4WD, výbava Terra).

Nejvýraznějším prvkem je přední část s novou a širší maskou chladiče s vodorovným žebrováním. Dalším výrazný prvkem jsou nové světlomety s projektory potkávacích světel zasazené do nové kapoty a předního blatníku. Díky tomu působí vůz širokým rozchodem a dynamickým postojem, což podtrhuje nový aerodynamicky tvarovaný přední nárazník po celé šířce vozu.

Prémiovou kvalitu podtrhuje odměřená přesnost prvků interiéru. Na výbornou konstrukční kvalitu poukazují těsné spáry mezi panely, odstranění přechodových linií a sladění jednotlivých povrchů. Pocit dokonalosti vylepšuje nové čalounění sedadel v kombinaci kůže/Alcantara® dodávané na přání. Systém sedadel Toyota Easy Flat přispívá k maximální praktičnosti a všestrannosti. Jednou z dvojice páček snadno dostupných za výklopnou zádí lze jediným pohybem sklopit zadní sedadla do jedné roviny s podlahou.

V kategorii 4WD vykazuje RAV4 jednu z nejnižších úrovní spotřeby paliva i emisí. To platí pro verzi s převodovkou Multidrive S i přímo řazenou převodovkou v kombinaci se zážehovým motorem 2.0 Valvematic, stejně tak jako s manuální 6stupňovou převodovkou pro motor 2.2D-4D 150 a automatickou převodovkou v kombinaci s agregátem 2.2 D-CAT 150. Vrcholem nabídky je nejvýkonnější motor 2.2 D-CAT 180 s přímo řazenou převodovkou.
Šestistupňový automat ve spolupráci s motorem 2.2 D-CAT 150 zaručuje rychlé a hladké řazení a odbourává projevy nekultivovanost při změně převodových stupňů. Systém řazení AI-SHIFT disponuje režimem Sport, který po aktivaci volí převodové stupně agresivněji s charakterem sportovnější jízdy. Nová převodovka rovněž nabízí sekvenční řazení v manuálním režimu se šesticí převodových stupňů. Převodové stupně může řidič volit buď řadicí pákou, nebo páčkami řazení pod volantem. V režimu M si řidič vychutná sportovnější přímé řazení s uzamčením převodového poměru od druhého do šestého stupně, kdy je k dispozici široké pásmo otáček.

Podvozek a pohon všech kol
Všechny verze dovážené do ČR jsou vybaveny pokrokovým systémem IADS aktivního pohonu všech kol. Jde o propracovaný systém vysokorychlostního interaktivního řízení, který využívá senzory rozmístěné po celém vozidle ke vzájemné spolupráci systému aktivního řízení točivého momentu 4WD, systému řízení stability vozu (VSC+) a elektrického posilovače řízení (EPS) s ohledem na optimální jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost. Klíčovou součástí IADS je aktivní řízení točivého momentu 4WD, které sleduje a řídí přenos točivého momentu mezi přední a zadní nápravu prostřednictvím elektromagneticky ovládané spojky umístěné před diferenciálem zadní nápravy. Tím zajišťuje optimální záběr kol a stabilitu vozidla za všech podmínek. Točivý moment se může rozdělovat mezi přední a zadní nápravu od 100:0 do 55:45. Kvůli snížení spotřeby paliva se za normálních jízdních podmínek automaticky posílá 100 % točivého momentu na přední nápravu. Součástí je tlačítko 4WD Lock, kterým můžeme napevno nastavit rozdělení hnacího momentu v poměru 55:45 ve prospěch přední nápravy pro co nejlepší záběr na nezpevněných cestách. Systém IADS koordinuje činnost aktivního řízení točivého momentu 4WD se systémem řízení stability vozu (VSC+) a elektrickým posilovačem řízení, a tak nejen reguluje otáčky jednotlivých kol (jako u běžného systému VSC), ale zároveň přizpůsobuje přerozdělování točivého momentu mezi nápravami a upravuje účinek posilovače řízení pro co nejlepší vyrovnání případného smyku.

Stupně výbavy
Zákazníci mohou vybírat ze čtyř stupňů výbavy – Terra, Sol, Lux a Premium, které lze teď kombinovat s větším počtem motorů. Prvky luxusní výbavy z nabídky standardní výbavy jsou rozšířeny o stupeň Lux, kdy se zájemci mohou rozhodnout o čalounění sedadel v kombinaci kůže a materiál Alcantara®. Základní cena modelu RAV4 (2010) ve výbavě Terra s pohonem všech kol je nabízena za 594 900. Stěžejním modelem pro ČR je RAV4 Lux 2.2D-4D 150 ve výbavě Lux, jehož cena je stanovena na 729 900 Kč. Zákazník získává v této specifikaci vůz, který patří poměrem ceny k výbavě, výkonu vznětového motoru a spotřeby na samý vrchol segmentu SUV.

Typ2.0 Valvematic2.2 D-4D/1502.2 D-CAT/180
Objem198722312231
Výkon116(157 k)/6200110(150)/3600130(177)/3600
Toč.moment198/4400340/2000-2800400/2000-2800
Rychlost185190200
Zrychlení10,510,29,3
Spotřeba9,6/6,4/7,67,5/5,2/6,07,9/5,9/6,7


Pozn. Údaje pro 6MT, objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


JL, 3.5.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar