Toyota Prius - modernizace třetí generace
Nový Prius přináší další zlepšení vnějšího designu i zpracování interiéru a novou řadu pokrokových, cenově dostupných multimediálních soustav. Model Prius, představený v Japonsku 1997 a roku 2000 v Evropě, byl celosvětově prvním sériově vyráběným vozem s plně hybridním systémem pohonu.
Zatímco konkurence teprve představuje první hybridní varianty v rámci stávajících modelových řad, originální Prius se prodává již ve své třetí generaci.
Celosvětově se již prodalo více než 2,3 mil vozů.
Prius je vždy o krok napřed, ať již se jedná o otázky emisí nebo ochranu kvality ovzduší. I v běžném režimu jízdy produkuje tento model výrazně méně emisí NOX než srovnatelný vůz se vznětovým nebo zážehovým motorem. V režimu EV (elektromobil) s dojezdem až dva kilometry vůz neprodukuje žádné emise.
Interní průzkum Toyoty pro Prius třetí generace ukázal, že během typické jízdy po městě, kdy průměrná rychlost nedosahuje 30 km/h, se více než 25 % cesty odehrává s vypnutým spalovacím motorem.
Za poslední desetiletí poklesla u pohonu Hybrid Synergy Drive® spotřeba paliva o více než 23 % a celkový výkon pohonu současně narostl o 30 %. Nejnovější Prius vykazuje spotřebu 3,9 l/100 km v kombinovaném cyklu.
První generace si získala majitele jedinečnou koncepcí a přehlídkou technologických novinek. Majitelé druhé generace se řadí mezi horlivé propagátory speciálních technologií, kteří s nadšením přijali celkovou koncepci tohoto modelu, a to bez ohledu na mínění ostatních.
Zájemci o Prius třetí generace však vnímají tento vůz jako skutečný mainstreamový model vykazující jízdní výkony a dynamické vlastnosti srovnatelné s běžnými konkurenčními vozy střední třídy.
Prius se vyznačuje nově pojatým ztvárněním čelních partií s akcentem na dynamiku. Přepracovaný design předního nárazníku klade důraz na zvětšenou spodní část masky chladiče, v souladu s novou tváří příští generace vozů značky Toyota. Nový design světlometů s čirou optikou používá upravenou konfiguraci zdrojů LED; do předního nárazníku byla zabudována světla pro denní svícení.
Vnější zpětná zrcátka jsou elektricky sklopná, přepracována byla i zadní sdružená světla a nový Prius rovněž vyjíždí na 15" kolech s novým designem.
Přepracování se dotklo i designu středové konzoly. Startovací tlačítko nyní používá tradiční hybridní modrou barvu. K vylepšení multifunkční obrazovky přispělo použití technologie VFD s 16 stupni stínování, která zajišťuje čitelnější zobrazování s prostorovým efektem. Informační systém pro řidiče nyní obsahuje i kontrolku režimu EV.
Prius třetí generace představil projekční displej HUD, dotykové ovládání na volantu Touch Tracer a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím. Jako první na světě je vybaven systémem odvětrávání poháněným sluneční energií v kombinaci s dálkovým ovládáním klimatizace. Systém ventilace na sluneční energii zabraňuje nárůstu teploty vzduchu v interiéru v době, kdy je Prius zaparkován. Ve spojení s tím lze dálkově aktivovat klimatizaci za pomoci velkokapacitního akumulátoru hybridního systému pohonu, jenž umožňuje spustit klimatizaci na dobu až tří minut před nástupem do vozidla.
Nový Prius přináší další zlepšení v podobě pokrokových, cenově dostupných multimediálních soustav, které se nabízejí pro všechny modely z nové rodiny vozů Prius: Toyota Touch, Toyota Touch & Go Plus, nový systém Toyota Touch Pro a nová prémiová audio soustava JBL Matrix s energeticky úspornou technologií GreenEdge.
Prius bude i nadále hlavním zástupcem vozů Toyota v rámci ofenzívy plně hybridních modelů na evropských trzích. Toyota postupně zavádí další modely HSD přinášející výhody plně hybridního pohonu stále širšímu spektru zákazníků. Prius zůstává výkladní skříní nových technologií a nejnovějšího pokroku na poli technického řešení pohonu HSD.
JL, 8.12.2011
Celosvětově se již prodalo více než 2,3 mil vozů.
Prius je vždy o krok napřed, ať již se jedná o otázky emisí nebo ochranu kvality ovzduší. I v běžném režimu jízdy produkuje tento model výrazně méně emisí NOX než srovnatelný vůz se vznětovým nebo zážehovým motorem. V režimu EV (elektromobil) s dojezdem až dva kilometry vůz neprodukuje žádné emise.
Interní průzkum Toyoty pro Prius třetí generace ukázal, že během typické jízdy po městě, kdy průměrná rychlost nedosahuje 30 km/h, se více než 25 % cesty odehrává s vypnutým spalovacím motorem.
Za poslední desetiletí poklesla u pohonu Hybrid Synergy Drive® spotřeba paliva o více než 23 % a celkový výkon pohonu současně narostl o 30 %. Nejnovější Prius vykazuje spotřebu 3,9 l/100 km v kombinovaném cyklu.
První generace si získala majitele jedinečnou koncepcí a přehlídkou technologických novinek. Majitelé druhé generace se řadí mezi horlivé propagátory speciálních technologií, kteří s nadšením přijali celkovou koncepci tohoto modelu, a to bez ohledu na mínění ostatních.
Zájemci o Prius třetí generace však vnímají tento vůz jako skutečný mainstreamový model vykazující jízdní výkony a dynamické vlastnosti srovnatelné s běžnými konkurenčními vozy střední třídy.
Prius se vyznačuje nově pojatým ztvárněním čelních partií s akcentem na dynamiku. Přepracovaný design předního nárazníku klade důraz na zvětšenou spodní část masky chladiče, v souladu s novou tváří příští generace vozů značky Toyota. Nový design světlometů s čirou optikou používá upravenou konfiguraci zdrojů LED; do předního nárazníku byla zabudována světla pro denní svícení.
Vnější zpětná zrcátka jsou elektricky sklopná, přepracována byla i zadní sdružená světla a nový Prius rovněž vyjíždí na 15" kolech s novým designem.
Přepracování se dotklo i designu středové konzoly. Startovací tlačítko nyní používá tradiční hybridní modrou barvu. K vylepšení multifunkční obrazovky přispělo použití technologie VFD s 16 stupni stínování, která zajišťuje čitelnější zobrazování s prostorovým efektem. Informační systém pro řidiče nyní obsahuje i kontrolku režimu EV.
Prius třetí generace představil projekční displej HUD, dotykové ovládání na volantu Touch Tracer a bezpečnostní systém pro předcházení kolizím. Jako první na světě je vybaven systémem odvětrávání poháněným sluneční energií v kombinaci s dálkovým ovládáním klimatizace. Systém ventilace na sluneční energii zabraňuje nárůstu teploty vzduchu v interiéru v době, kdy je Prius zaparkován. Ve spojení s tím lze dálkově aktivovat klimatizaci za pomoci velkokapacitního akumulátoru hybridního systému pohonu, jenž umožňuje spustit klimatizaci na dobu až tří minut před nástupem do vozidla.
Nový Prius přináší další zlepšení v podobě pokrokových, cenově dostupných multimediálních soustav, které se nabízejí pro všechny modely z nové rodiny vozů Prius: Toyota Touch, Toyota Touch & Go Plus, nový systém Toyota Touch Pro a nová prémiová audio soustava JBL Matrix s energeticky úspornou technologií GreenEdge.
Prius bude i nadále hlavním zástupcem vozů Toyota v rámci ofenzívy plně hybridních modelů na evropských trzích. Toyota postupně zavádí další modely HSD přinášející výhody plně hybridního pohonu stále širšímu spektru zákazníků. Prius zůstává výkladní skříní nových technologií a nejnovějšího pokroku na poli technického řešení pohonu HSD.
JL, 8.12.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














