Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota RAV4 EV ujede 160 km

Toyota Motor Sales (TMS), U.S.A., Inc. (TMS) na autosalonu v Los Angeles poprvé představila Toyotu RAV4 EV druhé generace. Během roku 2011 se v rámci zkušebního provozu a vyhodnocování vyrobí celkem 35 vozidel a po technickém dokončení by se vůz měl prodávat od roku 2012.

Sériový model bude za reálných jízdních podmínek vykazovat dojezdovou vzdálenost 160 km, bez ohledu na klimatické podmínky a další hlediska. Vývoje se ujalo technické středisko TEMA (Toyota Motor Engineering and Manufacturing North America) v americkém Michiganu. Tým vývojářů začal pracovat se sériovým modelem RAV4 současné generace, ke kterému v rámci velké modifikace přidal další druh pohonu a doplnil několik méně významných funkcí a kosmetických úprav.
Firma Tesla měla za úkol připravit a dodat akumulátory a další související součásti splňující požadavky Toyoty v otázkách technického řešení, výkonu, kvality a životnosti.
Konečným cílem bylo vytvořit vůz, jehož jízdní vlastnosti se podobají běžnému modelu RAV4. Koncept např. váží přibližně o 100 kg více než současný RAV4 s motorem V6, nicméně vykazuje prakticky stejné zrychlení z 0 na 100 km/h. Navýšení hmotnosti si vyžádalo úpravy několika hlavních komponent a vynutilo si větší zaměření na rozložení hmotnosti. Úprav doznalo zavěšení kol i řízení, a dále bylo nutné přesunout několik hlavních součástí na vyrovnání hmotnosti modulu s akumulátory.
Koncept pohání lithiumiontové akumulátory, jejichž využitelná kapacita je řádově 30 kWh. Dosud nebyly dořešeny otázky týkajících se samotného produktu i příslušného obchodního modelu. Je třeba rozhodnout o velikosti akumulátorů a konečné kapacitě, cenové politice a plánovaných výrobních objemech modelu, který chce Toyota uvést na trh již v roce 2012.
Toyota též zvažuje řadu možností a variant ohledně místa konečné montáže. Výchozí vůz se bude vyrábět v kanadském montážním závodu ve Woodstocku ve státě Ontario. Tesla bude vyrábět akumulátory a související komponenty ve svém novém kalifornském závodu v Palo Alto.
Model RAV4 EV prodělal oproti běžné „ravce“ několik změn na exteriéru, jako je např. nový přední nárazník, maska chladiče, mlhovky a světlomety. Transformaci doplňuje i nové označení EV a speciální barvy laku, které se u modelu RAV4 nenabízejí. V interiéru zaujme speciální čalounění sedadel, multimediální sdělovače na přístrojové desce, možnost řazení tlačítkem a ukazatele na přístrojové desce. Po sklopení zadních sedadel nabídne RAV4 dostatečný zavazadlový prostor – přechodem na elektrický pohon přepravní kapacita vozu nijak neutrpěla.
V roce 1997 Toyota uvedla na trh model RAV4 EV první generace jako reakci na požadavky kalifornské vlády vyrábět vozy s nulovými emisemi. Vůz poháněný modulem s NiMH akumulátory vykazoval jízdní dosah 128 až 177 km na jedno nabití. Ve Spojených státech se prodalo nebo pronajalo formou leasingu 1484 těchto vozů (platí pro modelové provedení 1998 až 2003). Plných 746 vozů RAV4 EV první generace je stále v provozu (viz www.toyotarav4ev.com).

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar